اخبار داغ

جهانگیری:

تجارت آزاد با کشورهای همسایه می تواند ایران را توسعه دهد

تجارت آزاد با کشورهای همسایه می تواند ایران را توسعه دهد
معاون اول رئیس جمهور گفت: تجارت آزاد با کشورهای همسایه می تواند اقتصاد، صنعت و کشاورزی ایران را توسعه دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در جلسه بررسی آخرین وضعیت روابط ایران با اوراسیا از موافقتنامه تجارت آزاد میان ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا به عنوان فرصت مناسبی برای اقتصاد کشور یاد کرد و از وزارت صنعت، معدن و تجارت و دیگر دستگاه‌های ذیربط خواست برای نهایی شدن این موافقتنامه، برنامه زمانبندی تعیین و آن را با جدیت دنبال کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
معاون اول رییس جمهور همچنین از تجارت آزاد با کشورهای همسایه به عنوان راه پیشرفت اقتصاد، صنعت و کشاورزی ایران نام برد و اظهار داشت: تجارت آزاد میان ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا نه تنها تهدیدی برای تولید داخلی محسوب نمی شود بلکه بازار بزرگی در اختیار کالاهای تولیدی کشور قرار می گیرد.
,
 
,
جهانگیری از وزارت امور خارجه نیز خواست بسترهای لازم را برای رفع موانع و نهایی شدن متن موافقتنامه تجارت آزاد میان ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا فراهم کند تا هرچه سریعتر شاهد آماده شدن موافقتنامه و تایید قطعی آن در اجلاس سران باشیم.
,
 
,
در این جلسه که وزرای نیرو، صنعت، معدن و تجارت، سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه و نمایندگان وزارت امور خارجه و بانک مرکزی نیز حضور داشتند، رییس سازمان توسعه تجارت ایران گزارشی از آخرین وضعیت تجارت و مذاکرات ایران و اوراسیا ارائه کرد.
,
 
,
وی به تاثیر مثبت موافقتنامه اوراسیا بر تجارت کشورمان با اتحادیه اقتصادی اوراسیا اشاره کرد و افزود: حجم تجارت فیمابین در مدت اجرایی شدن موافقتنامه در مقایسه با مدت مشابه پیش از اجرای موافقتنامه ۷ درصد رشد داشته که شامل رشد ۴۴ درصدی در صادرات ایران به اوراسیا و کاهش ۱۳ درصدی واردات ایران از اوراسیا است.
,
 
,
در این نشست همچنین در خصوص برخی موانع و مشکلات پیش روی موافقتنامه تجارت آزاد میان ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا بحث و تبادل نظر شد و پس از ارائه پیشنهادات و دیدگاههای مختلف، تصمیمات لازم برای سرعت بخشیدن به روند مذاکرات و نهایی شدن تجارت آزاد میان ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا اتخاذ شد.
,
 
,
انتهای پیام /
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه