اخبار داغ

در دومین کافه انتخابات مطرح شد؛

نفوذ دیدگاه لیبرال بر راهبردهای کلان دولتی عامل تغییر رویکرد نقش بانوان در جامعه/ مردم مراقب "مارپیچ سکوت" برخی رسانه‌ها باشند

نفوذ دیدگاه لیبرال بر راهبردهای کلان دولتی عامل تغییر رویکرد نقش بانوان در جامعه/ مردم مراقب "مارپیچ سکوت" برخی رسانه‌ها باشند
کارشناسان حوزه بانوان، رسانه و جوانان در "کافه انتخابات" به تبیین نقش این سه گروه در مشارکت حداکثری انتخابات پیش رو پرداختند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از گلستان ما، فهیمه غلامی در دومین برنامه کافه انتخابات این پایگاه خبری که با حضور کارشناسان سه حوزه بانوان، رسانه و جوانان در خصوص مشارکت حداکثری برگزار شد، اظهار کرد: مراحل تمدن سازی نوین اسلامی ایجاد انقلاب اسلامی، نظام سازی اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن اسلامی است که کشور ما دو مرحله اول را پشت سر گذاشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما,

این استاد دانشگاه با بیان اینکه کشور در مرحله تکمیل دولت اسلامی است، خاطرنشان کرد: تشکیل دولت اسلامی می تواند جامعه را با خود همراه کند تا مقدمه سازی برای ایجاد تمدن اسلامی شکل بگیرد.

,

وی افزود: غرب معادله ای دو سویه را مطرح کرده که یک سمت آن ذی نفع و طرف دیگر را انتفاع قرار داده که در آن تعادل و تساوی وجود ندارد و همه این معادلات به گونه ای است که انتفاع جنسیتی از زنان را بکار می برند.

,

, ,

این کارشناس حوزه بانوان با اشاره به اینکه دو عنصر بسیار مهم انسان عقل و احساس است، یادآورشد: به دلیل اینکه عنصر احساس در زنان قوی تر است متاسفانه دیدگاه های غربی با استفاده از ابزار احساس توانسته اند بر بسیاری از جمعیت زنان در جامعه غالب شوند.

,

غلامی بیان کرد: نگاه به زن باید جامع و کامل باشد اما در شرایط حاضر در کشور ما به دلیل نفوذ دیدگاه لیبرال ها بر تعیین سیاست ها و راهبردهای کلان دولت و نفوذی که در تعیین خط مشی زنان داشته اند تاثیرات منفی را بر جامعه در حوزه زنان بوجود آورده که باعث شد نقش کلیدی برای زنان طراحی نشود.

,

استاد دانشگاه با اشاره به نقش تمدن ساز و رهبری بانوان در جامعه تصریح کرد: زن مدیر جامعه و خانواده است اما این موضوع کم رنگ شده و این باعث شده که نگاه تساوی گرایانه با رویکرد غلبه بر احساسات بر جامعه سیاسی و اجتماعی ما مسلط شود.

,

این کارشناس حوزه بانوان عنوان کرد: خواسته های فرعی مانند حضور در ورزشگاه و عدم نگاه ویژه بر جنبه های عفیفانه بانوان متاسفانه به خواسته های اصلی برخی در جامعه تبدیل شده در حالی که نگاه اسلام و رهبری این است زن عنصری می باشد که باید که حضوری اجتماعی با رویکرد عفیفانه در جامعه داشته باشد اما نگاه لیبرال این رویکرد را با احساسی کردن این مسئله و کم رنگ کردن عقلانیت استفاده کرده است.

,

غلامی گفت: نگاه لیبرال مسائل و مشکلات دسته دوم زنان را به عنوان نیاز مطرح کرده در صورتی که نیاز زن توجه به جایگاه انسان سازی و راهبری آنان است تا نقش های حیاتی را در جامعه داشته باشد.

,

مردم مراقب "مارپیچ سکوت" برخی رسانه ها باشند 

, مردم مراقب "مارپیچ سکوت" برخی رسانه ها باشند ,

جواد عموزاد نیز در ادامه این نشست تبیینی در خصوص نقش رسانه ها در مشارکت های انتخاباتی، اظهار کرد: در همه انتخابات ها رسانه ها نقش بارزی داشته اند به ویژه در این دوره که کرونا شرایطی را به وجود آورد تا رسانه ها و فضای مجازی تقویت شوند.

,

این روزنامه نگار و کارشناس رسانه با اشاره به گستردگی ارتباطاتی رسانه در فضای انتخاباتی، عنوان کرد: در هشت سال گذشته جریان سیاسی به نام اعتدال بوجود آمده که در سپهر سیاسی ایران جایگاهی ندارد اما جریان های اصلاح طلب و اصولگرا رسانه هایی را در اختیار دارند بر روی آن ها سرمایه گذاری هایی کرده اند.

,

وی با بیان اینکه رسانه های اصلاح طلب بر روی مشارکت در این دوره توجه کرده اند، ادامه داد: برخی رسانه های ضد انقلاب نیز رویکرد دو گانه را پیش گرفته اند از یک جهت می گویند مردم در انتخابات شرکت نمی کنند اما از جهت دیگر در برخی از موارد نامزدهای جریان اصلاح طلب را حمایت می کنند.

,

عموزاد با بیان اینکه فضای انتخاباتی در سه روز آخر به شدت پر جنبو جوش خواهد شد، تصریح کرد: برخی رسانه های داخلی و بیشتر رسانه های خارجی بر روی مفاهیمی مانند جمهوریت کار می کنند تا مردم را در مقابل جمهوریت نظام قرار دهند.

,

این روزنامه نگار و کارشناس رسانه یادآورشد: فضای مجازی در شرایط حال حاضر کشور به عنوان نفس مردم است و مردم با فیلتر آن مخالف هستند، اخیرا نیز یکی از نمایندگان بحث فیلتر آن را مطرح کردند که برای جریان سیاسی اصلاح طلب عنوان کردن آن در فضای مجازی بسیار سودمند بود.

,

وی متذکرشد: برخی خبرگزاری های وابسته به دولت و جریان حامی نمایندگان اصلاح طلب با نمایندگان اصولگرا برای حاشیه سازی مدام در حال مصاحبه گرفتن است و دوگانه سازی ها را انجام می دهد تا عملکرد هشت ساله دولت را مردم را فراموش کنند، در روزهای آینده کمی روزهای سختی را داریم اما جریان انقلاب باید منسجم وهماهنگی داشته باشد.

,

عموزاد با اشاره به لزوم شکل گیری قرارگاه رسانه ای برای برتری در فضای مجازی عنوان کرد: جریان انقلابی در این روزها نباید به صورت جزیره ای عمل کنند.

,

, ,

این روزنامه نگار و کارشناس رسانه بیان کرد: کسانی که در مجازی هستند وقتی با مصاحبه یا اطلاعاتی رو به رو می شوند باید توجه کنند تا حرف ها دروغ و نیرنگ برای رسیدن به هدف خاص نباشد.
وی با تذکر دادن به جریان عام مردم برای نیفتادن به تله های رانه ای در این روزها ابراز کرد: مردم مراقب تله مارپیچ سکوت باشند که در آن موضوع آن قدر تکرار و اصرار می شود تا تبدیل به محتوای عمومی جامعه تبدیل شود.

,
,

عموزاد گفت: این اتفاق نیز در انتخابات گذشته رخ داد و رسانه های جریان مقابل با استفاده از تله مارپیچ سکوت مفهوم حق بودن نامزدی را از ذهن مردم دور کردند و محتوای دیگری را خوراک اذهان مردم کردند.

,

تبیین برنامه های انتخاباتی همراه با انرژی جوانی موجب تزریق امید در جامعه می شود

, تبیین برنامه های انتخاباتی همراه با انرژی جوانی موجب تزریق امید در جامعه می شود,

حسینی نیز از جوانان فعال اجتماعی گلستان است که در ادامه این نشست تبیینی در خصوص نقش جوانان در ایجاد شور انتخاباتی، اظهار کرد: برخی نارضایتی های عمومی با توجه به وضعیت مسکن و معیشت طبیعی است.

,

این فعال حوزه اجتماعی یادآورشد: مردم می بینند مسکنی که می توانستند در سال های گذشته با هزینه بسیار کم تهیه کنند اما در این سال ها با تورم سرسام آوری رو به رو شده است که این موضوع باعث نارحتی مردم شده است.

,

وی با بیان اینکه امید لازمه حرکت استف افزود: جوانان این زمینه را دارند یکی از کارهایی که باید انجام شود تا جوانان کمک کنند و اتفاقات خوبی رقم بخورد بحث تبیین و روشنگری برنامه های نامزدها است.

,

حسینی عنوان کرد: در بسیاری از تیم های نامزدهای انتخاباتی جوانان حضور دارند که اگر بتوانند برنامه ها را با انرژی تدوین کنند امید به مردم تزریق می شود چرا که ناکارآمدی دولت فعلی عامل ایجاد ناامیدی در جامعه شده است.

,

این فعال حوزه اجتماعی با اشاره به اینکه ایجاد وضع موجود به نفع سرمایه داران اشرافی شد، بیان کرد: فردی که ثروت داشت دارایی هایش افزوده شد اگر رای ندهیم سرمان بی کلاه می ماند و سودش را افراد اشرافی می برند.

,

وی با بیان اینکه تغییر جایش پای صندوق استف اضافه کرد: صدای خاموش شنیده نمی شود مسوولان باید احساس کنند رای مردم به عنوان دوربین نظارتی بر آن ها نظارت می کند.

,

, ,

حسینی خاطرنشان کرد: خیلی از مردم برای حاج قاسم اشک ریختند اما اگر ایشان را قبول داریم فقط بحث تشییع نیست بلکه باید در زمینه رای دادن نیز این موضوع را نشان دهیم اگر رای ندهیم به دشمنان پالس های مثبت برای ضربه بیشتر می دهیم.

,

این فعال حوزه اجتماعی یاداورشد: وقتی فردی تفکر انتقادی داشته باشد اینجا اثر گذاری احساسات غلط کمتر می شود چرا که میدان تصمیم گیری را به عقل می دهد و احساس کمتر می شود.

,

وی گفت: برخی فکر می کنند حمایت از بانوان فقط پست دادن است وضع آقایان را آن قدر خراب می کنند که مردی جرئت خواستگاری ندارد که این موضوع باعث چالش های اجتماعی بین بانوان می شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه