اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی تأکید کرد؛

انتخابات ۱۴۰۰ نشانگر صبوری سیاسی در جامعه است

انتخابات ۱۴۰۰ نشانگر صبوری سیاسی در جامعه است
احمد قربانی پور گفت: صبوری و رواداری سیاسی به معنی تحمل خطاهای دولت از سوی مردم است. جامعه زمانی حاضر به تحمل سختی ها و چشم پوشی نسبت به خطاهای حاکمیت است که‌، نظام برایش با اهمیت و قابل احترام و اعتماد باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمد قربانی پور در گفتگو با راه آرمان؛ ضمن اشاره به برگزاری انتخابات در ۲۸ خرداد ماه و حضور حماسی و پر شور مردم در این امر خطیر و مهم ملی گفت: فاصله میان جمهوری اسلامی با نظام سلطنتی پیشین را می توان از این سخن ولتر نویسنده فرانسوی به خوبی درک کرد، او در مورد دموکراسی می نویسد «برای سلطنت، ما، فقط تربیت یک فرد را -که پادشاه باشد- پیش روی داریم، ولی در دموکراسی، باید میلیون ها نفر را تربیت کنیم».

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

این کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: برخلاف حکومت پهلوی که در تربیت همان یک نفر هم موفق نبود حالا انتخابات شاهدی است بر اینکه جمهوری اسلامی توانسته است در قالب نظام مردم سالاری دینی جمعیتی میلیونی از شهروندان آگاه را تربیت کند. شهروندانی که با برخورداری از نگاهی وسیع و مبتنی بر منافع ملی به خوبی می توانند راه درست را از میانه قیل و قال سیاستمداران و هیاهوی رسانه ها پیدا کرده و سرنوشت خود را به دست خویش رقم بزنند.

,

وی تصریح کرد: حضور مردم در انتخابات ۱۴۰۰ نشان داد عقلانیت و توسعه یافتگی سیاسی نه تنها محدود به جهان غرب نیست بلکه با بروز انقلاب اسلامی در سایه اسلامیت، هم اکنون نمونه ای متعالی از جمهوریت انقلابی وجود دارد که در آن مردم در کمال بلوغ سیاسی آموخته اند با علت یابی صحیح کاستی ها و کمبودها از روش های دموکراتیک به جای پشت کردن و یا قهر با نظام، از روش های دموکراتیک استفاده کنند و به دور از هرگونه خشونت تنها از مسیرهای قانونی به ویژه صندوق رای به اصلاح وضع موجود بپردازند.

,

قربانی با بیان اینکه وجه دیگر انتخابات ۱۴۰۰ نشانگر صبوری سیاسی در جامعه است، اظهار کرد: صبوری و رواداری سیاسی به معنی تحمل خطاهای دولت از سوی مردم است. جامعه زمانی حاضر به تحمل سختی ها و چشم پوشی نسبت به خطاهای حاکمیت است که‌، نظام برایش با اهمیت و قابل احترام و اعتماد باشد.

,

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: حضور مردم در پای صندوق های رای علی رغم وجود مشکلات اقتصادی و ناکامی های معیشتی نشان دهنده علاقمندی، اهمیت دادن و پیوستگی جامعه با نظام سیاسی است‌ و وجود آرای باطله در صندوق های رای گواه این است که اگر چه مردم از اشخاص خسته شده اند و برایشان نام ها کم اعتبار شده اند اما کلیت نظام همچنان قابل احترام و تایید است.

,

وی عنوان کرد: حال سید ابراهیم رئیسی به نمایندگی از جریان انقلابی راه سختی در پیش رو دارد؛ او اکنون فرصت این را دارد تا با تغییر رویکردها، اصلاح مدیریت ها، بهبود ساختارها و تعویض ساز و کارها روح تازه ای را در کالبد جامعه بدمد تا روزنه های امید یک به یک باز شود و ایران گام دوم موفقیت خود را با سربلندی بردارد.

,

قربانی در پایان خاطر نشان کرد: رییس جمهور هشتم نباید فراموش کند که در این انتخابات ملت سنگ تمام گذاشتند و حالا در انتظار آن هستند تا پاسخ اعتمادشان را دریافت کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه