اخبار داغ

کارشناس رسانه مطرح کرد؛

سیاه و سفید کردن اثر؛ راهکار سینمای خانگی برای حذف ولنگاری فرهنگی!/ سریال‌های خانگی، خنجری بر رخساره حجاب زنان

سیاه و سفید کردن اثر؛ راهکار سینمای خانگی برای حذف ولنگاری فرهنگی!/ سریال‌های خانگی، خنجری بر رخساره حجاب زنان
مهدی قاسمی گفت: مسئله حجاب موضوعی است که چندین سال در حوزه سینما و به ویژه شبکه نمایش خانگی کلا به حاشیه رفته و هنرمندان سینما و تلویزیون با پوشش‌های نامناسب و آرایش های غلیظ جلوی دوربین ظاهر می شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کارشناس رسانه در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: مسئله حجاب موضوعی است که چندین سال در حوزه سینما و به ویژه شبکه نمایش خانگی کلا به حاشیه رفته و هنرمندان سینما و تلویزیون با پوشش های نامناسب و آرایش های غلیظ جلوی دوربین ظاهر می شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

مهدی قاسمی ادامه داد: امروز این فیلم ها به راحتی اقدام به ترویج بی حجابی، بی غیرتی، بی توجهی به آداب و رسوم خانواده ایرانی و مسایل دینی می کنند، در حالی که آمار اکران و فروش این فیلم ها روز به روز بیشتر و پر رونق تر می شود.

,

وی افزود: آرایش های غلیظ زنان بازیگر، لباس های تنگ و بدن نمای غربی، رفاقت بین دختر و پسر، عشق های پنهان پدر و مادر، هوس بازی مردان متاهل یا نگهداری از سگ به جای فرزندآوری و غیره تنها چیزهایی است که به وفور در محتواهای سینمایی می بینیم و مسئولان فرهنگی در خواب غفلت به سر می برند.

,

این کارشناس تصریح کرد: کارگردان ها بعضا با استفاده از حربه هایی مانند سیاه و سفید کردن سبک فیلم شان در صدد پنهان کردن آرایش غلیظ بازیگرها هستند و بعضا این هنرمند از این اقدام کارگردان اعتراض هم می کند.

,

قاسمی گفت: این فریاد بی حجابی توسط سلبریتی ها و سکوت مسئولین باعث می شود مردم دچار تضاد شوند که اگر حجاب اصل دین ماست پس چرا سلبریتی در شبکه نمایش خانگی و سینما این عرف را رعایت نمی کند.

,

وی افزود: قبح بی حجابی با رفتار سلبریتی ها در آثار و شبکه های ملی و بعضا نبود نظارت بر تولید این محتوا در حال فرو ریختن است.

,

این کارشناس بیان کرد: وضعیت برخی از سلبریتی های داخلی کمتر از بی حجابی بازیگران هالیوود نیست؛ این به معنای واقعی کلمه ولنگاری فرهنگی را در جامعه فریاد می زند.

,

قاسمی ادامه داد: البته وقتی دلیل این بی حجابی و آرایش غلیظ را از برخی بازیگران جویا می شویم؛ پاسخ می دهند تهیه کننده و کارگردان ما را به زدن لاک و آرایش غلیظ مجبور می کنند.

,

این کارشناس افزود: بعضا در سینما شاهد هستیم هر چقدر بازیگر بی حجاب تر و بی حیاتر باشد، پیشنهادهای بیشتری را برای کار دریافت می کند.

,

قاسمی گفت: همچنین الگوبرداری غلط از بازیگران شبکه‌های ماهواره‌ای در نوع پوشش و حجاب باعث شده که نوع پوشش اسلامی در فیلم‌های سینمایی و نمایش خانگی کم رنگ شود و متأسفانه شاهد تأثیرگذاری آن در نوع رفتار و پوشش افراد در سطح جامعه باشیم.

,

وی تاکید کرد: همانگونه که اکنون در سینما کیفیت محتوای فیلم ها به شدت پایین آمده و سینما سطح انتظار مخاطب را پایین آورده است؛ این به دلیل این است که تهیه کنندگان فقط برای فیلم های سخیف و بی محتوا سرمایه گذاری می کنند و بعضا از بازیگرهایی استفاده می کنند که فروش اثرشان بالا رود.

,

این کارشناس ادامه داد: در شرایطی که سال‌هاست تلویزیون نسبت به وظایف تبلیغی و اقناعی خود در زمینه‌ی حجاب در خواب سنگین فرو رفته و چه بسا در مواردی به تخریب حجاب پرداخته است.

,

قاسمی افزود: لزوم رعایت حدود حجاب و عفاف در ظاهر و رفتار بازیگران در مجموعه‌های نمایشی کمترین خواسته‌ای است که از دست اندرکاران این نهاد عظیم فرهنگی می‌توان انتظار داشت؛ نه اینکه با سیاه و سفید کردن اثر سعی در پنهان کردن واقعیت داشته باشند.

,

وی عنوان کرد: نظارت بیشتر دستگاه‌های مسئول فرهنگی به تولیدات سینمایی، نمایش خانگی و نحوه درست ورود بازیگران مستعد و توانا به سینما و ترویج درست حجاب و نوع پوشش اسلامی در این فیلم‌ها سبب حرکت قدم‌های سینمای کشورمان در مسیر صحیح خود می‌شود.

,

این کارشناس خاطرنشان کرد: تهیه کنندگی یک رشته تخصصی است نه اینکه هرکس پول داشت تهیه کننده شود باید ارزش های دینی مان در تولید آثار سینمایی و تلویزیونی حفظ شود و پول فدای آرمان ها و ارزش هایمان نشود.

,

قاسمی در خاتمه گفت: مدیران فرهنگی باید کاری کنند که هر یک از انسان های جامعه خودشان به این نتیجه برسند که باید داشتن عفاف، حجاب و حیا را سرمنشأ زندگی و رفتارهای انسانی و اجتماعی شان قرار دهند و قطعاً در این میان نقش تولیدات سینمایی و تلویزیونی بسیار حائز اهمیت است.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه