عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش مجلس:
نبود آمارهای دقیق مانع ساماندهی فرهنگیان شده است
عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش مجلس گفت: نبود آمار درست، دقیق و شفاف ساماندهی فرهنگیان را دشوار کرده است.[
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛شیوا قاسمیپور در گفتوگو با شبکه خبری تهران نیوز از نبود آمارهای دقیق و روشن به عنوان یکی از مشکلات پیش روی ساماندهی معلمان یاد کرد و اظهار داشت: این نقیصه که سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز به آن پرداخته، به چالشی برای ساماندهی نیروها در نظام آموزشی کشور تبدیل شده است.
, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,
وی با اشاره به برخی آمارها درباره وضعیت استخدامی فرهنگیان، گفت: آمارها میگویند ۵۵ درصد معلمان استخدام رسمی، ۲۵ درصد کارکنان تخصصی، ۷ درصد نیروهای حقالتدریس، ۴ درصد اداری و ۶ درصد خدمتگزار هستند.
,
عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی انتقادات نسبت به کمبود معلم در نظام آموزشی کشور، خاطرنشان کرد: اگرچه گفته میشود طی سه سال گذشته در مجموع قریب به ۲۶۰ هزار نیرو جذب شدهاند، اما همچنان کمبود نیرو در مقاطع مختلف تحصیلی احساس میشود.
,
وی با اشاره به جذب ۱۷۲ هزار معلم از طریق دانشگاه فرهنگیان و ماده ۲۸، ادامه داد: همچنین بنابر مصوبه مجلس مقرر شد۸۰ هزار نفر به استخدام آموزش و پرورش درآیند.
,
قاسمیپور تاکید کرد: به این ترتیب طی چند سال اخیر بخش زیادی از نیروی انسانی مورد نیاز بدنه آموزش و پرورش به طُرق مختلف تامین شده، البته باید برنامهریزیها و سیاستگذاریها به منظور استخدام نیرو و رفع نیاز نظام آموزشی کشور به نیروی انسانی تداوم یابد.
,
وی یادآور شد: تعیین تکلیف نحوه جذب و استخدام نیروهای فعال در آموزش و پرورش اعم از نیروهای حقالتدریس، نهضتی و پیشدبستانی یکی از مطالبات فرهنگیان است که باید در قالب چارچوبی مدون محقق شود.
,
عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: باید سیاست واحدی در وزارت آموزش و پرورش تعریف و بر مبنای آن معضل چندین ساله استخدام و تبدیل وضعیت بخشی از نیروها حل شده و بیش از این به آینده موکول نشود.
,
انتهای پیام/*
]
ارسال دیدگاه