اخبار داغ

مدیرکل بهزیستی استان زنجان:

۸۹ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی استان زنجان هستند

۸۹ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی استان زنجان هستند
مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه توانمندسازی، هدف اصلی سازمان است، گفت: استراتژی اول در این زمینه، پیشگیری است که تلاش می‌کنیم تا اتفاقی نیفتد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; محمد محمدی امروز در نشست خبری به مناسبت هفته بهزیستی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بهزیستی، یک سازمان تخصصی حمایتی است، اظهار داشت: توانمندسازی، مهمترین هدف بهزیستی است البته می‌طلبد که خود مددجویان هم بخواهند که توانمند شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه 89 هزار نفر در سطح استان شامل 28 هزار خانواده تحت پوشش بهزیستی هستند، خاطرنشان کرد: 15 هزار و 317 نفر مستمری‌بگیر بوده و بقیه مددجویان نیز به روش‌های مختلف از خدمات بهزیستی بهره‌مند می‌شوند.

,

محمدی با بیان اینکه برنامه‌های هفته بهزیستی با حضور در گفت‌وگوی ویژه خبری (شامگاه 21 تیر) آغاز شد، گفت: نشست خبری با اصحاب رسانه، افتتاح کارگاه توانمندسازی معتادان بهبودیافته همزمان با افتتاح 15 طرح اشتغالزایی در سطح استان، افتتاح مرکز روان‌شناختی و آغاز مسابقات ورزشی کارکنان همزمان با سایر برنامه‌های کشوری، برنامه‌های امروز هستند.

,

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه فردا (23 تیر) واگذاری 11 هزارمین واحد مسکونی به خانواده‌های دارای 2 معلول و بیشتر به صورت ویدئوکنفرانسی برگزار می‌شود، اظهار داشت: همزمان 30 واحد نیز در سطح استان افتتاح خواهد شد همچنین گلباران مزار شهدا و حضور و سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه نیز برنامه‌های 24 و 25 تیر است.

,

وی افزود: افتتاح دبیرخانه رصد آسیب‌های اجتماعی و رونمایی از سامانه رصد آسیب‌ها و همچنین افتتاح صندوق حمایت از فرصت‌های شغلی نیز در روز شنبه انجام خواهد شد که هر 2 از موضوعات مهم روز جامعه هستند.

,

محمدی خاطرنشان کرد: دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان و رونمایی از یک هزار دستگاه اکسیژن‌ساز که به مراکز سالمندان در سراسر کشور اهدا شده نیز بخش دیگری از برنامه‌های هفته بهزیستی است.

,

 

,

*‌ هدف بهزیستی، توانمندسازی است

, *‌ هدف بهزیستی، توانمندسازی است, *‌ هدف بهزیستی، توانمندسازی است,

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه توانمندسازی، هدف اصلی سازمان است، گفت: استراتژی اول در این زمینه، پیشگیری است که تلاش می‌کنیم تا اتفاقی نیفتد.

,

وی ابراز کرد: اگر اتفاقی افتاد و یک معلول یا آسیب‌دیده‌ای وارد بهزیستی شد، مداخله علمی و صحیح بر روی وی انجام می‌پذیرد تا در نهایت توانمند شده و بتواند بر روی پای خود بایستد و در جامعه حضور داشته باشد.

,

محمدی با اشاره به بخشی از اقدامات شاخص بهزیستی استان زنجان طی یک سال گذشته اظهار داشت: دولت الکترونیک، یکی از خدماتی است که دسترسی مددجویان برای استفاده از خدمات را تسهیل می‌کند.

,

وی خاطرنشان کرد: راه‌اندازی سامانه‌های میز خدمت الکترونیکی، فرزندخواندگی، قوانین و مقررات بهزیستی، مشاوره مجازی، تصمیم، جلب مشارکت‌های مردمی، صدور مجوز مراکز، خودارزیابی روان‌شناختی، مراکز مثبت زندگی و شفافیت از جمله خدمات الکترونیکی است.

,

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: در دوران شیوع ویروس کرونا این افتخار را داشتیم که با تلاش و جدیت همکاران در مراکز توانبخشی، اجتماعی و پیشگیری اتفاق خاصی نیفتاد و 2 نوبت واکسن مراکز توانبخشی نیز تزریق شده و در این زمینه توسط رئیس  سازمان و استاندار زنجان از اداره کل بهزیستی، قدردانی شد.

,

وی با بیان اینکه مرکز شلتر برای معتادان بی‌سرپناه است، اظهار داشت: افراد بی‌سرپناه در شهر زنجان به شلتر می‌آیند در حالی که باید به گرمخانه بروند و در شهر زنجان گرمخانه‌ای وجود ندارد که وظیفه شهرداری است.

,

محمدی تصریح کرد: بهزیستی در سطوح مختلف، پناهگاه دارد اما این خوب نیست که افراد بی‌سرپناه در شلتر بخوابند و امیدواریم شورای جدید شهر زنجان نگاه اجتماعی داشته باشد.

,

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه اولویت ساخت مسکن با خانواده‌های دارای 2 معلول و یا بیشتر است، گفت: 109 خانواده شهری و 160 خانواده روستایی در اولویت ساخت مسکن هستند.

,

وی اظهار داشت: در مجموع 2642 واحد مسکونی توسط بهزیستی استان به جامعه هدف واگذار شده که 119 واحد مسکونی با بیش از یک میلیارد تومان کمک بلاعوض در سال 98 و 170 واحد مسکونی با بیش از 2 میلیارد و 500 میلیون تومان در سال 99 بود.

,

محمدی با بیان اینکه مجموع کمک‌های نقدی و غیرنقدی خیرین در سال‌های 98 و 99 به ترتیب 13 و 16 میلیارد تومان بود، گفت: بسیاری از کمک‌های خیرین نمی‌تواند بر روی کاغذ بیاید چرا که به صورت غایبانه و پنهانی، دست جامعه هدف را می‌گیرند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه