اخبار داغ

گزارش جالب خارجی در مورد دربی تهران

گزارش جالب خارجی در مورد دربی تهران
رقابت استقلال و پرسپولیس برای رسانه های خارجی هم سوژه جالبی محسوب می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا در شرایطی که دو روز دیگر استقلال و پرسپولیس به مصاف یکدیگر می روند، سایت businessweek در گزارشی به توصیف این بازی پرداخته است.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,


به نوشته این سایت، بازی بین استقلال و پرسپولیس بزرگترین اتفاق ورزشی فوتبال ایران است. بازیکنان دو تیم در حضور 80 هزار تماشاگر به مصاف یکدیگر می روند و این دیدار حداقل 20 میلیون بیننده تلویزیونی در ایران داشت.

گفته می شود محمد خاتمی رئیس جمهور سابق ایران طرفدار پرسپولیس است و حسن خمینی نوه آیت الله خمینی، طرفدار استقلال محسوب می شود.

این سایت البته در بخشی از گزارش خود از دید سیاسی به دربی و فوتبال در ایران نگاه کرده و تاثیر فوتبال بر مسائل سیاسی و اجتماعی کشورمان را بررسی کرده است.

هنگام برگزاری دربی خیابانهای تهران خلوت می شود و همه پای تلویزیون می نشینند. حتی کسب و کار در بازار بزرگ تهران هم موقع دربی متوقف می شود. این دیدار آنقدر مهم است که از نقاط دور ایران، هواداران دو تیم سعی می کنند خودشان را برای دیدن بازی به پایتخت برسانند.

نویسنده businessweek در ادامه به شعارهای هواداران دو تیم اشاره کرده. اینکه پرسپولیسی ها که از طبقه کارگر و کارمند جامعه هستند شعار 6 تایی ها را سر می دهند که مربوط به پیروزی 0-6 این تیم مقابل استقلال در سال 1973 می شود. در طرف دیگر هم استقلالی ها شماره 4 را به رقیب نشان می دهند که مربوط به چهار پیروزی پیاپی این تیم در دربی است.

پرسپولیس در سال 1963 تشکیل شده و بازیکنانش را از باشگاه شاهین جذب کرده است. معروفترین بازیکنان پرسپولیس، علی کریمی ملقب به جادوگر، حسین کلانی معروف به پا طلایی و علی پروین ملقب به سلطان هستند.

تاسیس استقلال هم به سال 1945 برمی گردد. البته این تیم پیش از این با نام تاج فعالیت می کرد که بعد از انقلاب نامش را تغییر داد.

در دربی تهران می توان آثاری از هولیگانیسم هم پیدا کرد. بدترین حاشیه مسابقه استقلال و پرسپولیس به سال 2000 برمی گردد که دروازه بان استقلال با مشت به صورت مهاجم پرسپولیس کوبید و یک درگیری بزرگ در داخل زمین را رقم زد. این درگیری به هواداران دو تیم هم کشیده شد و نهایتا 250 دستگاه اتوبوس از بین رفت.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

, انتهای پیام/]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه