اخبار داغ

در سایه عدم ساخت نیروگاه؛

دولت نان کارخانه‌های فولاد شهرک صنعتی اشتهارد را آجر کرد/ ۴۰ کارگر بیکار شدند

دولت نان کارخانه‌های فولاد شهرک صنعتی اشتهارد را آجر کرد/ ۴۰ کارگر بیکار شدند
این روزها آوار عدم ساخت ۸ ساله نیروگاه توسط دولت بر سر کارخانه‌های فولاد و تولید سیمان فروریخته و آنها را در بحبوحه وضعیت اقتصادی کنونی با مشکلات عدیده‌ای روبرو کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، پانزدهم تیرماه سال جاری بود که مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق اعلام کرده بود؛ صنایع فولاد و سیمان می‌توانند در بازه زمانی کنونی به مدت ۲ تا ۳ هفته تولید خود را متوقف کرده و به تعمیرات بپردازند، از سوی دیگر با گذر از زمان اوج بار از تسهیلات صنعت برق بهره ‌مند شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, تیتریک,
اینجا یکی از واحدهای تولید تیرآهن در شهرک صنعتی اشتهارد و جز صنایع فولادی این مجموعه بزرگ است. خاموشی این روزهای کوره های فولادی باعث نگرانی پرسنل و کارگرهای این واحدها شده است.
,
 
,
یکی از کارگران این مجموعه در گفتگو با خبرنگار تیتریک، می گوید؛ روشن شدن کوره دلگرمی برای تمامی کارگران کارخانه خواهد بود و خیالشان راحت است که به موقع حقوق می گیرند، اما بی برقی روزهای اخیر ما ۴۰ کارگر را بیکار کرده است.
,
 
,
و اما سوال اینجاست که آیا تعطیلی ۲ یا ۳ هفته ای صنایع فولادی شهرک صنعتی اشتهارد که بخشی از نیاز بازار را تامین می کند ممکن است در روند بازار این محصولات مشکلی ایجاد کند یا خیر؟ برای پاسخ این سوال به سراغ یکی از فعالان صنایع رفتیم.
,
 
,
, ,
 
,
عیسی ای مهر سرپرست تولید یکی از کارخانه های تولید تیرآهن در گفتگو با خبرنگار تیتریک، می گوید؛ با توجه به اینکه بازار نیازمند تولید است قطعا عدم تولید چند روزه تیرآهن قیمت محصول بالا خواهد رفت و بدون شک شاهد نوساناتی از این دست خواهیم بود.
,
 
,
و اما باید امیدوار بود که با توجه به متعادل بودن وضعیت قطعی برق و خاموشی ها این واحدهای مهم صنعتی هم مجددا به فعالیت خود ادامه دهند، بیش از ۵۰۰ تن مواد اولیه و شمشی که قرار است تبدیل یه تیرآهن شود در انبارهای انی کارخانه منتظر روشن شدن کوره های فولاد است.
,
 
,
به نظر می رسد آوار عدم ساخت ۸ ساله نیروگاه توسط دولت این روزها بر سر کارخانه های فولاد و تولید سیمان فروریخته و آنها را در بحبوحه وضعیت اقتصادی کنونی با مشکلات عدیده تری روبرو کرده است که مهم ترین آن شاید بیکاری کارگرانی باشد که چرخ زندگی شان با چرخیدن همین صنایع تولیدی می چرخید.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه