اخبار داغ

کارشناس اداره غذایی و آشامیدنی:

هنگام خرید آدامس به بسته بندی آن دقت کنید

هنگام خرید آدامس به بسته بندی آن دقت کنید
کارشناس اداره غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: آنچه که مصرف کندگان هنگام خرید آدامس باید توجه داشته باشند برچسب محصول است که حتما دارای پروانه ساخت یا پروانه بهداشتی از وزارت بهداشت باشد و دقت کافی به تاریخ تولید و انقضای محصول کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از ایفدونا، فرانک ناظمی پورکارشناس اداره غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو اظهار داشت: آدامس یا همان سقز بسته به نوع صمغ موجود در آن به انواع جویدنی و بادکنکی تقسیم می شود.

, شبکه اطلاع رسانی دانا, , ایفدونا, فرانک ناظمی پورکارشناس اداره غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو , اظهار داشت: آدامس یا همان سقز بسته به نوع صمغ موجود در آن به انواع جویدنی و بادکنکی تقسیم می شود.,

,
وی گفت: ادامس نوع جویدنی مصنوعی است که برای تازه کردن دهان یا بوبری یا سرگرمی و جویدن به کار می رود.
,
ناظمی پورادامه داد: در قدیم آدامس رایج در ایران را سقز می گفتند که از تنه درخت استحمال و سپس فراوری می شد.
,
در حال حاضر آدامس جویدنی فراوری شده ماده اصلی آن صمغ مصنوعی یا طبیعی است که براساس نوع ان سایر مواد از جمله شکر،‌گلوکز یا شیرین کننده ها و مواد افزودنی مجاز را که تحت شرایط بهداشتی تهیه شده به نسبت های مشخص به آن فراورده افزوده می کنند.
,
وی تصریح کرد: آنچه که مصرف کندگان باید توجه داشته باشند برچسب محصول است که حتما دارای پروانه ساخت یا پروانه بهداشتی از وزارت بهداشت باشد و دقت کافی به تاریخ تولید و انقضای محصول کنند.
,
کارشناس اداره غذایی و‌آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: هموطنان به این نکته در هنگام خرید دقت کنند که کالا پارگی نداشته بلکه بسته بندی محکمی داشته باشد.
,
ناظمی پور با بیان اینکه طرح برچسب محصولات غذایی اطلاعات کامل را در اختیار هموطنان قرار می دهند تصریح کرد: این برچسب ها که برروی محصولات درج می شوند این اطلاع را می دهند که آدامس با شکر یا بدون شکر تهیه شده است.
,
وی در پایان برخی از آدامس ها با شیرین کننده ها تهیه می شوند و برای افراد رژیمی توصیه شده که قند کمتری مصرف کنند لذا می توانند از آدامس های بدون شکر استفاده کنند.
انتهای پیام/ن
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه