اخبار داغ

خسروی در گفت و گو با دانا:

رئیس کمیته داوران را باید خود داوران انتخاب کنند/ چرا برای دربی باید یک داور شهرستانی انتخاب شود

رئیس کمیته داوران را باید خود داوران انتخاب کنند/ چرا برای دربی باید یک داور شهرستانی انتخاب شود
داور بین المللی اسبق فوتبال کشورمان گفت: من پیشنهاد می کنم خود داوران باید رئیس کمیته داوران را انتخاب کنند نه اینکه مجمع آن را انتخاب کند.
[

علی خسروی داور بین المللی اسبق فوتبال کشورمان در گفت و گو با خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا در خصوص وضعیت داوری در ایران اظهار داشت: باید بگویم در بخش داوری صدای ما به هیچ جا نمی رسد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی در ادامه گفت: اگر بگوییم که چرا پول داوران را نمی دهند مثل این است که بگوییم چرا آقای کفاشیان از دومیدانی به فوتبال آمد،بنده هیچ سمتی در فوتبال ندارم راحت بگویم من از اول اشتباهی بودم کسی به حرفهای ما اصلا گوش نمی کند.

, بگوییم چرا آقای کفاشیان از دومیدانی به فوتبال آمد,

خسروی افزود: متاسفانه در داوری فوتبال از افرادی بیشتر استفاده شده است که "بله قربان گو هستند" در فدراسیون فوتبال چیزی حدود 90 درصد اعضای آن تشکیل شده است از افراد بازنشسته و دو شغله.

,

این داور سابق بین المللی فوتبال ایران تصریح کرد: در کل عرض کنم که وضعیت داوری برای فوتبال ما آنچنان مهم نیست؛ داوران ما برای قضاوت یک بازی از تهران به شهرستانها می روند که تقریبا بیشتر پول این سفر را باید از جیب خود پرداخت کنند ما الان داور داریم که چندین میلیون طلبکار است باید به آقای کفاشیان عرض کنم که همان بهتر که به جناب کی روش برسد و تیم ملی را برای جام ملتها آماده کنند،مسئولان ما بیشتر به فکر حفظ میز های ریاست خود هستند تا رسیدگی به مشکلات داوران.

, باید به آقای کفاشیان عرض کنم که همان بهتر که به جناب کی روش برسد و تیم ملی را برای جام ملتها آماده کنند،مسئولان ما بیشتر به فکر حفظ میز های ریاست خود هستند تا رسیدگی به مشکلات داوران., مسئولان ما بیشتر به فکر حفظ میز های ریاست خود هستند تا رسیدگی به مشکلات داوران.,

وی درباره مصاحبه خود درباره رفتارهای پیام صادقیان که عنوان کرده بود نیاز به مشاوره دارد خاطر نشان کرد: نه تنها پیام صادقیان بلکه اکثر فوتبالیستهای ما که در سن 20 سالگی در لیگ  برتر و در تیم های بزرگ حضور دارند احتیاج به یک مشاور دارند و متاسفانه سرمربیان ما مشاوران خوبی برای بازیکنان جوان نیستند.

,

خسروی تاکید کرد: ما در فوتبال یا تنبیه کرده ایم یا تشویق حد وسطی وجود ندارد بنده  به عنوان داور آموزش ندیده ام،فوتبالیست ما آموزش ندیده است؛بنده از خانواده های بازیکنان جوان تقاضا دارم که به این فوتبالیستهای آینده دار مشاوره بدهند و آنها را از لحاظ اخلاقی آرام کنند.

,

این داور بین المللی فوتبال ایران درخصوص اینکه آیا تا به حال به شما پیشنهاد  شده است که به ازای دریافت مبلغی بازی را به سود تیمی به پایان برساند یا خیر افزود:این قضایا در زمان ماتا دلتان بخواهد وجود داشت اما آن طور که باید رسانه ای نشد؛ البته من داوری را سراغ دارم که به او پیشنهاد رشوه شده بود و آن را رسانه ای کرد و خودش نابود شد.

, لبته من داوری را سراغ دارم که به او پیشنهاد رشوه شده بود و آن را رسانه ای کرد و خودش نابود شد.,

خسروی درباره محسن قهرمانی هم اظهار داشت: آقای قهرمانی را واقعا از سطح داوری کشور محو کردند جرم محسن قهرمانی در این حد نبود که این مشکلات را برایش درست کردند او فقط چوب سادگی اش را خورد  و قربانی شد.در فوتبال ما کسانی هستند که جرمشان بسیار سنگین است و در حال حاضر در فدراسیون فوتبال هم حضور دارند.

, در فوتبال ما کسانی هستند که جرمشان بسیار سنگین است و در حال حاضر در فدراسیون فوتبال هم حضور دارند.,

وی در ادامه گفت:اینکه کسی علیه داوری مصاحبه کند و جریمه شود موافقم وقتی تیم می برد می گویند داوری بسار خوب است و تشکر می کند اما وقتی می بازند می گویند ما به داوری باختیم ،بنده شنیده ام که یکی از تاکتیکهای مربیگری این است که وقتی باختید بگویید داور مقصر است.

,

این داور بین المللی همچنین در خصوص اینکه آیا موافق کمک باشگاهها به داوران هستید یا خیر افزود: بنده با این کار کاملا موافق هستم ما در قدیم برای تیم ها مسابقه برگزار می کردیم و از هر تیمی 50 هزار تومان می گرفتیم و پول داور،کاپ و سایر موارد را پرداخت می کردیم،ما می توانیم یک قانون در هیئت رئیسه تصویب کنیم که هر تیمی بابت قرارداد هر بازیکن 10 درصد به فدراسیون فوتبال پرداخت کند به عنوان حق الزحمه عوامل اجرایی نه تنها داور بلکه عوامل فدراسیون هم از آن استفاده کنند.

, هر تیمی بابت قرارداد هر بازیکن 10 درصد به فدراسیون فوتبال پرداخت کند به عنوان حق الزحمه عوامل اجرایی نه تنها داور بلکه عوامل فدراسیون هم از آن استفاده کنند.,

خسروی در پاسخ به این سوال که تا به حال چند دربی را قضاوت کرده اید اظهار داشت: زمان ما دربی را اکثرا داوران خارجی سوت می زدند و ما کمک آنها بودیم بنده پنج دربی را داور چهارم بودم و یک بازی کمک داور بودم که سال 87 بازی جنجالی پرسپولیس و استقلال در آن حضور داشتم.

,

وی درباره بزرگترین اشتباه خود در دورانی که قضاوت می کرد خاطر نشان کرد: سال 81 دربازی پرسپولیس برق شیراز  دقیقه 85 یک پنالتی مسلم برای برق شیراز نگرفتم در حالی

,

 که برقی ها به حداقل امتیار این بازی احتیاج داشتند و بنده  این پنالتی را ندیم.

,

این داور بین المللی فوتبال ایران درخصوص اینکه مناسب ترین فرد را برای ریاست فدراسیون فوتبال را چه کسی می داند افزود: در حال حاضر به نظر من مصطفی آجرلو و علیرضا رحیمی شایسته ریاست فدراسیون فوتبال هستند.

,

خسروی همچنین درباه شخص مناسب برای ریاست کمیته داوران هم گفت: من پیشنهاد می کنم خود داوران  باید رئیس کمیته داوران را انتخاب کنند نه اینکه مجمع آن را انتخاب کند.

,

این داور بین امللی در پایان در مورد انتخاب داور دربی هم تاکید کرد: باید برای دربی یک داور تهرانی انتخاب می کردند نه یک داور شهرستانی.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه