اخبار داغ

کمربند انفجاری سوغات مفتیان سعودی

کمربند انفجاری سوغات مفتیان سعودی
مفتیان عربستانی با صدور فتوا جوانان این کشور را به حضور در جنگ سوریه تشویق می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، به نقل از واحد مرکزی خبر ، حسن عبدالله گزارشگر شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد دقیق ترین آمارها حاکی از آن است که سه هزار جنگجوی عربستان در سوریه حضور دارند این در حالی است که روزنامه نگاران عربستانی تاکید می کنند نیمی از عملیات های انتحاری که داعش انجام داده است از سوی شهروندان عربستانی صورت گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,
 
,
روزنامه نگاران عربستانی معتقدند شهروندان عربستانی به بستن کمربند انفجاری و انجام عملیات انتحاری علاقه دارند از این رو به صورت قابل ملاحظه ای تعداد کشته شدگان عربستانی افزایش یافته است.
,
 
,
باید گفت نمی توان تعداد کشته شدگان عربستانی را به صورت رسمی مشخص کرد زیرا تعداد زیادی از آن ها با نام های جعلی به سوریه آمده اند یا اینکه آن ها اوراق هویتی خود را از بین برده اند. 
,
 
,
عربستانی هایی که در زندان های سوریه در بازداشت به سر می برند چند صد تن براورد می شوند.
,
 
,
حضور جنگجویان عربستانی در دیگر کشورها مساله جدیدی نیست. بلکه در گذشته نیز جوانان عربستان در جبهه های نبردی که القاعده و پس از آن داعش و النصره گشوده بودند شرکت می کردند.
,
 
,
اسامه بن لادن سرکرده گروه القاعده به صورت رسمی مورد حمایت مالی و تسلیحاتی دولت عربستان بود. عربستانی ها همچنین در چچن نیز حضور پیدا کرده اند. آن ها در یمن و لبنان نیز به گروه های تروریستی پیوسته اند. عربستانی ها در برخی کشورهای افریقایی و فلیپین نیز حضور پیدا کرده اند. آن ها با شعارهایی همچون جهاد و کار در انجمن های خیریه و نهادهای بشردوستانه و سازمان های تبلیغ در این کشورها حضور پیدا می کنند.
,
 
,
بشار الجعفری نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد روز چهارشنبه از پس زمینه مهمی در خصوص پدیده جنگجویان عربستانی پرده برداشت. وی گفت بیش از هفتاد روحانی عربستانی از جنگجویان خواسته اند برای نبرد به سوریه بروند با این حال مقامات عربستانی هیچگونه تصمیمی در خصوص صادرکنندگان این گونه فتواها اتخاذ نکرده اند.
,
انتهای پیام/گ
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه