اخبار داغ

گفت‌وگو با پایه‌گذار بسیج زنان شهرری/سربازی برای اسلام از شهرری تا انگلستان

گفت‌وگو با پایه‌گذار بسیج زنان شهرری/سربازی برای اسلام از شهرری تا انگلستان
یکی از پایه‌گذاران بسیج شهرری گفت: برای نمایاندن چهره‌ زن بسیجی در سال‌های دفاع مقدس، آیینه‌ای شفاف‌تر از خاطرات آنان وجود ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا؛ به نقل از طنین یاس: برای نشان دادن چهره‌ی زن در سال های دفاع مقدس آیینه‌ای شفاف‌تر از خاطرات آنان وجود ندارد، خاطراتی ‏که تاریخ این مرز و بوم را تعیین می‌کند به آنها شکل می‌دهد و روح می‌بخشد. ‏

, شبکه اطلاع رسانی دانا, طنین یاس:,


«نرجس عطارنژاد کاشانی» از پایه‌گذاران بسیج در شهرری و مسئول حراست بخش خواهران حرم حضرت عبدالعظیم و نماز جمعه شهرری است که به عنوان یکی از مبلغان واقعی اسلام و انقلاب در آن سوی مرزها نیز فعالیت داشته است. این مادر شهید که در دوران دفاع مقدس، فعالیت‌های مؤثری داشته یکی از شخصیت‌های شاخص در عرصه انقلاب و هشت سال دفاع مقدس محسوب می‌شود. وی پس از جنگ تحمیلی نیز به عنوان مُبَلغ و فعال سیاسی در داخل و خارج از کشور به ویژه انگلستان و عربستان به معرفی و شناساندن انقلاب اسلامی پرداخته است.

,
,



نرجس عطارنژاد کاشانی در گفت وگو با خبرنگار طنین با اشاره به خاطراتی از دفاع مقدس گفت: جنگ با صدای پرواز هواپیماهای جنگی آغاز شد و خیلی زود ‌آثار دیگری را به انقلاب نوپای این تحمیل کرد. زنان نیز چون مردان اسلحه بر دوش گرفته و به مقابله با دشمن شتافتند و در این راه شهید، زخمی و آواره ‏شدند.

,
,
,



وی معتقد است: برای نمایاندن چهره‌ زن در سال های دفاع مقدس آیینه‌ای شفاف‌تر از خاطرات آنان وجود ندارد، خاطراتی ‏که تاریخ این مرز و بوم را تعیین می‌کند به آنها شکل می‌دهد و روح می‌بخشد. ‏روزهای پر هیاهوی دوران انقلاب و پس از آن دفاع مقدس که همواره نمونه‌های بسیار زیادی از زنان این سرزمین میراث داران حقیقی و جاودانه آن بودند.

,
,
,


نرجس عطارنژاد با بیان این که زنان در جبهه‌ها حضور فعال و گسترده‌ای داشتند، بیان کرد: زنان در مقاطع مختلف دفاع مقدس حضور داشتند چون زنان پرستار، زنان فعال در عرصه پشتیبانى، زنان خبرنگار و عکاس با انجام عکاسى غیر حرفه ‏اى از افراد همراه و یا در مکان‏ هاى خاص چون مزار بیست دختر شهید در بُستان، مزار شهداى هویزه، مکان شهادت سرداران شهید چون شهید چمران و... در این زمینه به ثبت حضور زنان در دفاع مقدس پرداختند.

,
,



وی تصریح کرد: پیرامون حضور زن در دفاع مقدس تمامى ابعاد شناخته نشده است و درباره جنبه‏‌هاى این حضور که بازتابى در هنر و ادبیات داشته باشد، فعالیت‏ هاى انجام شده، فراگیر و کامل نبوده است.

,
,
,



پایه‌گذار بسیج زنان شهرری، نکات برجسته و شاخص خاطرات زنان رزمنده و امدادگر را سرزندگی و نشاط موجود در زندگی آنها دانست. ‏

,
,
,



عطارنژاد در ادامه گفت: آنها دارای انرژی فوق‌العاده‌ای بودند که با پدیده‌ای به نام جنگ آزاد شد و از زنی که همواره متهم به ‏ضعف و ناتوانی جسمی و عقلی بوده است، انسانی پرتوان، سرشار از شور و عشق و حرکت می‌سازد. این نقش ‏غیرمستقیم اما بسیار مؤثر زنان در دفاع مقدس است. زنانی که با حمایت‌های صادقانه و عاشقانه از ‏همسرانشان آنان را به میدان جنگ می‌فرستند و پای تمام خطرات و آسیب‌های وارده می‌ایستند.

,
,
,

 

,

وی بیان کرد: فقط این نبود که معنویت رزمندگان، بر دفاع مقدس اثر بگذارد، بلکه دفاع مقدس هم در معنوی کردن رزمندگان اسلام چه مرد و چه زن نقش داشت که شاید ما کمتر به آن توجه کرده ایم.
 

,
,

این فعال سیاسی در پایان خاطرنشان کرد: اینکه امام فرمودند جبهه‌ها یک دانشگاه است، دانشگاه فیزیک نبود، دانشگاه تعالی و رشد بود، دانشگاهِ رسیدن به مقصد بود، دانشگاه یافتن صراط مستقیم و حرکت بر آن صراط مستقیم بود و توانست بسیاری از جوان های ما را بسازد.

,

 

,

انتهای پیام/خ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه