اخبار داغ

آدرس مدینه فاضله اسلامی را باید در سبک زندگی توحیدی جستجو کرد / دهان کجی به ادبیات غرب، نزدیک ترین میان بر برای رسیده به این آرمان شهر

آدرس مدینه فاضله اسلامی را باید در سبک زندگی توحیدی جستجو کرد / دهان کجی به ادبیات غرب، نزدیک ترین میان بر برای رسیده به این آرمان شهر
وقتی بحث از سبک زندگی اسلامی می‌شود، آن واژه به اصطلاح مشکل شهرنشینی و زندگی مسلمانان مبنی بر ادبیات توسعه غربی نیست، بلکه ساخت مدینه‌ای است که از در و دیوار شهرش و از زندگی مردمانش بوی توحید به مشام برسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از نافع، اما افسوس این روزها از این مدینه فاضله نشانی نیست، نه اینکه اصلا نیست اما انگار کم کم دارد یادمان می رود زندگی اسلامی یعنی چه؟ سبک زندگی انبیاء و زیبایی های قرآن را در زندگی پیاده کردن یعنی چه؟  باید یاد بگیریم دهان کجی به فرهنگ غرب را و از ذهن پاک کردن آن ادبیات  بی در و پیکر را، اسمش را شعار نگذاریم بهتر است، اما سخت نیست از نو ساختن یک مدینه اسلامی، تنها کافی است حواسمان به وسعت زمین باشد...

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع,

پرداختن به سبک زندگی اسلامی فراتر از چیزی است که در ادامه این گزارش می آید، در این گزارش قرار است تنها به گوشه ای از این دریای عظیم پرداخته شود.

,

 

,

سبک زندگی غربی، آرام و قرار و امنیت را از خانواده ها ربوده است

, سبک زندگی غربی، آرام و قرار و امنیت را از خانواده ها ربوده است,

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان با تأکید بر اینکه در دنیای امروز پیرایه‌ها در نظام‌های توحیدی و اسلامی موجب ذلالت شده است، گفت: سبک زندگی غربی، آرام و قرار و امنیت را از خانواده ها ربوده است.

,

حجت الاسلام علی دشتکی افزود: امروز غربی‌ها با فرهنگ‌سازی از طریق ماهواره‌ها و شبکه‌ها در دنیا تلاش می‌کنند تا مانند آنها زندگی کنیم اما روش و سبک زندگی آنها متناسب با سبک زندگی اسلامی و مناسب برای یک مسلمان نیست.

,

وی با بیان اینکه هجمه‌های دشمن، جایگاه نظام و دین را مورد هدف خود قرار داده است، اظهار داشت: بیش ترین آسیب خانواده ها ناشی از نادیده گرفتن الگوهای اسلامی و توجه بیش از حد به مادیات است.

,

دشتکی با اظهار تأسف از جایگزینی تدریجی سبک زندگی غربی در جوامع اسلامی ابراز داشت: جوامع غربی به این نتیجه رسیده‌اند که سبک زندگی آنان پاسخگو نیست.

,

وی ادامه داد: امروز شرایطی در جامعه ایجاد شده که نسل جوان سبک زندگی غربی را جایگزین سبک زندگی اسلامی کرده است.

,

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان اضافه کرد: رسانه های جدید از جمله ماهواره و اینترنت، نسل جوان را نسبت به فرهنگ اسلامی بیگانه کرده و فرهنگ غربی هر روز ریشه دار تر از قبل در بین جوانان رسوخ می کند.

,

حجت الاسلام علی دشتکی با تأکید بر اینکه، غرب بر روی ترویج فرهنگ خود سرمایه گذاری کرده و جوانان ما نقطه هدف آن هستند و هر روز نیز بر حجم برنامه سازی های آنها افزوده می شود، تصریح کرد:  باید تلاش کنیم فرهنگ اسلامی را نیز به خوبی ترویج دهیم و همپای غربی ها در این زمینه کار کنیم،

,

 

,

داشتن زندگی موحدانه در گرو پرداختن به قرآن و عترت محقق می شود

, داشتن زندگی موحدانه در گرو پرداختن به قرآن و عترت محقق می شود,

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان در ادامه با تأکید بر اینکه داشتن زندگی موحدانه در گرو پرداختن به قرآن و عترت محقق می شود، تصریح کرد: زندگی و اعتقادات ما باید مطابق و هماهنگ با زندگی معصومین(ع) باشد و در زیارت عاشورا، فرازهایی وجود دارد که مربوط به زندگی ما شیعیان است.

,

دشتکی ادامه داد: امروز یکی از مباحث مهم که در زندگی ما وجود دارد، سبک زندگی است و برای انتخاب صحیح سبک زندگی باید زندگی معصومین و سیره عملی آنها را بشناسیم.

,

وی ابراز داشت: سبک زندگی ما را عاشورای امام حسین(ع) مشخص کرده و برای اینکه بتوانیم زندگی اهل بیت(ع) را به درستی سرمشق خود قرار دهیم، باید در راستای شناخت این بزرگواران و زندگی آنها گام برداریم.

,

این مقام مسئول اضافه کرد: زنان ما باید زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) را سرمشق خود قرار دهند به ویژه اینکه در زمینه حجاب، این بزرگان را الگو قرار دهند.

,

علی دشتکی با بیان اینکه ترویج سبک زندگی اسلامی با همکاری بانوان ممکن می‌شود، یادآور شد: سازمان تبلیغات اسلامی با توجه به آموزش و برنامه ریزی انجام شده با رویکرد احیا و ترویج سبک زندگی اسلامی و با الهام از قرآن و سیره اهل بیت(ع) در راستای ایجاد نشاط معنوی و سالم سازی فرهنگ در جامعه گام برداشته است.

,

وی، توجه دادن به سبک زندگی را از جمله اهداف سازمان تبلیغات اسلامی عنوان و خاطرنشان کرد: از زمانی که مقام معظم رهبری بحث سبک زندگی را مطرح کردند این مسئله نیز جزء اصول کاری این سازمان قرار گرفت و تلاش بر آن شد که بستر‌سازی مناسبی برای موضوع سبک زندگی انجام شود.

,

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان اظهار داشت: این اداره کل سالانه حدود دو هزار نفر از بانوان تاثیرگذار از جمله مسئولان هیئت ها، مداحان، مبلغان و سایر مربیان را به منظور پیاده کردن سبک زندگی اسلامی در جامعه شامل مهارت های زندگی، خانواده، آسیب های اجتماعی، آموزش فرزندان در مدارس و مساجد، همایش خانواده، گفتمان های دینی، کلاس های شبهه شناسی و نشست زنان فرهیخته را در نظر گرفته است.

,

حجت الاسلام علی دشتکی تأکید کرد: اگر سبک زندگی قرآنی در جامعه ما محقق شود قطعا آرمان شهر قرآنی ما نیز محقق خواهد شدم.

,

 

,

بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری، رفتار اجتماعى و سبک زندگى، تابع تفسیر ما از زندگى است؛ هدف زندگى چیست؟ هر هدفى که ما براى زندگى معین کنیم، براى خودمان ترسیم کنیم، به طور طبیعى، متناسب با خود، یک سبک زندگى به ما پیشنهاد می‌شود.

,

انتهای پیام/پ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه