اخبار داغ

مدیریت امور بازرسی و نظارت سازمان صنعت و معدن سیستان و بلوچستان:

برادشت گوجه فرنگی از 850 واحد گلخانه ای استان آغاز شد

برادشت گوجه فرنگی از 850 واحد گلخانه ای استان آغاز شد
مدیریت امور بازرسی و نظارت سازمان صنعت و معدن سیستان و بلوچستان گفت: بازرسان اداره سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان روزانه در میدان تره بار حضور دارند و با افزایش غیرقانونی به شدت برخورد می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر هامون از سیستان؛قیمت گوجه فرنگی نه تنها در سطح میادین میوه و تره‌بار کشور بلکه در مغازه‌‌های خرده‌فروشی شهرهای ایران رشد نجومی داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر هامون از سیستان؛,

محمد رفیع سلطان زاده مدیریت امور بازرسی و نظارت سازمان صنعت و معدن استان با اشاره به افزایش قیمت گوجه در میادین میوه و تره بار سیستان و بلوچستان  اظهار داشت: گوجه فرنگی در سطح شهرستان های استان افزایش محسوسی نداشته است.

,

مدیریت امور بازرسی و نظارت سازمان صنعت و معدن سیستان و بلوچستان در خصوص افزایش قیمت گوجه فرنگی در اکثر مناطق کشور بیان داشت: در فصول سرد سال تولید گوجه کاهش می یابد و در پی آن شاهد افزایش نسبی قیمت گوجه در میادین میوه و تره بار و مغازه های خرده فروش هستیم.

,

وی ادامه داد: برای تنظیم بازار و پاسخ به درخواست مصرف کنندگان معمولا گوجه از کشورهای پاکستان و هندوستان وارد شبکه مصرف می شود.
 

,
,

افزایش قیمت گوجه فرنگی در استان نسبت به سایر مناطق کشور زیاد نیست

,

سلطان زاده با بیان اینکه قیمت گوجه فرنگی در استان نسبت به سایر مناطق کشور افزایش محسوسی نداشته است، بیان داشت: بررسی میدانی نشان می دهد گوجه فرنگی پاکستانی در سطح شهر زاهدان کیلویی 2300 تا 2500 تومان است و گوجه فرنگی گلخانه ای نیز با قیمت 3500 تا 4000 تومان عرضه می شود.

,

وی بیان داشت: بازرسان اداره سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان روزانه در میدان تره بار حضور دارند و با افزایش غیرقانونی به شدت برخورد می کنند.

,

این مسئول ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون 2400 بازرسی از میوه فروشی های سطح استان انجام شده است و در نتیجه آن 86 واحد خرده فروش و 7 واحد عرضه عمده میوه به دلیل عدم درج قیمت و گران فروشی شناسایی و

,

برای این واحدهای متخلف تشکیل پرونده شده و در اختیار سازمان تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان قرار گرفته است.
 

,
,

برداشت 12 هزار تن گوجه از سطح گلخانه های سیستان و بلوچستان

,

رضا نجفی مدیرکل جهاد کشاورزی استان با اشاره به برداشت گوجه فرنگی خارج از فصل در استان سیستان و بلوچستان گفت: پیش بینی می شود تا پایان فصل برداشت از سطح گلخانه های استان 12 هزار تن گوجه فرنگی برداشت شود و به بازار مصرف تزریق شود.

,

وی ادامه داد: در حال حاضر با آغاز فصل برداشت روزانه 3 تن گوجه برای مصرف وارد بازار استان می شود و میزان تولید و برداشت روزانه آن تا پایان فصل برداشت افزایش قابل توجه خواهد داشت.

,

نجفی افزود: 2 هزار هکتار از اراضی استان به کشت بهاره و زمستانه گوجه فرنگی اختصاص دارد که سالانه 60 هزار تن گوجه فرنگی از این زمین های کشاورزی برداشت می شود.
 

,
,

ورود گوجه فرنگی چابهار قیمت را کاهش خواهد داد
پیش از این نیز حسین مهاجران رییس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار با بیان این که تا یک ماه دیگر با ورود اولین محموله‌ گوجه‌فرنگی قیمت‌ها کاهش پیدا خواهد کرد، افزود: این محموله از چابهار خواهد آمد و قیمت‌ها به روند سابق باز خواهد گشت.

,
,

علی حاج فتحعلی رییس بارفروشان نیز گفت: کمبود تولید سبب افزایش قیمت گوجه فرنگی شده و در حال حاضر قیمت این محصول در اتحادیه با توجه به کیفیت از 1500 تا 3500 تومان متغیر است.

,

وی در پایان یادآور شد: ورود محموله‌ گوجه فرنگی از چابهار قیمت‌ها را به سابق بازمی‌گرداند و این افزایش نیز موقتی است.

,

معمولا با شروع فصول سرد سال و کاهش تولید گوجه فرنگی شاهد افزایش قیمت این محصول در مناطق مختلف کشور هستیم اما ورود محصول مناطق گرمسیری کشور به بازار مصرف تا حد زیادی می تواند از تشنج و افزایش بی رویه قیمت گوجه جلوگیری کند.

,

انتهای پیام/ه

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه