اخبار داغ

در برخورد با کتاب‌های تقلبی، جدی هستیم

در برخورد با کتاب‌های تقلبی، جدی هستیم
مدیر کل دفتر مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازدید از دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتب کاربردی و دانشگاهی، درباره جلوگیری از ورود کتابهای تقلبی و افست به بازار نشر گفت: این اداره کل در چارچوب وظایف کلی خود که بخشی از آن نیز وظیفه نظارت است، با جدیت این موضوع را دنبال می‌کند. در واقع بخشی از مفهوم و تعریف نظارت در حوزه تخلفات یا ناهماهنگی‌های احتمالی می‌گنجد و وظیفه کارشناسی ماست که بر حوزه این تخلفات ، ورود و نظارت ویژه داشته باشیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، ستاد خبری نمایشگاه، دکتر علی فریدونی افزود: نه فقط این تشکل بلکه سایر تشکل‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در چارچوب وظایف  کارشناسی خود در مورد این مساله جدیت دارند و  عزمی راسخ برای جلوگیری از ورود این کتاب‌ها به بازار نشر، به‌خصوص در مورد کتاب‌های خارجی، وجود دارد. 

, شبکه اطلاع رسانی دانا,

وی که به تازگی جایگرین دکتر وصفی در این  مسئولیت شده است، یادآور شد: این وظیفه اداری و حقوقی  ماست که مانع چاپ کتاب‌های تقلبی و افست بشویم. انشاءالله این وظیفه در گذشته به خوبی انجام گرفته و در آینده نیز این آمادگی وجود دارد که با  دقت و جدیت دنبال شود.  
دکتر فریدونی همچنین گفت: در واقع همه اهتمام و توجه بدنه کارشناسی ما این است که ناشران و اهالی این حوزه دغدغه‌ای نسبت به تخلفات یا خسارت‌های معنوی و مادی نداشته باشند. 
مدیر کل دفتر مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی در پایان  گفت:  همچنین درصدد هستیم که با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری امکان خرید کتاب‌های خارجی برای استادان و دانشجویان و پژوهشگران را آسان‌تر سازیم.
دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتب کاربردی و دانشگاهی تا 28 آبان ماه در سالن تربیت بدنی دانشگاه تربیت مدرس برپاست.
انجمن فرهنگی ناشران بین‌المللی ایرانیان با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دانشگاه تربیت مدرس این رویداد فرهنگی را برگزار  کرده است.

,
,
,
,
,

انتهای پیام/گ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه