اخبار داغ

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان:

جریان مخالف بسیج سعی می کند خوبی های آن را از دید مردم پنهان کند

جریان مخالف بسیج سعی می کند خوبی های آن را از دید مردم پنهان کند
در آستانه آغاز هفته بسیج، سعی کردیم تا با بعد خدماتی و سازندگی بسیج بیشتر آشنا شویم. در همین زمینه با عبدالله شادی مسئول بسیج دانشجویی استان گفتگویی ساده و صمیمانه ترتیب دادیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل آناج، در آستانه هفته بسیج، بازهم به دفتر عبدالله شادی رفتیم. فضایی ساده و بی آلایش. گفتگویی گرم و صمیمی. اینبار روی ابعادی از بسیج تاکید کردیم که کمتر مورد توجه قرار گرفته بود. 

یک موضوعی که خیلی توسط دشمن تاکید می شود ابعاد سیاسی و نظامی بسیج است. دشمن تلاش می کند تا بسیج را در مقابل مردم قرار بدهد. اما شاید ابعاد سیاسی و نظامی بسیج در مقابل ابعاد خدماتی و سازندگی بسیج ناچیز باشد. در مورد خدمات اقتصادی،خدماتی و سازندگی بسیج توضیح بدهید.

قبل از اینکه به طور خاص در مورد این ابعاد توضیح بدهم، لازم می دانم فلسفه این تشکیلات را عرض کنم. آن وقت مشهود می شود که گفته های دیگران در مورد بسیج در حد یک حرف بی اساس است. هر تشکیلاتی در دنیا ریشه ای دارد. حتی تشکیلاتی که ما آن ها را درست نمی دانیم و ریشه دار نیستند، تلاش می کنند یک عقبه و یک گذشته  و خواستگاه خوب برای خودشان بسازند و معمولا فلسفه ای نیز برای حوزه ی کاری خودشان قائل هستند. اگر از این منظر به بررسی بسیج بپردازیم خواهیم دید که حوزه ی فعالیت بسیج ابعاد مختلفی دارد و صرفا بعد سیاسی و نظامی نیست. البته آنچه می گویم از نظر تئوریک مطرح است و چه بسا در دوره ای قسمت کوچکی از بسیج تحت مسئولیت فردی قرار بگیرد که نتواند آن طور که باید مدیریت کند و این موجب بدگمانی و یا برداشت بد از سوی مردم شود همان طور که در همه ی ساحت های موجود در عالم امکان این رخداد وجود دارد و معمولا به غیر از جنود شیطان هیچ کس کارش را با نیت بد شروع نمی کند.

من بر این باورم که ما در چهارچوب دینی زندگی می کنیم که جهت به کمال رساندن مسلمانان آمده است و مدعی است که این سیستم دینی به جایی ختم خواهد شد که همه ی نوع بشر(حتی آنان که قبل از بروز این دین به وجود آمده اند که مسائل مربوط به بحث رجعت است که بحث خاص خود را می طلبد) این دین را خواهند پذیرفت یا نخواهند پذیرفت و سپس خواهند مرد.

زندگی حقیقی و زندگی خودساخته انسان

بنابراین من چنین برداشت می کنم که ما در دنیا دو نوع زندگی داریم؛ زندگی خدایی و زندگی که خودمان آن را ترسیم می کنیم و متاسفانه خدا در آن نقش چندانی ندارد. کسانی که برای همیشه حساب خود را با خدا پاک کرده اند، معمولا یک زندگی حقیقی را برای خودشان متصور هستند.

برداشت شخصی من بر اساس آیات الهی و آموزه های دینی این است که وقتی خداوند متعال بشر را خلق کرد، اراده ای در پس این خلقت وجود داشت و هیچ کس نمی تواند انکار کند که خداوند این دنیا و مافیها را بر اساس حکمت آفریده است. اما نوع بشر خطایی کرد و تقدیر عالم آن طور که خدا می خواست پیش نرفت. چرا که انسان مختار بود. پس از اینکه بشر ترک اولی کرد فاصله ای بین خدا و انسان به وجود آمد و از همان زمان اراده ی خداوند بر این شد که این فاصله را از بین ببرد و دوباره وحدت وجود اتفاق بیافتد. خداوند پیامبران و ائمه را نیز به همین منظور برگزید و برانگیخت.

, شبکه اطلاع رسانی دانا, آناج,
,
, یک موضوعی که خیلی توسط دشمن تاکید می شود ابعاد سیاسی و نظامی بسیج است. دشمن تلاش می کند تا بسیج را در مقابل مردم قرار بدهد. اما شاید ابعاد سیاسی و نظامی بسیج در مقابل ابعاد خدماتی و سازندگی بسیج ناچیز باشد. در مورد خدمات اقتصادی،خدماتی و سازندگی بسیج توضیح بدهید., یک موضوعی که خیلی توسط دشمن تاکید می شود ابعاد سیاسی و نظامی بسیج است. دشمن تلاش می کند تا بسیج را در مقابل مردم قرار بدهد. اما شاید ابعاد سیاسی و نظامی بسیج در مقابل ابعاد خدماتی و سازندگی بسیج ناچیز باشد. در مورد خدمات اقتصادی،خدماتی و سازندگی بسیج توضیح بدهید.,
,
, قبل از اینکه به طور خاص در مورد این ابعاد توضیح بدهم، لازم می دانم فلسفه این تشکیلات را عرض کنم. آن وقت مشهود می شود که گفته های دیگران در مورد بسیج در حد یک حرف بی اساس است. هر تشکیلاتی در دنیا ریشه ای دارد. حتی تشکیلاتی که ما آن ها را درست نمی دانیم و ریشه دار نیستند، تلاش می کنند یک عقبه و یک گذشته  و خواستگاه خوب برای خودشان بسازند و معمولا فلسفه ای نیز برای حوزه ی کاری خودشان قائل هستند. اگر از این منظر به بررسی بسیج بپردازیم خواهیم دید که حوزه ی فعالیت بسیج ابعاد مختلفی دارد و صرفا بعد سیاسی و نظامی نیست. البته آنچه می گویم از نظر تئوریک مطرح است و چه بسا در دوره ای قسمت کوچکی از بسیج تحت مسئولیت فردی قرار بگیرد که نتواند آن طور که باید مدیریت کند و این موجب بدگمانی و یا برداشت بد از سوی مردم شود همان طور که در همه ی ساحت های موجود در عالم امکان این رخداد وجود دارد و معمولا به غیر از جنود شیطان هیچ کس کارش را با نیت بد شروع نمی کند., البته آنچه می گویم از نظر تئوریک مطرح است و چه بسا در دوره ای قسمت کوچکی از بسیج تحت مسئولیت فردی قرار بگیرد که نتواند آن طور که باید مدیریت کند و این موجب بدگمانی و یا برداشت بد از سوی مردم شود همان طور که در همه ی ساحت های موجود در عالم امکان این رخداد وجود دارد و معمولا به غیر از جنود شیطان هیچ کس کارش را با نیت بد شروع نمی کند.,
,
, من بر این باورم که ما در چهارچوب دینی زندگی می کنیم که جهت به کمال رساندن مسلمانان آمده است و مدعی است که این سیستم دینی به جایی ختم خواهد شد که همه ی نوع بشر(حتی آنان که قبل از بروز این دین به وجود آمده اند که مسائل مربوط به بحث رجعت است که بحث خاص خود را می طلبد) این دین را خواهند پذیرفت یا نخواهند پذیرفت و سپس خواهند مرد.,
,
, زندگی حقیقی و زندگی خودساخته انسان,
,
, بنابراین من چنین برداشت می کنم که ما در دنیا دو نوع زندگی داریم؛ زندگی خدایی و زندگی که خودمان آن را ترسیم می کنیم و متاسفانه خدا در آن نقش چندانی ندارد. کسانی که برای همیشه حساب خود را با خدا پاک کرده اند، معمولا یک زندگی حقیقی را برای خودشان متصور هستند.,
,
, برداشت شخصی من بر اساس آیات الهی و آموزه های دینی این است که وقتی خداوند متعال بشر را خلق کرد، اراده ای در پس این خلقت وجود داشت و هیچ کس نمی تواند انکار کند که خداوند این دنیا و مافیها را بر اساس حکمت آفریده است. اما نوع بشر خطایی کرد و تقدیر عالم آن طور که خدا می خواست پیش نرفت. چرا که انسان مختار بود. پس از اینکه بشر ترک اولی کرد فاصله ای بین خدا و انسان به وجود آمد و از همان زمان اراده ی خداوند بر این شد که این فاصله را از بین ببرد و دوباره وحدت وجود اتفاق بیافتد. خداوند پیامبران و ائمه را نیز به همین منظور برگزید و برانگیخت.,
, , ,
,
,

حرکت دنیا در مقیاس کلان به سمت تکامل است

بنابراین ما معتقدیم انسان در مسیر کمال قرار دارد و به صورت خودآگاه یا ناخودآگاه به این سمت می رود. یعنی بشر چه بخواهد و چه نخواهد کلان دنیا دارد به سمت کمال حرکت می کند. در نتیجه به نظر من هر اتفاقی که به دست من و شما و جنود رحمانی یا شیطانی و استکبار رخ می دهد همه در راستای همان مسیر کلی است که خداوند شروع کرده است. حال با اتفاقی که بعد از رحلت پیامبر(ص) افتاد و مسیر اسلام از ولایت به خلافت تغییر یافت در واقع بشر با به شهادت رساندن تک تک ائمه علیهم السلام به خداوند اعلام کرد که من از ولایت تو بر خودم سرپیچی می کنم. خدا نیز بشر را در پذیرش ولایت تکوینی مخیر کرده است. با این حال هرچند بشر ولایت تشریعی خداوند را رد کرد ولی خداوند در هر حال بر او ولایت تکوینی دارد و معتقد است روزی این بشر برخواهد گشت.

امام خمینی (ره) پرچمدار نوع بشر است که متنبه به تنبیه خداوند شده اند

وجود بسیج و فعالیت های آن نیز ریشه در همین حقایق دارد و غیر از آن نیست. درواقع بسیج نیز جمعیتی است که ولایت خداوند را قبول کرده است. امام خمینی(ره) نیز از سال 42 پرچمداری نوعی از بشر را به دست گرفت که متنبه شده به تنبیه خداوند بودند.

اراده خداوند بر این بود که بشر با تربیت تدریجی به کمال برسد. پس از رحلت پیامبر(ص) این روند کند شد چون خود بشر گفت نمی خواهم تربیت بشوم. این خیلی بد است که ما انقلاب امام و ایران را محدود به یک کشور بدانیم ولی طبق دیدگاهی که توضیح دادم انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب جهانی و فراگیر در راستای تربیت بشر است. انقلاب ما جزء معدود انقلاب هایی است که احیاگر است(سنت حسنه گذشته را احیا کرده است) ایجاد کننده نیست و امام(ره) نیز فرمود کتاب انقلاب ما قرآن است. یعنی ما هیچ مکتبی به غیر از قرآن و اسلام نداریم و انقلاب ما احیاگر سنت اسلام است نه ایجاد مکتب دیگر. در واقع هدف غایی انقلاب ما تربیت بشر است و محدود به ایران نیست.

امام(ره) در راستای همین تربیت بشر اقدام به ایجاد ساز و کار کرد و مثلا دستور داد دانشگاه ایجاد شود و اگر وجود دارد با روند جدید و اسلامی فعالیت کند و سیستم قضایی بر اصول اسلام استوار باشد و ... . علاوه بر این امام(ره) دستور ایجاد نهادهایی را نیز داد تا یا به عنوان کاتالیزور عمل کنند یا حافظ و نگهبان باشند و یا تولید کننده باشند.

سپاه و بسیج یکی از مولودهای انقلاب و سازوکار آن است و انقلابی که هدفش تربیت باشد قطعا ساز و کار ضد تربیتی ندارد. لذا بسیج و بسیج دانشجویی سیستمی برای تربیت قشر خاصی از بشر است. ما در نظر چنین ادعایی داریم اما عمل به آن خیلی سخت است چون ما خودمان آن طور که باید تربیت یافته نیستیم که بتوانیم این روند را به کمال برسانیم اما در حد توان تلاش می کنیم و فعالیت هایی را در این راستا انجام می دهیم.

, حرکت دنیا در مقیاس کلان به سمت تکامل است,
,
, بنابراین ما معتقدیم انسان در مسیر کمال قرار دارد و به صورت خودآگاه یا ناخودآگاه به این سمت می رود. یعنی بشر چه بخواهد و چه نخواهد کلان دنیا دارد به سمت کمال حرکت می کند. در نتیجه به نظر من هر اتفاقی که به دست من و شما و جنود رحمانی یا شیطانی و استکبار رخ می دهد همه در راستای همان مسیر کلی است که خداوند شروع کرده است. حال با اتفاقی که بعد از رحلت پیامبر(ص) افتاد و مسیر اسلام از ولایت به خلافت تغییر یافت در واقع بشر با به شهادت رساندن تک تک ائمه علیهم السلام به خداوند اعلام کرد که من از ولایت تو بر خودم سرپیچی می کنم. خدا نیز بشر را در پذیرش ولایت تکوینی مخیر کرده است. با این حال هرچند بشر ولایت تشریعی خداوند را رد کرد ولی خداوند در هر حال بر او ولایت تکوینی دارد و معتقد است روزی این بشر برخواهد گشت.,
,
, امام خمینی (ره) پرچمدار نوع بشر است که متنبه به تنبیه خداوند شده اند,
,
, وجود بسیج و فعالیت های آن نیز ریشه در همین حقایق دارد و غیر از آن نیست. درواقع بسیج نیز جمعیتی است که ولایت خداوند را قبول کرده است. امام خمینی(ره) نیز از سال 42 پرچمداری نوعی از بشر را به دست گرفت که متنبه شده به تنبیه خداوند بودند.,
,
, اراده خداوند بر این بود که بشر با تربیت تدریجی به کمال برسد. پس از رحلت پیامبر(ص) این روند کند شد چون خود بشر گفت نمی خواهم تربیت بشوم. این خیلی بد است که ما انقلاب امام و ایران را محدود به یک کشور بدانیم ولی طبق دیدگاهی که توضیح دادم انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب جهانی و فراگیر در راستای تربیت بشر است. انقلاب ما جزء معدود انقلاب هایی است که احیاگر است(سنت حسنه گذشته را احیا کرده است) ایجاد کننده نیست و امام(ره) نیز فرمود کتاب انقلاب ما قرآن است. یعنی ما هیچ مکتبی به غیر از قرآن و اسلام نداریم و انقلاب ما احیاگر سنت اسلام است نه ایجاد مکتب دیگر. در واقع هدف غایی انقلاب ما تربیت بشر است و محدود به ایران نیست.,
,
, امام(ره) در راستای همین تربیت بشر اقدام به ایجاد ساز و کار کرد و مثلا دستور داد دانشگاه ایجاد شود و اگر وجود دارد با روند جدید و اسلامی فعالیت کند و سیستم قضایی بر اصول اسلام استوار باشد و ... . علاوه بر این امام(ره) دستور ایجاد نهادهایی را نیز داد تا یا به عنوان کاتالیزور عمل کنند یا حافظ و نگهبان باشند و یا تولید کننده باشند.,
,
, سپاه و بسیج یکی از مولودهای انقلاب و سازوکار آن است و انقلابی که هدفش تربیت باشد قطعا ساز و کار ضد تربیتی ندارد. لذا بسیج و بسیج دانشجویی سیستمی برای تربیت قشر خاصی از بشر است. ما در نظر چنین ادعایی داریم اما عمل به آن خیلی سخت است چون ما خودمان آن طور که باید تربیت یافته نیستیم که بتوانیم این روند را به کمال برسانیم اما در حد توان تلاش می کنیم و فعالیت هایی را در این راستا انجام می دهیم., سپاه و بسیج یکی از مولودهای انقلاب و سازوکار آن است و انقلابی که هدفش تربیت باشد قطعا ساز و کار ضد تربیتی ندارد. لذا بسیج و بسیج دانشجویی سیستمی برای تربیت قشر خاصی از بشر است. ما در نظر چنین ادعایی داریم اما عمل به آن خیلی سخت است چون ما خودمان آن طور که باید تربیت یافته نیستیم که بتوانیم این روند را به کمال برسانیم اما در حد توان تلاش می کنیم و فعالیت هایی را در این راستا انجام می دهیم.,
,
,
, , ,



تربیت چندبعدی است لذا وظیفه ما تربیت در همه ابعاد است

تربیت ابعاد مختلفی دارد و وظیفه ی ما نیز تربیت همه جانبه و پرداختن به ابعاد مختلف است و به همین دلیل است که در حالت تاکتیک، بسیج ابعاد مختلفی دارد.

بسیج دشمن دارد همان طور که هابیل دشمن داشت، همان طور که امام حسین(ع) دشمن داشت. البته فکر نکنید جریان مخالف بسیج از داخل ملت است وبلکه بسیج مردم را همراه و هم مسلک خود می داند. ما دشمن بزرگ متحد داریم که برخی آن را فهمیده ایم ولی برخی هنوز به این نتیجه نرسیده ایم و با آن به عنوان دشمن رفتار نمی کنیم. سیستم مخالف بسیج همیشه سعی می کند خوبی های آن را از دید مردم پنهان کند. البته متاسفانه ما نیز ضعیف عمل می کنیم.

بسیج یک بعد ملی و یک بعد بین المللی دارد

از نظر جغرافیایی یکی از ابعاد بسیج بعد بین المللی و بعد دیگر، بعد ملی آن است و در هر بعد فعالیت هایی را انجام می دهد. در داخل کشور و در بعد ملی در زمینه های مختلف دینی، معنوی، فرهنگی و ... و در مقابله با کسانی که آیین ما را تهدید می کنند، فعالیت دارد. طبق فرمایش امام(ره) بسیج و سپاه باید در مواقع بحران حضور بالفعل داشته باشد. این نگرش باعث شده است که بسیج ابعاد متفاوتی پیدا بکند و این طور نباشد که صرفا در یک زمینه خاص و محدود فعال باشد. یعنی در هر زمینه ای که بحران به وجود بیاید بسیج در آن زمینه به صورت بالفعل ایفای نقش می کند. هرجا که لازم باشد بنابر نیاز بسیج حضور جهادی در آن زمینه می یابد. برخی از اقدامات بسیج به صورت زیرساختی و برخی به صورت موردی هستند. مثلا موقعیتی مثل زلزله ورزقان که بسیج در آن حضور خیلی فعالی داشت و سهم بسزایی در مقابله با آن بحران و کمک به مردم آسیب دیده از خود نشان داد. اما ما باید حواسمان باشد که اقدامات بسیج را به مردم بگوییم و نشان بدهیم تا مردم در جریان کار قرار بگیرند وگرنه فاصله ها موجب می شود مردم طور دیگری به بسیج نگاه بکنند.

بسیج در حوزه های مختلف فرهنگی، اقتصادی، صنعتی و ... فعالیت دارد مخصوصا در میدان اقتصاد مقاومتی یکی از پیش قراولان در کشور است. در موقعیتی که دشمن از هیچ رذالتی فروگذار نمی کند و ما را تحریم کرده و برای نابودی ما برنامه ریزی می کند، ما صرفا صساح به دست در مرزها نایستاده ایم بلکه بسیج در حوزه جهاد اقتصادی پروژه های فراوانی دارد.

به برخی از مصادیق اقدامات خدماتی و کارآفرینی بسیج اشاره کنید.

یکی از خصوصیات بسیج این است که از دل مردم و از بدنه ی مردم است و در دفاع از منافع مردم و انقلاب همیشه در خط مقدم دفاع است. این خصوصیت بسیج آن را از سیستم نظامی صرف جدا می کند. خیلی وقت ها یکی از منتقدین بزرگ دولت ها بسیج بوده و در زمینه مطالبه گری و عدالت فعالیت های زیادی انجام داده است. البته چون ما از خود مردم هستیم گاه خطا هم می کنیم.

بر اساس آنچه شنیده ام و بر اساس فعالیت هایی که خودمان انجام داده ایم می توانم بگویم بسیج در حوزه ی صنعت فعالیت های خاصی مثل تولید قطعات و نجات صنایع انجام داده است. مثلا الان در حوزه تشکیل کارگروه ها، تولید خودرو و ... سپاه و بسیج فعال است. جالب این است که گاه به بهانه اقتصاد مقاومتی وارد قضیه می شود ولی کارهای زیرساختی انجام می دهد چرا که می خواهیم اقتصاد مقاومتی سالها تداوم داشته باشد لذا مجبور به انجام اقدامات زیرساختی هستیم.

بزرگترین پژوهشگاه زیست فناوری کشور با مدیریت دانشجویان بسیجی

اخیرا بسیجیان دانشگاه تبریز توانسته اند در زمینه کشاورزی دستگاهی را برای تولید و کشت زعفران اختراع کنند. شاید مردم بگویند این کار چه ربطی به بسیج دارد ولی باید بگویم در شرایط فعلی این کارها کاملا به بسیج مربوط است. اگر در این زمینه با مدیر کل جهاد کشاورزی استان صحبت کنید می فهمید که بسیج چه فعالیت های تاثیرگذاری داشته است. همین الان بسیج دانشجویی استان بزرگترین پژوهشکده زیست فناوری در سطح کشور را مدیریت می کند و بچه های بسیجی پژوهش های زیادی را در این حوزه انجام می دهند که نتیجه ی آن در راستای تامین منفعت مردم است.

اخیرا برادر شهید تهرانی مقدم نقل می کرد که در لبنان حاج حسن و شهید عماد مغنیه چنان با یکدیگر مصافحه کردند که از دو برادر تنی نیز صمیمی تر بودند. دقیقا چه چیزی باعث می شود که این علقه و عاطفه بین مردم دنیا ایجاد شود؟

ما از جایی آمدیم و به همانجا برخواهیم گشت. اما شاید در عالم ماده و فیزیک زاویه ایجاد شود. جبهه ی حق اصلا مال یک کشور و یا ملیت نیست بلکه پای ملیت و حتی ادیان متفاوت در میان است و شرایط طوری است که ما نمی توانیم بگوییم زیر پرچم اسلام بلکه می گوییم زیر پرچم حقیقت. در چنین حالتی ما هم به تحقق تمام وعده های خداوند امیدوار می شویم و هم به نزدیکی دل ها پی می بریم و می بینیم امروز کسانی زیر پرچم حقیقت قرار می گیرند و علیه استکبار می جنگند که اصلا فکرش را هم نمی کردیم. چنین مبارزه ای یک مبارزه ی تمام عیار است و در همه ی زمینه ها مثل بیمارستان ها و مراکز تحقیقاتی و ... جریان دارد.

اسامی را نام می برم و مایلم نظرتان را در مورد این اسامی بدانم:

امام خمینی(ره): طلایه دار پرچمی که انشاءالله به زودی به دست صاحب اصلی اش می رسد.

امام خامنه ای(مدظله): خمینی دوران

حاج قاسم سلیمانی: عشق من

دانشگاه: قدرت تشخیص نظام و سیستم پیشبرنده ی انقلاب

بسیج دانشجویی: طلایه دار حقیقت در دانشگاه

شهید بیضایی: همه ی ما باید راهش را طی کنیم

میرحسین موسوی: اگر به خود بیاییم رحمت خدا شامل همه می شود او هم اگر توبه کند رحمت خدا شامل حال او هم می شود.

دکتر روحانی: رئیس جمهور ما

سردار عزیز جعفری: سرباز ولایت

سردار پورجمشیدیان: استاد بنده و بسیجیان و حبیب قلوب بسیجیان استان

سردار کریمیان: فرمانده آزاده ما
 
 
در آخر اگر موضوعی مدنظر دارید بفرمایید.

بسیج دانشجویی تلاش خود را می کند ولی با مطلوب فاصله زیادی داریم و هر کس که می تواند به ما کمک کند، ما دست یاری به سوی او دراز می کنیم. برنامه ی جامع کنگره ی دانشجویی کشور در حال برگزاری است و قصد داریم کنگره استانی را نیز در استان خودمان برگزار کنیم و با کمک همه، بتوانیم همه ی انرژی ها را به سمتی سوق دهیم که بتوانیم ارادت خود را به محضر شهدا اعلام و اهداف خود را دنبال کنیم.

,
,
, تربیت چندبعدی است لذا وظیفه ما تربیت در همه ابعاد است,
,
, تربیت ابعاد مختلفی دارد و وظیفه ی ما نیز تربیت همه جانبه و پرداختن به ابعاد مختلف است و به همین دلیل است که در حالت تاکتیک، بسیج ابعاد مختلفی دارد.,
,
, بسیج دشمن دارد همان طور که هابیل دشمن داشت، همان طور که امام حسین(ع) دشمن داشت. البته فکر نکنید جریان مخالف بسیج از داخل ملت است وبلکه بسیج مردم را همراه و هم مسلک خود می داند. ما دشمن بزرگ متحد داریم که برخی آن را فهمیده ایم ولی برخی هنوز به این نتیجه نرسیده ایم و با آن به عنوان دشمن رفتار نمی کنیم. سیستم مخالف بسیج همیشه سعی می کند خوبی های آن را از دید مردم پنهان کند. البته متاسفانه ما نیز ضعیف عمل می کنیم., بسیج دشمن دارد همان طور که هابیل دشمن داشت، همان طور که امام حسین(ع) دشمن داشت. , البته فکر نکنید جریان مخالف بسیج از داخل ملت است وبلکه بسیج مردم را همراه و هم مسلک خود می داند. ما دشمن بزرگ متحد داریم که برخی آن را فهمیده ایم ولی برخی هنوز به این نتیجه نرسیده ایم و با آن به عنوان دشمن رفتار نمی کنیم. سیستم مخالف بسیج همیشه سعی می کند خوبی های آن را از دید مردم پنهان کند. البته متاسفانه ما نیز ضعیف عمل می کنیم.,
,
, بسیج یک بعد ملی و یک بعد بین المللی دارد,
,
, از نظر جغرافیایی یکی از ابعاد بسیج بعد بین المللی و بعد دیگر، بعد ملی آن است و در هر بعد فعالیت هایی را انجام می دهد. در داخل کشور و در بعد ملی در زمینه های مختلف دینی، معنوی، فرهنگی و ... و در مقابله با کسانی که آیین ما را تهدید می کنند، فعالیت دارد. طبق فرمایش امام(ره) بسیج و سپاه باید در مواقع بحران حضور بالفعل داشته باشد. این نگرش باعث شده است که بسیج ابعاد متفاوتی پیدا بکند و این طور نباشد که صرفا در یک زمینه خاص و محدود فعال باشد. یعنی در هر زمینه ای که بحران به وجود بیاید بسیج در آن زمینه به صورت بالفعل ایفای نقش می کند. هرجا که لازم باشد بنابر نیاز بسیج حضور جهادی در آن زمینه می یابد. برخی از اقدامات بسیج به صورت زیرساختی و برخی به صورت موردی هستند. مثلا موقعیتی مثل زلزله ورزقان که بسیج در آن حضور خیلی فعالی داشت و سهم بسزایی در مقابله با آن بحران و کمک به مردم آسیب دیده از خود نشان داد. اما ما باید حواسمان باشد که اقدامات بسیج را به مردم بگوییم و نشان بدهیم تا مردم در جریان کار قرار بگیرند وگرنه فاصله ها موجب می شود مردم طور دیگری به بسیج نگاه بکنند., مثلا موقعیتی مثل زلزله ورزقان که بسیج در آن حضور خیلی فعالی داشت و سهم بسزایی در مقابله با آن بحران و کمک به مردم آسیب دیده از خود نشان داد. اما ما باید حواسمان باشد که اقدامات بسیج را به مردم بگوییم و نشان بدهیم تا مردم در جریان کار قرار بگیرند وگرنه فاصله ها موجب می شود مردم طور دیگری به بسیج نگاه بکنند.,
,
, بسیج در حوزه های مختلف فرهنگی، اقتصادی، صنعتی و ... فعالیت دارد مخصوصا در میدان اقتصاد مقاومتی یکی از پیش قراولان در کشور است. در موقعیتی که دشمن از هیچ رذالتی فروگذار نمی کند و ما را تحریم کرده و برای نابودی ما برنامه ریزی می کند، ما صرفا صساح به دست در مرزها نایستاده ایم بلکه بسیج در حوزه جهاد اقتصادی پروژه های فراوانی دارد.,
,
, به برخی از مصادیق اقدامات خدماتی و کارآفرینی بسیج اشاره کنید.,
,
, یکی از خصوصیات بسیج این است که از دل مردم و از بدنه ی مردم است و در دفاع از منافع مردم و انقلاب همیشه در خط مقدم دفاع است. این خصوصیت بسیج آن را از سیستم نظامی صرف جدا می کند. خیلی وقت ها یکی از منتقدین بزرگ دولت ها بسیج بوده و در زمینه مطالبه گری و عدالت فعالیت های زیادی انجام داده است. البته چون ما از خود مردم هستیم گاه خطا هم می کنیم.,
,
, بر اساس آنچه شنیده ام و بر اساس فعالیت هایی که خودمان انجام داده ایم می توانم بگویم بسیج در حوزه ی صنعت فعالیت های خاصی مثل تولید قطعات و نجات صنایع انجام داده است. مثلا الان در حوزه تشکیل کارگروه ها، تولید خودرو و ... سپاه و بسیج فعال است. جالب این است که گاه به بهانه اقتصاد مقاومتی وارد قضیه می شود ولی کارهای زیرساختی انجام می دهد چرا که می خواهیم اقتصاد مقاومتی سالها تداوم داشته باشد لذا مجبور به انجام اقدامات زیرساختی هستیم., بسیج در حوزه ی صنعت فعالیت های خاصی مثل تولید قطعات و نجات صنایع انجام داده است. مثلا الان در حوزه تشکیل کارگروه ها، تولید خودرو و ... سپاه و بسیج فعال است. جالب این است که گاه به بهانه اقتصاد مقاومتی وارد قضیه می شود ولی کارهای زیرساختی انجام می دهد چرا که می خواهیم اقتصاد مقاومتی سالها تداوم داشته باشد لذا مجبور به انجام اقدامات زیرساختی هستیم.,
,
, بزرگترین پژوهشگاه زیست فناوری کشور با مدیریت دانشجویان بسیجی,
,
, اخیرا بسیجیان دانشگاه تبریز توانسته اند در زمینه کشاورزی دستگاهی را برای تولید و کشت زعفران اختراع کنند. شاید مردم بگویند این کار چه ربطی به بسیج دارد ولی باید بگویم در شرایط فعلی این کارها کاملا به بسیج مربوط است. اگر در این زمینه با مدیر کل جهاد کشاورزی استان صحبت کنید می فهمید که بسیج چه فعالیت های تاثیرگذاری داشته است. همین الان بسیج دانشجویی استان بزرگترین پژوهشکده زیست فناوری در سطح کشور را مدیریت می کند و بچه های بسیجی پژوهش های زیادی را در این حوزه انجام می دهند که نتیجه ی آن در راستای تامین منفعت مردم است., همین الان بسیج دانشجویی استان بزرگترین پژوهشکده زیست فناوری در سطح کشور را مدیریت می کند و بچه های بسیجی پژوهش های زیادی را در این حوزه انجام می دهند که نتیجه ی آن در راستای تامین منفعت مردم است.,
,
, اخیرا برادر شهید تهرانی مقدم نقل می کرد که در لبنان حاج حسن و شهید عماد مغنیه چنان با یکدیگر مصافحه کردند که از دو برادر تنی نیز صمیمی تر بودند. دقیقا چه چیزی باعث می شود که این علقه و عاطفه بین مردم دنیا ایجاد شود؟, اخیرا برادر شهید تهرانی مقدم نقل می کرد که در لبنان حاج حسن و شهید عماد مغنیه چنان با یکدیگر مصافحه کردند که از دو برادر تنی نیز صمیمی تر بودند. دقیقا چه چیزی باعث می شود که این علقه و عاطفه بین مردم دنیا ایجاد شود؟,
,
, ما از جایی آمدیم و به همانجا برخواهیم گشت. اما شاید در عالم ماده و فیزیک زاویه ایجاد شود. جبهه ی حق اصلا مال یک کشور و یا ملیت نیست بلکه پای ملیت و حتی ادیان متفاوت در میان است و شرایط طوری است که ما نمی توانیم بگوییم زیر پرچم اسلام بلکه می گوییم زیر پرچم حقیقت. در چنین حالتی ما هم به تحقق تمام وعده های خداوند امیدوار می شویم و هم به نزدیکی دل ها پی می بریم و می بینیم امروز کسانی زیر پرچم حقیقت قرار می گیرند و علیه استکبار می جنگند که اصلا فکرش را هم نمی کردیم. چنین مبارزه ای یک مبارزه ی تمام عیار است و در همه ی زمینه ها مثل بیمارستان ها و مراکز تحقیقاتی و ... جریان دارد., جبهه ی حق اصلا مال یک کشور و یا ملیت نیست بلکه پای ملیت و حتی ادیان متفاوت در میان است و شرایط طوری است که , ما نمی توانیم بگوییم زیر پرچم اسلام بلکه می گوییم زیر پرچم حقیقت, . ,
,
, اسامی را نام می برم و مایلم نظرتان را در مورد این اسامی بدانم:,
,
, امام خمینی(ره), امام خمینی(ره), : طلایه دار پرچمی که انشاءالله به زودی به دست صاحب اصلی اش می رسد.,
,
, امام خامنه ای(مدظله), امام خامنه ای(مدظله), : خمینی دوران,
,
, حاج قاسم سلیمانی: عشق من, حاج قاسم سلیمانی,
,
, دانشگاه, دانشگاه, : قدرت تشخیص نظام و سیستم پیشبرنده ی انقلاب,
,
, بسیج دانشجویی, بسیج دانشجویی, : طلایه دار حقیقت در دانشگاه,
,
, شهید بیضایی:, شهید بیضایی:, همه ی ما باید راهش را طی کنیم,
,
, میرحسین موسوی, میرحسین موسوی, : اگر به خود بیاییم رحمت خدا شامل همه می شود او هم اگر توبه کند رحمت خدا شامل حال او هم می شود.,
,
, دکتر روحانی:, دکتر روحانی:, رئیس جمهور ما,
,
, سردار عزیز جعفری, سردار عزیز جعفری, : سرباز ولایت,
,
, سردار پورجمشیدیان, سردار پورجمشیدیان, : استاد بنده و بسیجیان و حبیب قلوب بسیجیان استان,
,
, سردار کریمیان, سردار کریمیان, : فرمانده آزاده ما,
,
,
, در آخر اگر موضوعی مدنظر دارید بفرمایید.,
,
, بسیج دانشجویی تلاش خود را می کند ولی با مطلوب فاصله زیادی داریم و هر کس که می تواند به ما کمک کند، ما دست یاری به سوی او دراز می کنیم. برنامه ی جامع کنگره ی دانشجویی کشور در حال برگزاری است و قصد داریم کنگره استانی را نیز در استان خودمان برگزار کنیم و با کمک همه، بتوانیم همه ی انرژی ها را به سمتی سوق دهیم که بتوانیم ارادت خود را به محضر شهدا اعلام و اهداف خود را دنبال کنیم.,

انتهای پیام/ص

, انتهای پیام/ص]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه