اخبار داغ

«روباه رقاص» رونمایی شد

«روباه رقاص» رونمایی شد
کتاب «روباه رقاص» در افتتاحیه دور جدید نشست‌های ادبی «بوطیقا» رونمایی شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از ایسنا، دور جدید نشست‌های ادبی «بوطیقا» عصر روز گذشته در مؤسسه‌ی بهاران افتتاح شد.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,

در این برنامه که با شعرخوانی گروهی از شاعران و بحث و تحلیل برخی آثار همراه بود، همچنین کتاب «روباه رقاص» گزیده‌ی آثار برگزیدگان بخش ویژه‌ی ششمین دوره‌ی جایزه‌ی کتاب سال شعر خبرنگاران، رونمایی شد. در این کتاب، آثاری از داوود خان‌احمدی، مهسا زهیری و سپیده خمسه‌نژاد به‌انضمام گزارش مراسم پایانی این دوره از جایزه، شامل تجلیل از یک عمر فعالیت شعری جواد مجابی، با سخنان محمود دولت‌آبادی و سیمین بهبهانی درج شده است.

,

در این نشست، سپیده خمسه‌نژاد، یکی از برگزیدگان این جایزه که گزیده‌ای از آثار او در کتاب یادشده آمده است، برخی از شعرهای خود را برای حاضران خواند.

,

همچنین علیرضا بهرامی – دبیر جایزه – پس از خوانش آثاری از خمسه‌نژاد، در سخنانی، با تاکید بر این‌که بخش ویژه‌ی جایزه – ویژه‌ی شاعران بدون کتاب شعر – تنها این نبوده که فرصتی برای دیده شدن شاعران مستعدی از اقصی نقاط کشور فراهم آوده است، گفت: در جریان این مسیر، درواقع ما نیز با وجود شاعران خوب و جمع‌ها و حتا جریان‌های شعری در نقاط مختلف کشور آشنا شده‌ایم؛ ازجمله همین تهران که شاعران بسیاری در آن زندگی می‌کنند که در دایره‌ی بعضا تکراری انجمن‌ها و فعالیت‌های شعری متکثر در فرهنگسراها و فضاهای مشابه، دیده نمی‌شوند.

,

او افزود: خوشبختانه از دور چهارم جایزه که بخش ویژه‌ی شاعرانی که در ایران مجموعه‌ی شعر چاپ شده نداشته‌اند، اضافه شد، حضور همیشگی و رو به رشد شاعران فارسی‌زبان افغانستان را شاهد بوده‌ایم که امسال تاکنون به 10 درصد از کل شرکت‌کنندگان رسیده است. ضمن آن‌که امسال با تمرکز بر حوزه تاجیکستان، قرار است با همکاری دوستان فرهنگ‌دوستی همچون وابسته فرهنگی سفارت کشورمان در خجند، حضور فارسی زبانان این خطه از جهان را هم شاهد باشیم.

,

در این شنست که با مدیریت حامد ابراهیم‌پور برگزار شد، همچنین جمعی از شاعران، ازجمله: مهدی نظارتی (از اصفهان)، سینا جهانی (از رشت)، علیرضا کیانی (از تبریز)، فرشاد پارسامنش (از آبادان)، فرامرز ریحان‌صفت، سیدوحید حسینی، امیر بختیاری، امید فرج‌اللهی، امید بیگدلی، ابوالفضل جلال، رؤیا ابراهیمی، مریم بهروزی، عاطفه اکبری، سپیده حکمی، ندا ظاهری، آرنگ داوودی، سارا ابراهیمی، مهرداد عابدینی، علیرضا روشنی، آبا عابدین و کیانوش خان‌محمدی، به خواندن شعر، ترانه و شعر طنز پرداختند.

,

نشست‌ها بوطیقا در بهاران، هر جمعه برگزار می‌شود.

,

انتهای پیام/ن

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه