اخبار داغ

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی:

پیگیری توافق جامع ایران و افغانستان مستلزم برگشت آرامش به افغانستان است

پیگیری توافق جامع ایران و افغانستان مستلزم برگشت آرامش به افغانستان است
اسحاقی با بیان این‌که کرونا و اتفاقات اخیر افغانستان باعث شده در مورد توافق جامع ایران و افغانستان صبر کنیم، گفت: با برگشت آرامش به افغانستان کمیسیون مشترک این دو کشور برگزار و تصمیم‌گیری خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان،مرداد ماه سال گذشته نمایندگان استان‌های شرق کشور با وزیرامور خارجه دیداری داشتند و در این دیدار مقرر شد توافق جامع ایران و افغانستان تا سه ماه آینده نهایی شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان,

در این دیدار که نمایندگان استان‌های خراسان رضوی، شمالی، جنوبی و سیستان و بلوچستان حضور داشتند، مسائل و مشکلات حوزه انتخابیه هر استان با وزیر امور خارجه مطرح شده و خواستار رسیدگی به این مشکلات شدند.

,

در این دیدار مطالبی در مورد بازارچه‌های مرزی خراسان‌جنوبی مطرح شده است. 

,

همچنین در این دیدار وزیر امور خارجه قول مساعد برای نهایی شدن توافق جامع بین ایران و افغانستان طی سه ماه آینده را داد و مقرر شده در این راستا خط راه آهن خواف هرات را داشته باشند؛ راه آهن خواف هرات اسفند ماه سال گذشته به بهره‌برداری رسیده است.

,

پس از گذشت یکسال از این دیدار با سلمان اسحاقی نماینده مردم شهرستان‌های قاین و زیرکوه گفت‌وگو کرده و پیگیر نتایج این دیدار شدیم.

,

سلمان اسحاقی در گفت‌وگو با خاورستان، در این خصوص اظهار کرد: شیوع بیماری کرونا و اتفاقاتی که در کشور افغانستان افتاد باعث شده در این مورد صبر کنیم.

,

وی افزود: منتظر هستیم نتیجه این اتفاقات را ببینیم که آرامش به کشور افغانستان برخواهد گشت یا نه.

,

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: با برگشت آرامش به افغانستان و مشاهده نتیجه اتفاقات، کمیسیون مشترک ایران و افغانستان را پیگیری خواهیم کرد و در مورد مسائلی که در دیدار سال گذشته مطرح شده تصمیم‌گیری خواهد شد.

,

اسحاقی بیان کرد: بعد از آن ما بر روی دستورالعمل‌ها و تفاهمات بر روی متون این تفاهم‌نامه ها که یک معاهده نامه بود کار کردیم و وزیر نیرو به عنوان دبیر مشترک کمیسیون ایران و افغانستان که مسلط بود این موضوع را پیگیری کند انتخاب شد. متاسفانه بعد از تنظیم متون و هماهنگی‌های لازم انجام گرفت شاهد اتفاقات داخل کشور افغانستان بودیم و این باعث شد برای این موضوع فعلا دست نگهداریم تا ببینیم  چه اتفاقی خواهد افتاد.

,

انتهای پیام /

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه