اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

خواب خرگوشی ساترا تازه شروع شده است/ ساترا دیگر هیچ بهانه‌ای برای مجوز و نظارت ندارد

خواب خرگوشی ساترا تازه شروع شده است/ ساترا دیگر هیچ بهانه‌ای برای مجوز و نظارت ندارد
پس از دعوای یکی دو ساله ارشاد و ساترا بر سر نظارت بر فضای مجازی و شبکه نمایش خانگی، حالا ساترا هم مجوز ساخت می‌دهد و هم عهده دار نظارت بر این شبکه است؛ اما گویا عطش قدرت سیرابش کرده و او نیز گرفتار درد بی نظارتی شده است.
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عمر شبکه نمایش خانگی در ایران به یک دهه می رسد؛ شبکه ای که با سریال هایی نظیر «قلب یخی» و «قهوه تلخ» در دل مخاطبان این شبکه جا خوش کردند. سریال هایی که چون مجوز ساخت خود را از ارشاد دریافت می کردند، عملا آزادی های بیشتری نسبت به تلویزیون چه به لحاظ مضمون و محتوا و چه لباس و گریم داشتند و همین به مرور باعث شد تا عدم نظارت بر محتوای این سریال ها و ترویج مضامینی همچون خیانت، بی عفتی، تجملات و خشونت های بی پایه و اساس صدای اعتراض کارشناسان فرهنگی و خانواده ها را بلند کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه نمایش خانگی,

این ماجرای ولنگاری فرهنگی با ورود وی او دی ها به این شبکه و افزایش عدم نظارت ها از مجوز تولید و ساخت آن‌ها گرفته تا خروجی آن‌ها پس از انتشار ادامه پیدا کرد.

, ولنگاری فرهنگی,

در یکی دو سال گذشته بر اثر خروجی این سریال‌ها و حجم خشونت، روابط از هم گسیخته و بی پرده، حجم استعمال دخانیات و مشروبات الکلی و دیگر موارد انتقادهای مختلفی به وزارت ارشاد که مسئولیت تولید و انتشار این محتوا با آن‌ها بود وارد شد و درنهایت برای مدتی صدور مجوز تولید سریال از طرف ارشاد لغو شد و سر و کله «ساترا» به عنوان سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی پیدا شد؛ سازمانی که زیر نظر صدا و سیما و بر اساس قانون می باستی بر این فضا و محتوای تولید شده در آن نظارت کند.

, ساترا,

ساترا دیگر هیچ بهانه‌ای برای مجوز و نظارت ندارد

,

ارشاد مجددا مجوز تولید سریال در شبکه نمایش خانگی را صادر و ساترا وظیفه نظارت بر محتوای این سریال ها را عهده دار شد که همین خود شروع دعواهای جدیدی را رقم زد. سریالی جدید پخش خود را از وی او دی ها شروع می کرد و در میانه پخش با سانسورهای ساترا مواجه می گشت و اعتراض عوامل تولید و بلتکلیفی مخاطب دستاورد این دعوا بود.

, شبکه نمایش خانگی,

اما ساترا با استناد به قوانین جدید معتقد بود که مسئولیت تولید محتوای حرفه‌ای فضای مجازی به آنها سپرده شده و از ابتدای امسال دست به تاسیس و تشکیل شوراهای محتوایی در این راستا هم زده است. شورایی که در راس آن علی اصغر پورمحمدی از یکی از باسابقه‌ترین مدیران سازمان صداوسیما قرار دارد. محسن مهاجرانی(از مدیران اسبق صداوسیما)، عبدالکریم خیامی و محمدرضا جعفری جلوه (مدیر شبکه دو سیما) از دیگر اعضای این شورا هستند که در ذیل آنها ۳ کارگروه مستند، سریال و برنامه ترکیبی وجود دارد. درخواست ها در این کارگروه ها بررسی شده و در جمع بندی یا طرح را تائید کرده و یا تائید مشروط می کند و یا اصلا رد می شود.

, .,

حالا علاوه بر نظارت بر محتوای این سریال ها و هرآنچه در فضای مجازی تولید می شود، مجوز ساخت نیز برعهده ساترا قرار گرفته است و دیگر هیچ بهانه ای برای عدم نظارت های سابق و کم کاری ها وجود ندارد؛ اما گویا عطش ساترا با گرفتن تمام این مجوزها فروکش کرده و ماجرای «بی نظارتی» همچنان ادامه دارد.

,

خواب خرگوشی ساترا تازه شروع شده است

,

سریال ها یکی پس از دیگری با انواع محتوای بی بند و باری، ترویج خشونت های بی اساس، ارتباط های آزاد دختر پسری، ارتباط با زن شوهر دار و ... شبکه نمایش خانگی را پر کرده اند و صرفا با برچسب «محدودیت سنی» آزادانه هر محتوایی را ترویج و نمایش می دهند و ساترا نیز در دوردست به نظاره آنها ایستاده است و گویا ترجیح می دهد خود را با عوامل تولید سریال ها درنیاندازد و چشمان خود را بر روی این ولنگاری فرهنگی بسته است. ساترایی که دیگر نمی تواند توپ را به زمین ارشاد بیاندازد و خود باید پاسخگوی همه محتواهای تولید شده در فضای مجازی باشد.

, شبکه نمایش خانگی]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه