اخبار داغ

آیا واقعا پول، پول می آورد؟

آیا واقعا پول، پول می آورد؟
بر اساس یک مطالعه جدید توسط یک بانک سوئیسی، حدود 4 هزارم درصد از مردم دنیا صاحب 30 تریلیون دلار هستند که این میزان، 13 درصد از مجموع ثروت جهان را تشکیل می دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از العالم، بانک "یو بی اس" سوییس و شرکت مشاوره ای "ویلز اکس" نتایج تحقیقی را منتشر کردند که نشان می دهد، ثروتمندان بیش از افراد دیگر، ثروتمند می شوند.

, شبکه اطلاع رسانی دانا, العالم,

این گزارش حاکی است که 211 هزار و 275 نفر در دنیا با داشتن ثروت 30 میلیون دلاری جزو ثروتمندترین ها هستند و از میان آنها 2 هزار و 325 نفر بیش از یک میلیارد دلار ثروت دارند.

این تعداد نسبت به سال گذشته 6 درصد بیشتر شده اند و ثروتشان با توجه به افزایش نرخ سهام و املاک در مناطق مختلف دنیا 7 درصد رشد نشان می دهد.

جالب اینجاست کسانی که بین نیم تا یک میلیارد دلار ثروت دارند، دارایی هایشان با سرعت بیشتری افزایش می یابد و علی رغم منازعات سیاسی و مشکلات اجتماعی و نوسان در بازار ارز، بازار بورس و اوراق بهادار رشد قابل توجهی از خود نشان می دهد و به همین دلیل ثروتمندان از طریق بخش های صنعتی و نفوذ خود، هر روز ثروتمند تر می شوند.

بر اساس این تحقیق، تمرکز ثروت در دست این تعداد کم به معنای اعمال نفوذ گسترده آنها در بازارهای سهام جهانی یا در صنایع معین است.

کمی بیش از یک سوم ثروتمندترین آدمهای دنیا که مالک 30 تریلیون دلار هستند در آمریکای شمالی زندگی می کنند و بیش از یک چهارم آنان در اروپا و 23 درصد نیز در آسیا هستند.

87 درصد از این افراد را مردانی با متوسط عمر 59 سال تشکیل می دهند و نزدیک یک چهارم از آنان در بخش مصرفی فعالند و 68 درصد ثروتمندان، خودشان آن را به دست آورده و 13 درصد آن را به ارث برده اند و بقیه ممزوجی از هردو طیف هستند.

میانگین عمر زنان ثروتمند 57 سال است و تعداد زیادی از آنها (حدود 19 درصد) در زمینه سازمانهای اجتماعی و غیرانتفاعی بیش از هر زمینه دیگری فعالند. نیمی از آنها ثروت خود را به ارث برده اند و یک سوم با تلاش خود آن را به دست آورده اند.

ثروتمندترین ها در دنیا سالانه حدود یک میلیون دلار برای خدمات و کالاهای فاخر هزینه می کنند با این حال گزارش مذکور نشان می دهد که کالاهای فاخر مورد استفاده آنها ضرورتا لوکس و تجملی نیست.

به عنوان مثال: ثروتمندانی که هواپیمای شخصی دارند از آن نه فقط برای تفریح که برای کار استفاده می کنند و با وجود آن که داشتن کشتی تفریحی از کالاهای لوکس به شمار می آید ولی بیشتر ثروتمندان زندگی عادی دارند و از این کالا فقط برای گذراندن تعطیلات با خانواده استفاده می کنند.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/ن

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه