پروژههای عقب افتادهای که باز عقب ماندند؛
قطار وعدههای دولت دوازدهم در کردستان به مقصد نرسید
قرار بود پروژه راهآهن تهران ـ همدان ـ سنندج روند توسعه در این استان را شتاب دهد و تا پایان دولت دوازدهم به پایان برسد اما گویا اقدامات دولتمردان قبلی به نتیجه نرسید.[
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، اوایل تابستان سال ۹۶ بود که راهآهن تهران ـ همدان به طول ۲۶۰ کیلومتر افتتاح شد تا علاوه بر حمل و نقل داخلی بار و مسافر استان همدان، در آینده کردستان را نیز به شبکه راهآهن سراسری متصل کند تا بخشی از مشکلات مردم استان در حوزه راه را برطرف کند.
, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی,قرار بود پروژه راهآهن تهران ـ همدان ـ سنندج به طول۴۱۰ کیلومتر بهصورت یکخطه با سرعت طرح۱۶۰ کیلومتر در ساعت برای مسافری و۱۲۰ کیلومتر در ساعت برای بار توسعه در این دو استان را شتاب دهد.
مسیر خط آهن راهآهن همدان - سنندج در سه قطعه در حال ساخت است که قطعه اول از بهار همدان تا دوسر قروه به طول ۶۴ کیلومتر، قطعه دوم از دوسر قروه تا نزدیکی دهگلان به طول ۵۶ کیلومتر و قطعه سوم از دهگلان تا ایستگاه پایانی سنندج به طول ۳۰ کیلومتر احداثشده و بخشهایی از آن هنوز در دست اجراست.

این طرح توسعهای از سال ٨۵ آغاز شد، ولی سرعت چندانی تا سال ۹۲ نداشت تا اینکه یکبار دیگر در صدر برنامههای مدیریت استان کردستان برای پیگیری قرار گرفت.
بهمن مرادنیا استاندار کردستان 20 تیر ماه سال جاری در بازدید از روند احداث راه آهن همدان به سنندج راه آهن را یکی از پروژه های حیاتی و اثرگذار برای توسعه استان دانست و گفت: با پیگیری های انجام شده توسط مدیران استانی و همکاری و مساعدت های بی دریغ ریاست جمهوری، وزارت راە و شهرسازی و سازمان برنامە و بودجە اعتبار مورد نیاز برای اتمام راە آهن همدان به سنندج تامین شده است.
وی با بیان اینکه شرکت راه آهن به صورت ویژه ریل مورد نیاز پروژه را تامین و به محل حمل می کند، اظهار داشت: هم اکنون حدود دو کیلومتر ریل گذاری در روز صورت می گیرد و این میزان در روزهای آینده به سه کیلومتر افزایش پیدا می کند.
استاندار کردستان عنوان کرد: راه آهن همدان به سنندج تا هفتم مردادماه سالجاری به اتمام می رسد و توسط ریاست جمهوری مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.
وی راه آهن را جزو زیرساخت های توسعه ذکر کرد و گفت: هدف ما تنها رساندن راه آهن به سنندج نیست، بلکه در تلاشیم راه آهن را از سنندج به مرز باشماق و اقلیم کردستان عراق برسانیم.
بهره برداری از پروژه های مختلف به ویژه در بخش زیرساخت در حالی این روزها به عنوان یکی از اولویت های اصلی دولتی ها تبدیل شده است که بر اساس بررسی های اولیه مشخص شده است، که هیچ کدام از این پروژه ها به مرحله نهایی ساخت نرسیده و آماده افتتاح نیستند و حال باید منتظر بود و دید که دولت سیزدهم راه آهن همدان سنندج را افتتاح خواهد کرد؟
قرار بود پروژه راهآهن تهران ـ همدان ـ سنندج به طول۴۱۰ کیلومتر بهصورت یکخطه با سرعت طرح۱۶۰ کیلومتر در ساعت برای مسافری و۱۲۰ کیلومتر در ساعت برای بار توسعه در این دو استان را شتاب دهد.
,مسیر خط آهن راهآهن همدان - سنندج در سه قطعه در حال ساخت است که قطعه اول از بهار همدان تا دوسر قروه به طول ۶۴ کیلومتر، قطعه دوم از دوسر قروه تا نزدیکی دهگلان به طول ۵۶ کیلومتر و قطعه سوم از دهگلان تا ایستگاه پایانی سنندج به طول ۳۰ کیلومتر احداثشده و بخشهایی از آن هنوز در دست اجراست.
,

, این طرح توسعهای از سال ٨۵ آغاز شد، ولی سرعت چندانی تا سال ۹۲ نداشت تا اینکه یکبار دیگر در صدر برنامههای مدیریت استان کردستان برای پیگیری قرار گرفت.
,بهمن مرادنیا استاندار کردستان 20 تیر ماه سال جاری در بازدید از روند احداث راه آهن همدان به سنندج راه آهن را یکی از پروژه های حیاتی و اثرگذار برای توسعه استان دانست و گفت: با پیگیری های انجام شده توسط مدیران استانی و همکاری و مساعدت های بی دریغ ریاست جمهوری، وزارت راە و شهرسازی و سازمان برنامە و بودجە اعتبار مورد نیاز برای اتمام راە آهن همدان به سنندج تامین شده است.
,وی با بیان اینکه شرکت راه آهن به صورت ویژه ریل مورد نیاز پروژه را تامین و به محل حمل می کند، اظهار داشت: هم اکنون حدود دو کیلومتر ریل گذاری در روز صورت می گیرد و این میزان در روزهای آینده به سه کیلومتر افزایش پیدا می کند.
,استاندار کردستان عنوان کرد: راه آهن همدان به سنندج تا هفتم مردادماه سالجاری به اتمام می رسد و توسط ریاست جمهوری مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.
,وی راه آهن را جزو زیرساخت های توسعه ذکر کرد و گفت: هدف ما تنها رساندن راه آهن به سنندج نیست، بلکه در تلاشیم راه آهن را از سنندج به مرز باشماق و اقلیم کردستان عراق برسانیم.
,بهره برداری از پروژه های مختلف به ویژه در بخش زیرساخت در حالی این روزها به عنوان یکی از اولویت های اصلی دولتی ها تبدیل شده است که بر اساس بررسی های اولیه مشخص شده است، که هیچ کدام از این پروژه ها به مرحله نهایی ساخت نرسیده و آماده افتتاح نیستند و حال باید منتظر بود و دید که دولت سیزدهم راه آهن همدان سنندج را افتتاح خواهد کرد؟
,انتهای پیام/
]
ارسال دیدگاه