اخبار داغ

گزارش/

سرعت گیرهای غیر استاندارد دغدغه ی رانندگان کردستانی

سرعت گیرهای غیر استاندارد دغدغه ی رانندگان کردستانی
وجود سرعت‎گیرهای بزرگ سیمانی به عنوان موانع میان جاده‎ای، رانندگان کردستانی را که در این مسیرها عبور و مرور می‎کنند به ستوه آورده و آنان از این بابت بسیار ناراضی هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آفتاب دل،  نصب سرعت‌ گیرها معمولا از مصالح آسفالتی و جنس پلاستیکی استفاده می ‌شود، سرعت‌ گیرهای آسفالتی در طول سال مرمت و رنگ ‌آمیزی می ‌شوند و سرعت گیرهای پلاستیکی خود دارای رنگ بوده، ولی در صورت خرابی و تخریب مجددا مرمت و نصب می ‌شوند، اما در سنندج نسبت به تعمیر و تعویض سرعت گیرها اقدام نمی شود و اغلب این سرعت گیرهای آسفالتی شبیه تپه هایی سبز شده در وسط خیابان ها است.
سرعت‌کاه‌ها و سرعت‌ گیرها یکی از تجهیزات کنترل ترافیک در نواحی شهری هستند،این موانع ایمنی به عنوان یکی از ابزارهای آرام‌ سازی ترافیک مطرح هستند که به تنهایی یا در کنار سایر روش‌ های آرام ‌سازی به کار گرفته می ‌شوند تا از این طریق بتوان سرعت وسایل نقلیه را کنترل کرد، رفتار رانندگان را تغییر داد و شرایط ایمنی را برای کاربران معبر بهبود بخشید.
با توجه به کاربرد زیاد این ابزار در معابر شهری، داشتن دانشی جامع در اتخاذ تصمیم مناسب و همچنین جلوگیری از اشتباهات فنی ضروری است.
تاثیرگذاری مطلوب ترافیکی و زیست محیطی طرح نیز باید در حد قابل قبول باشد، میزان اثربخشی یا مقدار کاهش سرعت، تاثیرگذاری بر ایمنی ترافیک موتوری، تاثیر بر ایمنی عابر، واکنش ساکنان منطقه ،واکنش رانندگان، تاثیر بر استهلاک جاده و وسایل نقلیه، تاثیر بر آلودگی صوتی و آلودگی هوا و حتی زیبایی محیط راه مواردی هستند که علاوه بر رعایت استانداردهای فنی و طول، عرض و ارتفاع سرعت‌ کاه برای نصب سرعت‌کاه باید مد نظر قرار گیرد.
اما باید گفت سرعت گیرهای نصب شده در شهرستان سنندج از استانداردهای لازم برخوردار نیستندمردم سنندج هم نسبت به نصب سرعت‌ گیرهای غیر استاندارد ناراضی بوده و بارها این موضوع را به مسئولان گوشزد کرده ‌اند.
یکی از شهروندان سنندجی اظهار کرد: وجود سرعت گیرهای غیر استاندارد و خطر آفرین مشکلاتی را برای مردم به وجود آورده است.
این شهروند  با بیان اینکه سرعت گیرها فاقد هر گونه علائم هشدار دهنده هستند، افزود: برخی از این سرعت گیرها همرنگ کف خیابان بوده و هستند.
وی ادامه داد: قسمتهایی از برخی سرعت گیرها تخریب شده و همین امر موجب می شود موتور سیکلت ها با تغییر مسیر های ناگهانی از روی آن رد شوندکه این امر خطراتی را به دنبال دارد.
یک شهروند دیگر بر ضرورت نصب علائم قبل از سرعت ‌گیر تاکید کرد و گفت: هیچ گونه علائمی در خیابان ها نصب نشده و این امر موجب می‌ شود تا خودروها با مشکل مواجه شوند.
این شهروند گفت: نداشتن رنگ در بعضی از سرعت گیرها باعث می ‌شود تا راننده متوجه سرعت ‌گیر نشود.
وی افزود: وجود سرعت گیرهای غیر استاندارد در خیابان های شهر مشکلاتی که برای خودروها به وجود آورده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آفتاب دل,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,


یک راننده تاکسی نیز گفت: وجود برخی سرعت گیرها امنیت مردم را دچار مشکل کرده است.
وی با بیان اینکه این سرعت گیرها از استاندارد لازم برخورد نیستند و باعث عدم ایمنی شهروندان می شوند، گفت: تعداد زیاد سرعت ‌گیرها در معابر شهری موجب شده نظم و انضباط لازم حاکم نباشد.
این شهروند با بیان این ‌که برای عبور از معابر شهری باید همواره مراقب سرعت ‌گیرهایی باشیم که دیده نمی‌ شوند، افزود: گاهی در یک خیابان کوچک چندین سرعت‌ گیر نصب شده است.
بر اساس استاندارد تعریف شده برای سرعت کاه ارتفاع آن نباید از ۷سانتی متر کم و از ۱۰سانتی متر بیشتر باشد و با نصب علائم هشدار دهنده راننده را از وجود سرعت گیر و سرعت کاه با خبر کند و ما شاهدیم که اکثر سرعت گیر های موجود در شهر غیر استاندارد بوده و صدمات و خساراتی به وسایل نقلیه وارد می کند که شهرداری و سازمان حمل و نقل باید پاسخگوی این موارد باشد.

,
,
,
,
,


انتهای پیام/پ

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه