اخبار داغ

رئیس آموزش و پرورش استثنایی قزوین خبر داد؛

بازگشایی مدارس استثنائی طبق دستورالعمل ستاد کرونا

بازگشایی مدارس استثنائی طبق دستورالعمل ستاد کرونا
معرفت الله احمدی گفت: برای بازگشایی مدارس استثنایی تابع مواردی که از سوی ستاد ملی ابلاغ شود خواهیم بود و هر آنچه که برای دانش‌آموزان عادی مصوب شود برای دانش‌آموزان استثنائی هم قابل اجرا است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ معرفت الله احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ درباره وضعیت بازگشایی مدارس استثنایی اظهار کرد: برای بازگشایی مدارس استثنایی تابع مواردی که از سوی ستاد ملی ابلاغ شود خواهیم بود و هر آنچه که برای دانش‌آموزان عادی مصوب شود برای دانش‌آموزان استثنائی هم قابل اجرا است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین؛,

وی با بیان اینکه موظف به رعایت موارد ابلاغی هستیم، افزود: به دلیل نیاز دانش آموزان استثنایی به مواردی همچون توان بخشی، ما آمادگی داریم که با رعایت تمامی پروتکل‌ها و شیوه نامه‌های بهداشتی کلاس‌های درس این دانش‌آموزان‌ را به صورت کاملا انفرادی یا در گروه‌های 3 الی 5 نفره برگزار کنیم.

در سال تحصیلی گذشته 75 درصد از آموزش‌ها به صورت مجازی انجام شد

رئیس آموزش و پرورش مدارس استثنایی استان قزوین تاکید کرد: روند آموزشی این دانش‌آموزان در سال گذشته 75 درصد به صورت مجازی و 25 درصد به صورت حضوری و ترکیبی انجام شد.

احمدی گفت: همچنین در سال تحصیلی گذشته در تمامی مدارس استثنایی استان خانواده‌هایی که متقاضی آموزش حضوری یا دریافت خدمات توان بخشی از قبیل گفتار درمانی و شنوایی بودند خدمات انفرادی دریافت کردند.

این مقام مسئول ادامه داد: هیچ روشی جایگزین کلاس درس نمی‌شود و برای این دانش‌آموزان که نیازهای ویژه‌ای از جمله نیاز به مدیریت رفتار دارند قطعا بازخوردی که آموزش حضوری دارد، آموزش مجاری نخواهد داشت.

وی اذعان کرد: شرایط دانش‌آموزان اوتیسم فقط آموزش حضوری می‌طلبد چراکه شاخصه این افراد برقرای ارتباط و تعامل دو طرفه است پس قطعا تنها فقط آموزش حضوری اثربخشی کامل خواهد داشت.

22 مدرسه استثنایی دراستان مشغول به فعالیت هستند

رئیس آموزش و پرورش مدارس استثنایی استان قزوین عنوان کرد: در استان قزوین 22 مدرسه استثنایی و 5 مرکز اختلالات یادگیری درحال فعالیت هستند و برای سال تحصیلی جدید هزار و 90 دانش آموز برای تحصیل در مدارس استثنایی پیش بینی شده است.

احمدی درباره میزان خدمت رسانی از طریق آموزش‌های فراگیر، عنوان کرد: هزا رو 500 دانش‌آموز در مدارس عادی مشغول به تحصیل هستند و تحت عنوان آموزش تلفیقی فراگیر از خدمات آموزشی توان بخشی استفاده می‌کنند.

این مقام مسئول ابراز کرد: با توجه به پوششی که در بحث تهیه وسایل ارتباط هوشمند از طریق منابع دولتی و جلب مشارکت خیرین صورت گرفت خوشبختانه هیچ یک از دانش‌آموزان استثنایی از چرخه آموزش بازنماندند.

وی افزود: برای دانش آموزانی که در محیط‌ های روستایی زندگی می‌کنند در سه مرحله درب منزل آنان مشاورهای مربوطه حضور پیدا کردند اما 8 نفر از این دانش‌آموزان به دلیل بضاعت مالی و سطح پایین سواد افراد خانواده با نظر شخصی خود از تحصیل بازماندند.

رئیس آموزش و پرورش مدارس استثنایی استان قزوین درباره واکسیناسیون این دانش‌آموزان بیان کرد: در حوزه بهزیستی واکسیناسیون افراد بالای 18 سال که دارای معلولیت‌های شدیدی هستند در حال انجام است اما برای دانش آموزان استثنایی تصمیمی گرفته نشده است.

احمدی در پایان گفت: در مدارس استثنایی 800 نفر از دانش‌آموزان دارای نیازهای ویژه ذهنی یا کم توان ذهنی، 100 نفر ناشنوا و مابقی افراد نابینا و مربوط به گروه اوتیسم هستند.

انتهای پیام/

,

وی با بیان اینکه موظف به رعایت موارد ابلاغی هستیم، افزود: به دلیل نیاز دانش آموزان استثنایی به مواردی همچون توان بخشی، ما آمادگی داریم که با رعایت تمامی پروتکل‌ها و شیوه نامه‌های بهداشتی کلاس‌های درس این دانش‌آموزان‌ را به صورت کاملا انفرادی یا در گروه‌های 3 الی 5 نفره برگزار کنیم.

,

در سال تحصیلی گذشته 75 درصد از آموزش‌ها به صورت مجازی انجام شد

, در سال تحصیلی گذشته 75 درصد از آموزش‌ها به صورت مجازی انجام شد, در سال تحصیلی گذشته 75 درصد از آموزش‌ها به صورت مجازی انجام شد,

رئیس آموزش و پرورش مدارس استثنایی استان قزوین تاکید کرد: روند آموزشی این دانش‌آموزان در سال گذشته 75 درصد به صورت مجازی و 25 درصد به صورت حضوری و ترکیبی انجام شد.

,

احمدی گفت: همچنین در سال تحصیلی گذشته در تمامی مدارس استثنایی استان خانواده‌هایی که متقاضی آموزش حضوری یا دریافت خدمات توان بخشی از قبیل گفتار درمانی و شنوایی بودند خدمات انفرادی دریافت کردند.

,

این مقام مسئول ادامه داد: هیچ روشی جایگزین کلاس درس نمی‌شود و برای این دانش‌آموزان که نیازهای ویژه‌ای از جمله نیاز به مدیریت رفتار دارند قطعا بازخوردی که آموزش حضوری دارد، آموزش مجاری نخواهد داشت.

,

وی اذعان کرد: شرایط دانش‌آموزان اوتیسم فقط آموزش حضوری می‌طلبد چراکه شاخصه این افراد برقرای ارتباط و تعامل دو طرفه است پس قطعا تنها فقط آموزش حضوری اثربخشی کامل خواهد داشت.

,

22 مدرسه استثنایی دراستان مشغول به فعالیت هستند

, 22 مدرسه استثنایی دراستان مشغول به فعالیت هستند, 22 مدرسه استثنایی دراستان مشغول به فعالیت هستند,

رئیس آموزش و پرورش مدارس استثنایی استان قزوین عنوان کرد: در استان قزوین 22 مدرسه استثنایی و 5 مرکز اختلالات یادگیری درحال فعالیت هستند و برای سال تحصیلی جدید هزار و 90 دانش آموز برای تحصیل در مدارس استثنایی پیش بینی شده است.

,

احمدی درباره میزان خدمت رسانی از طریق آموزش‌های فراگیر، عنوان کرد: هزا رو 500 دانش‌آموز در مدارس عادی مشغول به تحصیل هستند و تحت عنوان آموزش تلفیقی فراگیر از خدمات آموزشی توان بخشی استفاده می‌کنند.

,

این مقام مسئول ابراز کرد: با توجه به پوششی که در بحث تهیه وسایل ارتباط هوشمند از طریق منابع دولتی و جلب مشارکت خیرین صورت گرفت خوشبختانه هیچ یک از دانش‌آموزان استثنایی از چرخه آموزش بازنماندند.

,

وی افزود: برای دانش آموزانی که در محیط‌ های روستایی زندگی می‌کنند در سه مرحله درب منزل آنان مشاورهای مربوطه حضور پیدا کردند اما 8 نفر از این دانش‌آموزان به دلیل بضاعت مالی و سطح پایین سواد افراد خانواده با نظر شخصی خود از تحصیل بازماندند.

,

رئیس آموزش و پرورش مدارس استثنایی استان قزوین درباره واکسیناسیون این دانش‌آموزان بیان کرد: در حوزه بهزیستی واکسیناسیون افراد بالای 18 سال که دارای معلولیت‌های شدیدی هستند در حال انجام است اما برای دانش آموزان استثنایی تصمیمی گرفته نشده است.

,

احمدی در پایان گفت: در مدارس استثنایی 800 نفر از دانش‌آموزان دارای نیازهای ویژه ذهنی یا کم توان ذهنی، 100 نفر ناشنوا و مابقی افراد نابینا و مربوط به گروه اوتیسم هستند.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه