اخبار داغ

توافق سیاسی حاصل نشده است

توافق سیاسی حاصل نشده است
یک عضو تیم مذاکره کننده هسته ای ایران شکل گیری توافق سیاسی میان ایران و گروه 1+5 به ویژه آمریکا را تکذیب کرد و گفت: تاکنون توافقی سیاسی حاصل نشده است و مذاکرات همچنان ادامه دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از ایرنا، این عضو تیم مذاکره کننده هسته ای ایران عصر امروز (یکشنبه) در گفت و گو با خبرنگار اعزامی ایرنا به وین در پاسخ به این سوال که گفته می شود توافقی سیاسی در حال شکل گیری است؟ افزود: اینکه توافق سیاسی حاصل شده است، تکذیب می شود.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,


وی تصریح کرد: مذاکرات ادامه دارد و هنوز زود است که انتهای کار را پیش بینی کنیم.

قرار است محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران تا دقایقی دیگر با جان کری دیدار می کند تا نخستین وزیر ایرانی باشد که با همتای آمریکایی خود پشت یک میز گفت و گو می کند. 

این دیدار ساعتی پس از مذاکره وزیر خارجه عربستان سعودی با جان کری صورت خواهد گرفت. 

گفته می شود امکان دستیابی به توافق ایران و کشورهای 1+5 موجب سفر غیرمترقبه سعود الفیصل به وین بوده است. 

پیش از این، یک مبنع نزدیک به تیم مذاکره کننده هسته ای ایران پنجمین نشست محمد جواد ظریف، جان کری و کاترین اشتون را «خوب» توصیف کرد.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، پس از پایان نشست سه جانبه ظریف، کری و اشتون در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار اعزامی ایرنا به وین در پاسخ به سوالی درباره این نشست و روند مذاکرات گفت: جلسه خوبی بود ولی کار زیادی در پیش است.

وی در عین حال تصریح کرد: هنوز برای قضاوت نهایی زود است .

فردا (دوشنبه) 24 نوامبر / سوم آذر ماه پایان مهلت قانونی طرفین برای مذاکرات جامع است و طرفین در تلاش هستند درباره اختلافات اساسی خود بر سر میزان نحوه غنی سازی اورانیوم ایران، نحوه لغو تحریم ها و مدت زمان توافق نهایی، راه حل مشترکی پیدا کرده تا به توافق جامع دست یابند.

تیم مذاکره کننده هسته ای ایران اعلام کرده که به هیچ وجه تمدید مدنظرش نبوده و نیست و تمرکز بر روی به نتیجه رساندن توافق جامع است.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/ن

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه