اخبار داغ

اجرای طرح همگام با کشاورز در 35 روستای بوشهر

اجرای طرح همگام با کشاورز در 35 روستای بوشهر
مسئول کانون بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان دشتستان استان بوشهر گفت: یکی از دلایل برگزیده شدن این کانون در جشنواره مالک اشتر، اقدامات و فعالیت‌هایی است که طی سال جاری در شهرستان دشتستان صورت گرفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی غلامرضا استوار مسئول کانون بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان دشتستان و مسئول ایستگاه تحقیقات خرما از استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی دلایل برگزیده شدن خود را در "جشنواره مالک اشتر" اینگونه عنوان کرد: با توجه به اینکه کانون بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان دشتستان 9 ماهی است که راه‌اندازی شده است اما تاکنون توانسته با دارا بودن 217 عضو بسیجی فعال خود موفقیت‌ها و اقدامات گوناگونی را در این راستا کسب کند.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,

 

,

استوار، از اقدامات این کانون طی سال جاری خبرداد وگفت: تاکنون 35 روستا این استان را در قالب طرح بسیج همگام با کشاورز تحت پوشش قرار داده ایم و یک روستا به عنوان «روستای مرکزی» و 2 روستا به عنوان «روستای همجوار» فعالیت می‌کنند. همچنین 12 روستای این استان مجهز به سیستم شباب هستند.

,

 

,

وی با اشاره به اینکه، تاکنون 1827 نفر از کشاورزان و فارغ التحصیلان در قالب "طرح بسیج همگام با کشاورز" تحت آموزش قرار گرفته اند اظهار داشت: این آموزش که برمبنای نیاز کشاورزان خود منطقه است شامل آموزش پرورش قارچ، پرورش زنبور عسل، مرغ بومی، به زراعی نخل، کاشت داشت و برداشت خرما، مبارزه با آفات بیماری های نخل، تغذیه دام، آموزش جایگاه دام، تهیه کود از طریق ضایعات برگ خرما بوده است.

,

 

,

وی "گرفتن وام اقتصاد مقاومتی "را از تسهیلات این آموزش برشمرد و عنوان کرد: تاکنون در خصوص این آموزش 913 گواهینامه از سوی مرکز آموزش سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر اخذ شده است.

,

 

,

استوار به اقدامات دیگر این کانون اشاره کرد و گفت: برگزاری 3 همایش فصلی اقتصاد مقاومتی، بحث حلقه‌های صالحین (فلاحین) و بصیرت‌افزایی ازدیگر اقدامات این کانون است.

, 3,

 

,

مسئول کانون بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان دشتستان با اشاره اینکه بحث محرومیت زدایی طی سال جاری در 4 مرحله بصورت رایگان انجام شده است افزود: برنامه‌های محرومیت‌زدایی که در قالب طرح هجرت 3 روزه  برگزار شد شامل واکسیناسیون دام سبک، ضدعفونی کردن جایگاه دام، آموزش بیمه محصولات کشاورزی و مشاوره رایگان در زمینه اقتصاد مقاومتی است.

,

 

,

وی ادامه داد: در خصوص واکسیناسیون دام سبک تاکنون در 4 مرحله به صورت رایگان انجام شده که در هر مرحله 500 تا 700 دام واکسن شدند.

,

 

,

انتهای پیام/خ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه