اخبار داغ

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان:

به کسی که چندین نسلش مجوز آب داشته می گویند مجوز نمی دهیم!

به کسی که چندین نسلش مجوز آب داشته می گویند مجوز نمی دهیم!
چنگلوایی تاکید کرد:طرح 500 هزار هکتار که اجرا شود یک و نیم میلیارد متر مکعب صرفه جویی در آب به دست می آید که حداقل 180 هزار هکتار جدید را می شود با ان آبیاری کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا:کیخسرو چنگلوایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در گفتگو با رهیاب در خصوص مجوز آب ندادن وزارت نیرو به بخشی اط طرح 550 هزار هکتار اظهار داشت:اصلا ما این مسئله را قبول نداریم مناطقی را که تا امروز مجوز آب داده نشده است سالهای سال است که حق آبه دارند و در حال حاضر زیر کشت هستند

, شبکه اطلاع رسانی دانا, رهیاب,

وی ادامه داد:مگر شما می توانید به کسی که چندین نسلش مجوز آب و حق آبه داشته است و در حال حاضر اراضی اش زیر کشت است بگویید مجوز آب نمی دهیم!؟

,

چنگلوایی تاکید کرد:طرح 500 هزار هکتار که اجرا شود یک و نیم میلیارد متر مکعب صرفه جویی در آب به دست می آید که حداقل 180 هزار هکتار جدید را می شود با ان آبیاری کرد.

,

وی افزود::این حرف یک حرف کارشناسانه نیست این همه سد برای ذخیره آب زدیم امروز باید بخش کشاورزی را کمک کرد نه اینکه بگوییم مجوز آب نمی دهیم.

,

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در خصوص آخرین وضعیت طرح 550 هزار هکتاری در استان گفتدر 18 شهرستان استان 50 کارگاه امور زیر بنایی در حال انجام علمیات شبکه های فرعی زهکش زیر زمینی و تسطیح اراضی را انجام می دهند.

,

وی ادامه داد:بیش از 166 هزار هکتار شبکه های فرعی در حال کار است به همین میزان هم شبکه های زهکش زیر زمینی و حداقل 100 هزار هکتار تسطیح در حال انجام است.

,

چنگلوایی  تصریح کرد:5هزار نفر عوامل اجرایی هستند که در این پروژه مشغول کار هستند کار از لحاظ کمی و کیفی در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد از لحاظ اعتباری هم تا امروز مشکلی نبوده است.

,

وی افزود:تلاش این است تا از نیروهای بومی در اجرای پروژه ها استفاده شود و تجهیزات این طرح با الویت استان خریداری شوند امیدواریم یک تامین اعتباری شود تا وزارت نیرو بتواند کانال های یک و دو را اجرا کنند تا شرایط برای ادامه کار مهیا شود.

,

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت:امید است  برای 500 هزار هکتار در مرحله اول آب از طرف وزارت نیرو داده شود و در مرحله دوم بقی طرح 800 هزار آبش تامین شود.

,

وی در پایان گفت:3500 هزار هکتار در ماه دارد شبکه فرعی اجرا می شود این در حالی است که در طی سالهای گذشته ما سالانه 8 هزار هکتار شبکه های فرعی را در استان داشتیم در آینده روزی 8 هزار هکتار در ماه این کار صورت خواهد گرفت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه