اخبار داغ

گزارش/

تاراج سلامت بانوان کردستانی در آشفته بازار لوازم آرایشی

تاراج سلامت بانوان کردستانی در آشفته بازار لوازم آرایشی
میدان انقلاب را که به سمت بازارچه ی سرتپوله حرکت کنی، اینجا بورس لوازم آرایش تقلبی سنندج است. هر برند معروف لوازم آرایش را که بخواهی البته از نوع تقلب آن را در این خیابان می توانید پیدا کنید.
[

 به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آفتاب دل، میدان انقلاب را که به سمت بازارچه ی سرتپوله حرکت می کنی، میرسی به خیابانی که اینجا بورس لوازم آرایش تقلبی سنندج است. هر برند معروف لوازم آرایش را که بخواهی البته از نوع تقلب آن را در این خیابان می توانید پیدا کنید. مارک های معروف لوازم آرایشی ساخت انگلیس و فرانسه و آلمان و سوئیس که با قیمتهای گرانی به فروش می رسد می توانی همین برند ها را البته با قیمت بسیار کم و تقریبا باور نکردنی پیدا کنید، اما نوع تقلبی و قاچاق آن را!
مواد آرایشی خیلی وقت است که بازار ایران را قبضه کرده و موفق شده جای خود را در کیف خانم ها و دختران ایرانی باز کند، علاقه فراوان زنان ایرانی موجب ورود انواع و اقسام این مواد به صورت قاچاق و حتی تقلبی در بازار شده است، قیمت ارزان آنها نیز مزید بر علت شده و افزایش خرید بانوان ایرانی را به دنبال داشته است.
امروزه که زیبایی مهمترین شاخص برای حضور در اجتماع به شمار می رود و شرط اصلی در یافتن اعتماد به نفس بویژه در میان قشر جوان و نوجوان است (ناشی از غفلت فرهنگی در جامعه)  بازارفروش لوازم های آرایشی تقلبی داغ داغ است .
برخی از لوازم آرایشی تقلبی که به دلیل ارزانی و قیمت پایینشان بازار گرمی دارند عوارض جبران ناپذیری را بر روی پوست زنان باقی می گذارند.
  گسترش مدگرائی و توجه زنان و دختران و حتی برخی از پسران به زیبائی ظاهری در سرانه مصرف لوازم آرایشی در کشور تأثیر بسزایی داشته است این غریزه زیبایی دوستی باعث شده تا زمینه برای سوء استفاده برخی از افراد سودجو در بازار مهیا شده و با ورود کالاها و لوازم آرایشی تقلبی در بازار سود کلانی را نصیب خود کنند این افراد بدون توجه به عوارض خطرناک و گاها غیرقابل جبرانی که این لوازم تقلبی بر پوست مصرف کنندگان دارد این لوازم را وارد کشور کرده و به فروش می رسانند .
امروزه بیشتر خانم‌ها از لوازم آرایشی مختلفی استفاده می‌کنند و باور دارند توسط آنها زیباتر می‌شوند و علاوه بر آن، پوستی شفاف‌تر و صاف‌تر نیز خواهند داشت.
اما آیا این طرز فکر درست است؟ آیا واقعا استفاده از کرم‌ها و محصولات مختلف آرایشی، موجب زیبایی و لطافت بیشتر پوست می‌شود؟
تشخیص این‌که لوازم آرایش مورد استفاده اصلی است یا تقلبی، کار راحتی نیست و حتی می‌توان گفت این مورد را اصلا نمی‌توان از شکل ظاهری یا بسته‌بندی محصول تشخیص داد، اما با توجه به عوارض و مشکلاتی که در اثر استفاده از لوازم آرایش تقلبی ایجاد می‌شود، بهتر است نسبت به انتخاب انواع مناسب و مطمئن این محصولات دقت بیشتری داشته باشید.
امروزه آرایش کردن بخش جدایی ناپذیر زندگی بعضی از زنان و دختران جوان ایرانی شده است.

گاهی آرایش بعضی از همین زنان و دختران به قدری تند و غلیظ می شود که از میان رنگ های مختلف به سختی می توانید چهره واقعی فرد را در ذهن تان ترسیم کنید.از هر یک بپرسید چرا آرایش می کنند، دلایل خاص خودشان را دارند. یکی عاشق آرایش کردن است، دیگری دوست دارد زیباتر شود، آن یکی هم به توصیه دیگران و با تصور حضور بهتر در اجتماع و ... اقدام به این کار می کند.
ارزانی، دلیل اصلی مصرف گسترده لوازم آرایشی تقلبی مارکهای معروف است. اکثر آنها نامرغوب هستند و بدون توجه به کیفیت مواد ترکیبی آنها، بیشتر مردم به استفاده این مواد روی آورده‌اند. بسیاری از این محصولات تقلبی در کشورهای همسایه به صورت تجاری تولید می‌شوند و فاقد استانداردهای بهداشتی هستند. این محصولات تقلبی از عراق، افغانستان، پاکستان و کشورهای حوزه خلیج فارس وارد ایران می‌شود.
لوازم آرایش تقلبی انواع و اقسام بیماری‌های پوستی شامل اگزما، حساسیت و حتی عفونت‌های پوستی را به همراه دارد که به گفته پزشکان حتی می‌تواند مسمومیت‌های داخلی به همراه داشته باشد.
یکی از فروشندگان لوازم آرایشی می گوید: چندین سال است که در این خیابان لوازم آرایش می فروشم اما در سالهای اخیر بازار ما کم رونق شده است زیرا قاچاقچیان، لوازم آرایشی تقلبی و غیراستاندارد را وارد بازار ایران کرده اند و با قیمت بسیار کم به مردم می فروشند. مردم هم قدرت خرید بالا ندارند که مثلا یک پنکیک 30 هزار تومانی اصل را بخرند. بنابراین نوع تقلبی اش را با قیمت سه هزار تومان تهیه می کنند.
وی می گوید: بسیاری از کسانی که از این لوازم آرایش استفاده می کنند برایشان مهم نیست که در دراز مدت چه بلایی بر سر پوست، مو، چشم و حتی گوارششان می آید. آن ها همین که از این لوازم آرایشی استفاده می کنند و بلافاصله حساسیت نشان نمی دهند برایشان کافی است. رنگی که در این لوازم استفاده می شود معلوم نیست چی است. چربی استفاده شده هم همینطور. بسیاری از این لوازم آرایشی پر از جیوه و آلومینیوم است که بسیار برای سلامتی مضر است.
اما خانم ها وقتی لوازم آرایششان را از دستفروش تهیه می کنند اصلا ترکیبات آن را نمی خوانند و حتی به تاریخ مصرف آن هم توجه نمی کنند. فقط همین که ارزان است آن را می خرند!
برای جلوگیری از مصرف لوازم آرایشی غیربهداشتی در کشور ضرورت دارد که مسئولان امر با پیگیری و تلاش همه جانبه از واردات قاچاق این محصولات جلوگیری و شرایط واردات قانونی را آسانتر کنند تجار و واردکنندگان بتوانند با دستیابی به سود معقول و منصفانه، محصولات آرایشی درجه یک را که فاقد عوارض و بیماری‌های گوناگون است وارد نمایند و همچنین شایسته است که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دائماً نسبت به مصرف اجناس نامرغوب و عوارض آن به مردم هشدار بدهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا , آفتاب دل, !,
, .,
, .,
, .,
, .,
, .,
,
, .,
, .,
,
, .,
, . , .,
, .,
, .,
, .,
, !,
, .,


انتهای پیامپ/

,
, پ/,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه