اخبار داغ

در نشست خبری جشنواره مطرح شد؛

جشنواره تئاتر مریوان و امنیت در نقطه صفر مرزی/ ایجاد نشاط اجتماعی

جشنواره تئاتر مریوان و امنیت در نقطه صفر مرزی/ ایجاد نشاط اجتماعی
دبیر پانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان با اشاره به علاقه مردم این شهر به تئاتر، تأکید کرد: برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی مریوان نشان دهنده امنیت پایدار ما در مرزها و نقطه صفر مرزی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نشست خبری و رونمایی از پوستر پانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان امروز چهارشنبه ۲۸ مهر با حضور شیوا قاسم پور نماینده مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی، محمود شالویی سرپرست معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی، عبید رستمی مدیرکل ارشاد استان کردستان و دبیر جشنواره، اردشیر صالح پور، سعید اسدی، محمد لارتی رئیس اداره امور نمایشی و آوایی و حمید ساروخانی رئیس اداره هنرهای تجسمی و ادبی بنیاد شهید و امور ایثارگران در سالن کنفرانس معاونت هنری وزارت ارشاد برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

در ابتدای این نشست محمود شالویی اظهار امیدواری کرد جشنواره تئاتر خیابانی مریوان بتواند در جریان هنرهای نمایشی ما رونق و پیوندی را در عرصه بین‌المللی ایجاد کند و دستمایه‌ای شود تا مردم دنیا از طریق هنر با هم آشنا شوند و صلح و دوستی و مودت در بین آن‌ها پایدار شود.

,

سپس شیوا قاسم پور نیز با اشاره به برگزاری پانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان در شرایط کرونایی، گفت: تلاش‌مان این است مودت و دوستی بین کشورهای مختلف از جمله کشورهای مسلمان برقرار شود تا صلح پایدار و دوستی و مودت در بین مردم کشورهای مختلف برقرار شود.

,

در ادامه پوستر پانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان رونمایی و توسط مدیران و مهمانان حاضر در نشست امضا شد.

,

عبید رستمی دبیر جشنواره پانزدهم در ادامه به ارائه گزارشی آماری از این دوره جشنواره پرداخت و گفت: تلاش کردیم این جشنواره که رویدادی پساکرونایی در عرصه فرهنگی و هنری است را طی ۲ سال گذشته فعالیت‌های هنری و تئاتری متوقف بوده، باعث نشاط اجتماعی شود.

,

وی اعلام کرد پانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان در بخش‌های آزاد، آیینی سنتی، دیگرگونه‌ها، کودک و نوجوان، ایثار و شهادت، جشنواره جشنواره‌ها، مهمان و طرح و ایده برگزار می‌شود.

,

مدیرکل ارشاد استان کردستان با اشاره به مشارکت بنیاد شهید و امور ایثارگران در برگزاری این جشنواره، افزود: در بخش ایثار و شهادت علاوه بر پرداختن به مفاهیم مدنظر این بخش، آثار به موضوع شهدای سلامت نیز می‌پردازند.

,

رستمی با اشاره به اینکه جشنواره پانزدهم به دلیل شرایط کرونایی به شکل بین‌المللی برگزار نمی‌شود، توضیح داد: امسال استادی از روسیه به صورت مجازی و آنلاین کارگاهی آموزشی را برگزار می‌کنند که حضور در این کارگاه از طریق ثبت نام امکان پذیر است. همچنین در حال انتخاب ۴ فیلم از اجرای آثار خارجی برای نمایش در فضای مجازی در ایام جشنواره هستیم.

,

به گفته وی، برگزاری کارگاه عکاسی تئاتر خیابانی با حضور حامد یغماییان که به صورت بیرونی برگزار و منتج به نمایشگاه عکاسی می‌شود از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده در پانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان است.

,

دبیر پانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان درباره تأثیرپذیری جشنواره از شرایط کرونایی ۲ سال گذشته و توجه و پرداختن به تغییرات ایجاد شده در زندگی اجتماعی در برگزاری جشنواره و آثار شرکت کننده در آن، یادآور شد: قطعاً هنرمندان ما همیشه به شکل هنری بازتاب جامعه‌ای هستند که در آن زندگی می‌کنند. تعدادی از آثاری که در این دوره جشنواره حضور دارند به موضوعات مرتبط با کرونا و ۲ سال اخیر کرونایی می‌پردازند ولی باید به این نکته توجه کرد که جشنواره تئاتر خیابانی مریوان جشنواره‌ای موضوعی نیست و بخش نشاط اجتماعی هم جزو وظایف جشنواره هست. نگاه ما در این دوره از جشنواره به حوزه مدافعان سلامت ویژه بوده و همه اینها مدنظر ستاد برگزاری جشنواره بوده است.

, کرونا,

رستمی در پایان سخنان خود درباره تأثیرگذاری برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی مریوان بر مردم و شهر مریوان، تأکید کرد: مردم مریوان مردم مطالبه‌گری برای تئاتر هستند. جشنواره مریوان نشان دهنده امنیت پایدار ما در مرزها و نقطه صفر مرزی است.

,

پانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان از ۵ تا ۱۰ آبان در شهر مریوان برگزار می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه