اخبار داغ

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان سمنان:

۱۰درصد روستاهای سمنان با تانکر آبرسانی می‌شوند/ شیوع کرونا موجب افزایش مصرف آب شده است

۱۰درصد روستاهای سمنان با تانکر آبرسانی می‌شوند/ شیوع کرونا موجب افزایش مصرف آب شده است
محمد طاهری گفت:۱۰درصد از روستاهای تحت پوشش استان سمنان در فصل تابستان به علت کمبود آب درپخش هایی با تانکر آبرسانی می شود و در تلاش هستیم تا در آبرسانی سیار با تانکر به روستاهای مذکور، آب با بهترین کیفیت را به مردم برسانیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد طاهری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان سمنان در گفتگو با خبرنگار مرآت در رابطه  با وضعیت آبرسانی به روستاهای استان سمنان گفت: ۱۰درصد از روستاهای تحت پوشش استان سمنان در فصل تابستان به علت کمبود آب درپخش هایی با تانکر آبرسانی می شود و درتلاش هستیم  تا در آبرسانی سیار با تانکر به روستاهای مذکور، آب با بهترین کیفیت را به مردم برسانیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  , مرآت,

طاهری در ادامه در رابطه با اقدامات انجام گرفته جهت لوله کشی آب به روستا های مذکور عنوان کرد: پروژه های تامین آب روستا ها با توجه به اعتبارات تخصیص یافته به پروژه های تامین آب شامل حفر وتجهیز چاه،لایروبی قنات ها و چشمه ها واجرای خطوط انتقال آب صورت گرفته و به طور که روستا های نیاز به آبرسانی با تانکردر سال ۹۹ از ۵۰ روستا به ۳۰روستا درسال ۱۴۰۰کاهش یافته است.

,

مدیر عامل شرکت آب وفاضلاب شهری استان سمنان با بیان اینکه ۳۰ درصد از شبکه توزیع آب آشامیدنی در شهرها و روستاهای استان سمنان فرسوده و نیاز به نوسازی دارد، اذعان کرد: بر اساس مطالعات انجام‌شده، بیش از ۷۰۰ کیلومتر از شبکه ۲ هزار و ۳۰۰کیلومتری توزیع آب آشامیدنی در شهرهای استان سمنان فرسوده است و در روستاهای استان سمنان نیز بیش از ۸۰۰ کیلومتر شبکه توزیع آب وجود دارد که حدود 35 درصد از این شبکه فرسوده بوده و نیاز به اصلاح دارد.

,

وی همچنین تصریح کرد: برای حل مشکل شبکه های فرسوده  نیازبه اعتبارات اصلاح شبکه و زون بندی ونصب شیرهای فشارشکن است که با توجه به میزان تخصیص اعتبارات عملیات مورد نظر هرساله در حال انجام است و ازسوی دیگر برای نوسازی و اصلاح حدود ۲۵۰ کیلومتر شبکه فرسوده توزیع آب آشامیدنی در روستاهای استان سمنان نیز حدود ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

,

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب شهری استان سمنان از افزایش مصرف آب در بین مشترکان خانگی  وصنعتی همزمان با شیوع کرونا خبرداد و افزود: میزان مصرف دربین مشترکان خانگی۸درصد و در کل استان ۱۷درصد از سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ افزایش داشته است.

,

طاهری از اجرای طرح آب امید در شهرها و روستاهای استان سمنان خبر داد و افزود: بر این اساس خانوارهایی که کمتر از پنج متر مکعب آب در هر ماه مصرف کنند؛ از پرداخت آب‌بها معاف بوده و قبوض آب آنها رایگان خواهد بود.

,

به گفته طاهری اگر مشترکی از ابتدای خرداد ماه تا انتهای شهریور ماه درصورت رعایت الگوی مصرف کمتر از15 مترمکعب درماه مصرف اب  انها نسبت به دوره های مشابه سال قبل کاهش داشته باشد به ازای هرمترمکعب مصرف کاهش یافته مبلغ ۱هزار و ۸۶۰ ریال برای مشترکین شهری  و ۹۳۰ ریال برای مشترکین روستایی درسال۱۴۰۰به عنوان  پاداش خوش مصرفی درصورتحساب آنها ثبت می شود.

,

وی در رابطه  با مشترکین پرمصرف با اشاره به اینکه درمورد مشترکین خانگی 16 درصد در سال ۹۸ و ۱۸درصد در سال ۹۹ و ۱۳.۵ در صد در۶ ماهه اول سال  ۱۴۰۰ از  30مترمکعب بالاتر مصر ف آب داشته اند، اظهارکرد: برای مشترکین پرمصرف اخطار کاغذی و اخطار پیامکی  وپیام های صرفه جویی در جهت کاهش مصرف آب ارسال می شود واگر مشترکین یشتر از 15 مترمکعب درماه مصرف اب داشته باشد مشمول جریمه ۱۶ درصدی افزایش قیمت آب می شوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه