اخبار داغ

گفت و گو با بانوی کار آفرین ارومیه ای

گفت و گو با بانوی کار آفرین ارومیه ای
بانوی کارآفرین ارومیه ای که موفق شده در راستای رسیدن به اقتصاد مقاومتی گام بردارد، فرمایشات مقام معظم رهبری را عامل ارتقای انگیزه اش در کسب این موفقیت عنوان می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از تیار؛همه چیز از یک پیشنهاد ساده تدریس خیاطی به بانوان بسیجی پایگاه مسجد کوثر شروع شد البته قبل از آن هم خیاطی می کردم ولی ایده گسترش خیاطی از همین جا شروع شد.

, شبکه اطلاع رسانی دانا, تیار,

مریم شانه جانی بانوی کارآفرین ارومیه ای از شروع کار خود و سختیها و شیرینی های این مسیر می گوید.

,

مریم شانه جانی متولد 1355 هستم و حدود 22 سال است که کار خیاطی را انجام می دهم و اکنون به عنوان موسس و مدیر تولیدی کوثر فعالیت می کنم.

,

شانه جانی هدفش را ایجاد اشتغال و کمک به معیشت زنان در راستای گام برداشتن در مسیر تولید داخلی و اقتصاد مقاومتی عنوان می کند و می گوید: گام اول ایجاد تولیدی با یک پیشنهاد ساده از سوی مسئول پایگاه شروع شد زمانیکه تبحر من را در کار خیاطی دید.

,

, ,

این بانوی کارآفرین نقطه عطف زندگی اش را وارد شدن در بسیج می داند و ادامه می دهد: وقتی وارد بسیج شدم از من برای آموزش خیاطی دعوت کردند و من توانستم در طول مدتی اندک به 20 نفر خیاطی  را بصورت مبتدی و به 16 نفر خیاطی را بصورت پیشرفته آموزش دهم و علاوه بر این روز به روز بر تعداد کارآموزانم نیز افزوده میشد از همین جا بود که با کمک و راهنماییهای مسئول پایگاه ،حوزه و ناحیه بسیج توانستم بر کار خیاطی توسعه دهم.

,

وی با اشاره به چرخ مقابلش می گوید: ابتدا فقط با یک چرخ و اتوی معمولی آنهم در خانه خیاطی را انجام می دادم ولی با کمک و حمایتهای بیشماری که مسئولین در بسیج به من کردند توانستم تمام لوازمی را که برای خیاطی حرفه ای لازم بود خریداری کنم و حتی با خرید چند چرخ دیگر توانستم به افراد زیادی نیز خیاطی را آموزش دهم.

,

شانه جانی به تعداد افرادی که تاکنون آموزش داده اشاره کرد و گفت: در طول این مدت اندک که نزدیک به یک سال است حدود بیست نفر را بصورت حرفه ای آموزش داده ام و امیدوارم روزی آنها را در جایگاهی که لایقش هستند ببینم و الان هم حدود چهار نفر چرخکار در کنار من مشغول به کار هستند که پس از برش پارچه، کار دوخت را انجام می دهند.

,

این بانوی کارآفرین از کارش احساس رضایت می کند و می گوید: به دلیل ساماندهی به وضعیت و بازار آشفته حجاب و عفاف و مد،واصلاح وضع ظاهری لباس پوشیدن بانوان و جوانان منطبق با عرف و شرایط  در خور شان و منزلت جامعه اسلامی تلاش کردم در زمینه طراحی و تولید پوشاک و تهیه لباس مد ایرانی اسلامی گام بردارم.

,

, ,

شانه جانی از روند کارش از ابتدا تا کنون به خبرنگار ما می گوید: الحمدولله از روند کاری که در آن قدم گذاشتم راضی هستم و تصمیم دارم در نمایشگاه بهاره که نزدیکی های عید نوروز در پارک جنگلی ارومیه دایر می شود با اجاره یک غرفه تولیداتم را به فروش برسانم.

,

وی از کوچکی مکان و نبود بازار کار گلایه دارد و آروز دارد تا با کمک مسئولین بتواند در یک مکان بزرگتر مشغول بکار شود تا جایی که بتواند خودش تولیداتش را در بازار به فروش برساند.

,

این بانوی کارآفرین که تولیدی خود را در خیابان ذاکر یکانی(هشت شهریور) دایر کرده حتی در نظر دارد تا برای بانوان بسیجی و خانواده های آنان با درصدی تخفیف، خدمات ارائه دهد.

,

وی در ادامه می گوید: دغدغه های اقتصادی که از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و تحریم نیز فرصت خوبی برای تقویت تولید داخلی است نظر من بر این است که تحریم ما را ساخت تا بتوانیم با تولیدات داخلی نام کالا و پوشاک ایرانی اسلامی را توسعه دهیم.

,

سخن آخر؛

,

ما باید واقعیت هایی را قبول کنیم برخی ها فکر می کند باید از ابتدا همه چیز مهیا باشد اما این طور نیست و باید پشتکار داشت.

,

 من با حمایت مسئولین و کمی پشتکار و اراده توانستم در این عرصه وارد شوم و کارم را توسعه دهم و عقیده من بر اینست که اگر به مرحله ای برسی که حرفی برای گفتن داشته باشی بی شک مسئولین هم حمایت خواهند کرد.

,

از مسئولینی که در نیروی مقاومت بسیج به من کمک کردند تشکر می کنم و تقاضا دارم همچنان مثل گذشته کمک کنند تا بتوانیم مشکلاتی که دارم را مرتفع کنم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه