اخبار داغ

گفتگوهای ویژه با کارآفرینان و فعالان بسیجی حوزه اقتصاد مقاومتی/ از موسس کارگاه تولید آثار هنری ایرانی تا تولید کننده مرغ بومی

گفتگوهای ویژه با کارآفرینان و فعالان بسیجی حوزه اقتصاد مقاومتی/ از موسس کارگاه تولید آثار هنری ایرانی تا تولید کننده مرغ بومی
اقتصاد مقاومتی یک از رویکردهای مورد تاکید مقاوم معظم رهبری است که شرایط امروز کشور به آن نیاز جدی دارد. تعدادی از فعالان این حوزه در استان کرمانشاه در گفتگوهایی از نحوه ورود خود به این عرصه و تلاش خود برای کمک به تولید داخلی کشور می گویند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از مرصاد،  نرگس علیخانی از کارآفرینان برتر بسیجی فعال پایگاه حضرت فاطمه(س) کرمانشاه است.

, شبکه اطلاع رسانی دانا, مرصاد,  نرگس علیخانی از کارآفرینان برتر بسیجی فعال پایگاه حضرت فاطمه(س) کرمانشاه است.,

او آنقدر پشتکار داشته است که دوره های 6 ماهه را در 15 روز با موفقیت به اتمام برساند و کارگاهش به تنها تولید کننده پرچم های مناسبتی در کرمانشاه تبدیل شود.

,

در کارگاه او علاوه بر خودش سه نفر دیگر به صورت مستقیم و بیش از ده نفر به طور غیر مستقیم مشغول کار شده اند.

,

, ,

شاید کمتر کسی فکر می کرد کرمانشاه بعد از قم، مشهد و تهران، با فعالیت کارگاه هایی مثل کارگاه علیخانی به چهارمین مرکز تولید پرچم های مناسبتی در ایران تبدیل شود. همه این موارد عاملی شد تا پای صحبت های این بسیجی و کارآفرین برتر بنشینیم.

,

علیخانی از آغاز کارش اینگونه گفت: مسئول فرهنگی پایگاه بسیج بودم  و برای مراسماتی مانند محرم، نیمه شعبان و... پایگاه را تزیین میکردیم. یک بار با کمبود بودجه مواجه شدیم و این آغاز کار ما بود. چند متر پارچه خریدیم و ریسه های تزیین را خودمان درست کردیم.

,

, ,

این بسیجی فعال کارآفرین در ادامه افزود: سال 90 همراه پایگاه به مشهد رفتیم، در آنجا با کارگاهی آشنا شدم که پرچم های مناسبتی تولید می کرد. به لطف و عنایت امام رضا (ع) دوره 6 ماهه را در 15 روز با موفقیت گذراندم و به دلیل کمک های امام رئوف، نام کارگاه را کارگاه ثامن الائمه گذاشتم.

,

علیخانی با اشاره به نقش بسیج در موفقیتش گفت: دوخت پرچم را از پایگاه بسیج شروع کردم. کار فرهنگی در پایگاه ایده این کارگاه تولیدی را به من داد. امروز هم در کارگاه فرهنگی مذهبی ثامن الائمه(ع) علاوه بر کار تولیدی کارهای مذهبی و فرهنگی مانند فضا سازی اردوگاه های راهیان نور بسیج و ... را نیز انجام می دهیم.

,

از علیخانی درباره فعالیت افراد دیگر در این زمینه پرسیدم، که او گفت: پول این کار خیلی برکت دارد. او توصیه کرد در کرمانشاه کارگاه های بیشتری در این زمینه احداث شود تا افراد دیگر هم به این کار وارد شوند.

,

, ,

وی گفت: اگر 20 کارگاه دیگر هم در کرمانشاه تاسیس شود جواب گوی بازار کرمانشاه نیست. باید در زمینه بازاریابی بیشتر فعالیت کنیم زیرا کرمانشاه پتانسیل این را دارد که به قطب فرهنگی غرب کشور تبدیل شود.

,

وی در پایان با اشاره به عنایات ائمه گفت: به برکت اهل بیت(ع) هیچ پرچمی روی زمین نمی ماند. جوانان پشتکار داشته باشند و با توکل به خدا و توسل به اهل بیت(ع) از کار و تلاش دست برندارند.

,

انتخاب طرح کارآفرین بسیجی کرمانشاهی به عنوان طرح برگزیده کشوری

, انتخاب طرح کارآفرین بسیجی کرمانشاهی به عنوان طرح برگزیده کشوری, انتخاب طرح کارآفرین بسیجی کرمانشاهی به عنوان طرح برگزیده کشوری,

منصور فتاحی از انتخاب طرح کارآفرین کرمانشاهی به عنوان طرح برتر خبر داد.

,

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه گفت: در همایش بزرگ طلایه داران اقتصاد مقاومتی کشور که  با حضور سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران، سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین و عزیزی مسئول سازمان بسیج سازندگی برگزار شد، از فعالان برتر عرصه اقتصاد مقاومتی تقدیر و تشکر شد.

,

, ,

وی افزود: در این میان تقدیر شدگان از بسیجی نخبه کرمانشاهی بدلیل طرحی نو در تولید آبزیان گرمابی که سبب افزایش چندین برابری تولید شده بود نیز تقدیر به عمل آمد.

,

تولید کود ورمی کمپوست توسط کارآفرین سنقری

, تولید کود ورمی کمپوست توسط کارآفرین سنقری, تولید کود ورمی کمپوست توسط کارآفرین سنقری,

سازمان بسیج سازندگی در راستای ترویج و توسعه طرح های اقتصاد مقاومتی با هدف کاهش و از بین بردن وابستگی اقتصاد و مردمی کردن آن، اقدام به پشتیبانی از متقاضیان ایجاد و توسعه طرح های اقتصاد مقاومتی کرده  است.

, سازمان بسیج سازندگی در راستای ترویج و توسعه طرح های اقتصاد مقاومتی با هدف کاهش و از بین بردن وابستگی اقتصاد و مردمی کردن آن، اقدام به پشتیبانی از متقاضیان ایجاد و توسعه طرح های اقتصاد مقاومتی کرده  است.,

محمدرضا حقیقی از چهره های موفق حوزه اقتصاد مقاومتی در شهرستان سنقروکلیایی با راه اندازی کارگاه تولیدی کود ورمی کمپوست با حمایت بسیج زمینه اشتغال فرزندان و اطرافیان خود را فراهم کرده است.

,
محمد رضا حقیقی در گفتگو با خبرنگار سهیل سنقر اظهار داشت: بنده حدود 52 سال سن دارم و ساکن روستای چشمه سنگی هستم. نزدیک به 4 سال است که در کارگاه تولیدی کود ورمی کمپوست مشغول بکار می باشم.
, سهیل سنقر,
, ,
وی در ادامه در خصوص نحوه کار در کارگاه تولیدی خود گفت: کود اولیه معمولا از گاوداری خریدای و تهیه می شود. کود را در محل کارگاه انبار کرده بصورتی که در جایی جهت شستشو جمع می کنیم. در قسمتی از کارگاه کودهای تهیه شده بصورت هموار قرار داده و طی 6 الی 7 بار با آب روان کود را شستشو می دهیم تا ضایعات داخل کود دفع شود.
,
, ,
وی گفت: بعد از شستشو بطوریکه آب زرد رنگ از زیر قسمت انبار شده کود تقریبا به آب زلال تبدیل شد کود را بصورت بسترهایی به پهنی یک متر در ارتفاع 6 متر به بالا تا جایی که مقدور باشد در کف کارگاه قرار می دهیم. این بسترها می تواند در قطر 30الی 40 سانیمتری قرار گیرد. بین بسترهای کود باید فواصلی جهت آبدهی تعبیه شود که در هنگام برداشت کود ورمی کموپست جهت جابجایی دچار مشکل نشویم.
,
, ,
حقیقی افزود: کود ورمی کمپوست دو و نیم الی سه ماه طول می کشد تا تهیه شود. کرمهای مخصوص در این بستر خوابانده میشود و از کود اولیه تغذیه کنند تا به شکل کود جدید بنام کود ورمی کمپوست تبدیل شود.
,
وی در ادامه افزود: بسترهای 6 الی7 متری را به عمق 20 سانتیمتری شکاف داده و کرمها در این بسترها قرار می دهیم تا تبدیل فرآیند ساخت کود ورمی کمپوست شکل گیرد. بعد از گذشت مدت ذکر شده شکل بسترهای کود کاملا تغییر می کند و بصورت پودر و دانه مانند نمایان می شود و وزن حاصله از وزن اولیه کمتر خواهد شد.
,
حقیقی بیان داشت: برای جداکردن کرم ها از محصول، کود اولیه که از گاوداری خریداری می شود را در فاصله 10 سانتی متری آن قرار می دهیم و کرم ها خود به کود جدید منتقل می شود.
,
, ,
وی در خصوص کارگاه خود بیان داشت: این کارگاه به مساحت 600 متر شامل امکاناتی کامل و دارای مجوز از جهاد کشاورزی با نام زاگرس غرب مشغول به تولید است.
,
وی در ادامه افزود: علت ساخت چنین کارگاهی نوعی خودکفایی، اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی بسیج و اشتغالزایی برای فرزندان و اطرافیان است.
,

این چهره موفق اقتصاد مقاومتی در پایان گفت: با وجود تحریم ها از سوی کشورهای استکبار و غربی می طلبد که عزیزان با ایجاد طرح های خود اشتغالی و خودکفایی اقتصاد مقاومتی نقش موثری در آینده کشور، خانواده، فرزندان و اطرافیان خود داشته باشند.

,

گفتگو با یک بسیجی کارآفرین در پرورش قارچ خوراکی

, گفتگو با یک بسیجی کارآفرین در پرورش قارچ خوراکی, گفتگو با یک بسیجی کارآفرین در پرورش قارچ خوراکی,

توجه به ترویج و توسعه طرح های اقتصاد مقاومتی  علاوه بر اینکه به تقویت رویه خودکفایی در روستاها کمک میکند از سویی حلال مشکلات اقتصادی کشور و راهکار برون رفت از رکود تورمی است. از این رو باید از روشی تولید را توسعه و رونق داد که کمترین میزان وابستگی به نقدینگی را ایجاد و در سریع‌ترین زمان به بازدهی مطلوب برسد.

,

DSC00013

, DSC00013, DSC00013,

عبدالکریم پروه یکی از افراد برتر ایجاد طرح های اقتصاد مقاومتی در گیلان غرب در گفت وگو با خبرنگار مطلع الفجر، مهمترین عامل موفقیت خود را در حوزه خودکفایی، اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی بسیج می داند و می گوید: لازم است که با وجود تحریم های ظالمانه غرب و حکومت های استکبار با اهمیت به پروژه های داخلی رونق اقتصادی خانواده و کشور خود را افزایش دهیم.

,

عبدالکریم از جمله جوانان تحصیل کرده و فعال بسیج شهرستان گیلانغرب است که طعم محرومیت را در روستای محل زندگی خود لمس کرده است، اما او برای علاقه مندی و کمک به خودکفایی و بهبود امرار معاش خود رازهایی را بیان می کند که شنیدن آنها خالی از لطف نیست.

,

این فعال حوزه اقتصادی می گوید: چه شرایط فعلی منطقه ایجاب می کند با وجود کم بودن میزان کار دولتی و استخدامی های موجود، هر جوان با استفاده از ظرفیت های محل زندگی خود در آمد زایی برای منطقه خود ایجاد و در حد توان خود به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک کند.

,

این فعال حوزه اقتصاد مقاومتی گفت: با توجه به اینکه گیلانغرب شهر بن بستی است و اصولا فاقد شرکت و منابع تولیدی است بی شک مردم نیز برای کار و تداوم زندگی خود اقدام به مهاجرت از روستاها مینمایند کما اینکه روستای نزدیک به ۲۵۰ خانواری ما اکنون دارای ۱۰۰ خانوار است. اما ما اکنون در سایه دریافت تسهیلات حوزه اقتصاد مقاومتی توانسته ایم اقدام به راه اندازی یک واحد تولید و پرورش قارچ نماییم.

,

DSC00052

, DSC00052, DSC00052,

پروه تصریح کرد: ما در فضایی هرچند محدود در مساحت ۸۰ متر مربع و در قالب دو قطعه با علاقه کار خود را شروع کردیم و تداوم فعالیت این واحد پرورش قارچ در خوشبینانه ترین حالت بیش از ۴ نفر را مشغول خواهد کرد.

,

وی در خصوص نحوه تولید طرح خودکفایی خود در حوزه اقتصاد مقاومتی یاد آور شد: این طرح در یک بازه زمانی ۸۰ روزه شامل دو مرحله رویشی و زایشی  میتواند قارچ تولیدی را برای فروش  روانه بازار مصرف نماید.

,

این تولید کننده اظهار داشت: به لحاظ اینکه کار تولید و پرورش قارچ یک فضای ارگانیک است طبیعتاً از محیطی پاک برخوردار است به نحوی که اگر کسی وارد این مقوله و بستر تولید شود سوای زحمت و سختی های کار ، روز به روز به آن علاقمند تر خواهد شد.

,

پروه که کار خود را با پرورش قارچ آغاز کرده است، می گوید: بعد از گذشت ۳ سال فعالیت ظرفیت تولیدات حاصل از این فعالیت ها قابلیت افزایش خوبی داشته است، که بعلاوه تاثیر خوبی در حوزه خودکفایی و تامین معاش خانوادگی ایجاد کرده است.

,

وی می گوید: در آغاز کار مختصر آورده ای را برای طرح تدارک دیدم و در سایه استفاده از تجربیات شخصی و آموزشهای کسب شده در کلاسهای فنی و حرفه ای و با استفاده از راهنمایی های بسیج سازندگی و کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان و استفاده از تسهیلات اقتصاد مقاومتی توانستم موفقیت های لازم را در این زمینه کسب و به نوعی مقدمات راه اندازی یک واحد تولیدی در حوزه اقتصاد مقاومتی را ایجاد نمایم که هم برای خودم و هم خانواده ام سودمند بوده است.

,

وی گفت: البته تداوم این طرح نیز به نوعی نیازمند حمایتهای مالی و پشتیبانی  متولیان امر است.

,

DSC00072

, DSC00072, DSC00072,

عبدالکریم  که خود اکنون در روستای محل تولدش یعنی کلاه دراز علیا چله زندگی می کند، روستاها را از بهترین مکان ها برای اجرای طرح های متنوع اقتصاد مقاومتی بیان می کند و می گوید: به واقع باید بدانیم که همه چیز کار دولتی و استخدامی نیست. جوانان می توانند با مطالعه در این زمینه و دریافت تسهیلات کم سود و زود بازده غول بیکاری را شکست دهند.

,

این فعال حوزه اقتصاد مشاغل خانگی با اعلام رضایت از طرح به اجرا درآمده اش می گوید: اگر تمامی جوانان روستاها به جای مهاجرت به شهرهای دیگر و یا بیکاری با مطالعه در این زمینه یعنی پرورش و تولید قارچ و یا تدارک هرشغل دیگر در حوزه مشاغل زود بازده عرصه اقتصاد مقاومتی ورود پیدا کنند، مطمئنا علاوه بر اینکه به تحقق فرامین رهبر معظم انقلاب در حوزه قطع وابستگی به خارج و کمک به تولید داخلی کمک خواهند کرد در مسیر خودکفایی شخصی نیز موفق می شوند.

,

DSC00007    

, DSC00007, DSC00007,

تولید کابل آسانسور در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی

, تولید کابل آسانسور در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی, تولید کابل آسانسور در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی,
سالار فخری مدیرعامل کارخانه کابل باختر اظهار داشت: کارخانه کابل باختر با اشتغالزایی بیش از 100 نفر از جوانان و متخصصان کرمانشاه فعالیت خود را ادامه می دهد و تاکنون توانسته توانایی های جوانان استان را در کشور نمایان کند.
, سالار فخری مدیرعامل کارخانه کابل باختر,  , اظهار داشت: کارخانه کابل باختر با اشتغالزایی بیش از 100 نفر از جوانان و متخصصان کرمانشاه فعالیت خود را ادامه می دهد و تاکنون توانسته توانایی های جوانان استان را در کشور نمایان کند.,
وی افزود: در کارخانه کابل باختر انواع سیم و کابل های برق فشار قوی و ضعیف به تولید متخصصان کرمانشاهی می رسد که به دلیل کیفیت به استان های همجوار و پروژه های عظیم در دست اجرا صادر می شود و مورد استفاده کارگاه های بزرگ صنعتی کشور قرار می گیرد.
, وی افزود: در کارخانه کابل باختر انواع سیم و کابل های برق فشار قوی و ضعیف به تولید متخصصان کرمانشاهی می رسد که به دلیل کیفیت به استان های همجوار و پروژه های عظیم در دست اجرا صادر می شود و مورد استفاده کارگاه های بزرگ صنعتی کشور قرار می گیرد.,
فخری عمده فعالیت های کابل باختر را در راستای تحقق فرامین رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور و بیانات امام خامنه ای در خصوص لزوم تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی به اندازه سهم خود تلاش نموده ایم در این جهت گام برداشته و آرمان هایی نیز در این زمینه برای کارخانه ترسیم نموده کرده ایم که به لطف خدا درصد قابل توجهی از آن به مرحله اجرا و تولید رسیده است.
, فخری عمده فعالیت های کابل باختر را در راستای تحقق فرامین رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور و بیانات امام خامنه ای در خصوص لزوم تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی به اندازه سهم خود تلاش نموده ایم در این جهت گام برداشته و آرمان هایی نیز در این زمینه برای کارخانه ترسیم نموده کرده ایم که به لطف خدا درصد قابل توجهی از آن به مرحله اجرا و تولید رسیده است.,
وی یک نمونه از فعالیت های کارخانه کابل باختر در جهت تحقق منویات رهبر انقلاب را تولید کابل آسانسور دانست و گفت: کابل های آسانسوری کالایی وارداتی بوده که به دلیل دقت و حساسیت بالا هنگام تولید کارخانه های تولید کابل در کشور تمایلی برای تولید نشان ندادند و به صورت عمده از کشور ترکیه به ایران واردات می شد که باعث خروج مبالغ زیادی در حدود صدها میلیون دلار ارز از ایران اسلامی می شد.
, وی یک نمونه از فعالیت های کارخانه کابل باختر در جهت تحقق منویات رهبر انقلاب را تولید کابل آسانسور دانست و گفت: کابل های آسانسوری کالایی وارداتی بوده که به دلیل دقت و حساسیت بالا هنگام تولید کارخانه های تولید کابل در کشور تمایلی برای تولید نشان ندادند و به صورت عمده از کشور ترکیه به ایران واردات می شد که باعث خروج مبالغ زیادی در حدود صدها میلیون دلار ارز از ایران اسلامی می شد.,
فخری همچنین گفت: کارخانه کابل باختر با تلاش تیم تحقیق و توسعه خود و تکمیل مرحله تحقیقات، تولید کابل آسانسور را وارد فاز اجرایی کرد و خوشبختانه با توانایی متخصصین کرمانشاهی موفق به تولید نمونه ایرانی آن شد که تست های کنترل کیفیت را نیز با موفقیت گذرانده است.
, فخری همچنین گفت: کارخانه کابل باختر با تلاش تیم تحقیق و توسعه خود و تکمیل مرحله تحقیقات، تولید کابل آسانسور را وارد فاز اجرایی کرد و خوشبختانه با توانایی متخصصین کرمانشاهی , موفق به تولید نمونه ایرانی آن شد که تست های کنترل کیفیت را نیز با موفقیت گذرانده است.,
 
,
مدیرعامل کارخانه کابل باختر در پایان تاکید کرد: تاکنون توانسته ایم به سهم خود در جهت سیاست های اقتصاد مقاومتی گام برداریم و برخی نیازهای داخلی را نیز در این زمینه تامین کرده ایم و اگر پشتیبانی های مسئولان استان بیش از پیش باشد مطمئنا گام های بلندتری را نیز برخواهیم داشت.
, مدیرعامل کارخانه کابل باختر در پایان تاکید کرد: تاکنون توانسته ایم به سهم خود در جهت سیاست های اقتصاد مقاومتی گام برداریم و برخی نیازهای داخلی را نیز در این زمینه تامین کرده ایم و اگر پشتیبانی های مسئولان استان بیش از پیش باشد مطمئنا گام های بلندتری را نیز برخواهیم داشت., مدیرعامل کارخانه کابل باختر در پایان تاکید کرد: تاکنون توانسته ایم به سهم خود در جهت سیاست های اقتصاد مقاومتی گام برداریم و برخی نیازهای داخلی را نیز در این زمینه تامین کرده ایم و اگر پشتیبانی های مسئولان استان بیش از پیش باشد مطمئنا گام های بلندتری را نیز برخواهیم داشت.,
کارآفرینی در حوزه صنایع دستی با کمک بسیج سازندگی
, کارآفرینی در حوزه صنایع دستی با کمک بسیج سازندگی, کارآفرینی در حوزه صنایع دستی با کمک بسیج سازندگی,

 رضا شاه ابراهیمی از کارآفرینان فعال در حوزه صنایع دستی است که با کمک بسیج سازندگی توانسته است اشتغال زایی کند.

او در گفتگویی از چگونگی راه اندازی کارگاه خود می گوید. در ادامه مشروح گفتگو با این کارآفرین می آید:

لطفا خودتان را معرفی کنید
به نام خالق هنر، من رضا شاه ابراهیمی هستم که حدود پنج سال است در زمینه هنر های صنایع دستی بویژه نقاشی پشت شیشه، ویترای، دکوپاژ و ... فعالیت دارم و در صحنه اولین نفری هستم که در رشته هنری نقاشی روی آیینه مدرک صنایع دستی و فنی و حرفه ای دارم.
از کارگاهتان برایمان بگویید
ما در این کارگاه کارها و فعالیت های هنری زیادی انجام میدهیم من خودم نقاشی پشت شیشه، ویترای، دکوپاژ و ... را آموزش می دهم و خانمم به آموزش رو دوزی سنتی، ترمه دوزی و ... می پردازد.
 
چگونه ایده راه اندازی این کارگاه در صحنه به فکر شما آمد؟
چون من قبلا در این رشته فعالیت داشتم دنبال فرصتی بودم که این هنر را در شهرم ایجاد و احیاء کنم ولی هزینه خرید مواد و وسایل اولیه کارگاه بویژه خرید کوره شیشه ر انداشتم به همین دلیل به بسیج سازندگی سپاه صحنه مراجعه کردم و بعد از این اینکه طرحم را به مسئول آنجا گفتم با استقبال ایشان مواجه شد و توانستم از وام اشتغال زایی استفاده کنم و این کارگاه را راه اندازی کنم.

با توجه به اینکه این کارگاه برای اولین باراست که در صحنه راه اندازی شده نحوه استقبال مردم چگونه بوده است؟

خدا را شکر  می کنم که تا الان استقبال خوبی صورت گرفته است. من علاوه بر هنرجویان شهر خودم، کارآموزانی دارم که در سایر نقاط استان و حتی خارج از کشور هستند که با من در ارتباط اند و از راه دور آموزش می بینند. این افراد راه خودشان را پیدا کردند و به این نتیجه رسیده اند که می توانند با تکیه بر هنر و ذوقی که دارند یک تولید کننده موفق باشند. هم اکنون هم هنرجویانی که در این کارگاه فعالیت دارند از سنین ابتدایی تا افراد بزرگسال هستند.
 
 
به نظر شما کارگاه های صنایع دستی چه تاثیری بر روی اقتصاد کشور می توانند داشته باشند؟
ابتدا باید بگویم که کارهای هنری باعث میشود که هنر آن منطقه احیاء و از فراموشی جلوگیری شود یا به طور کلی تر بگویم که صنایع دستی معتبرین سند هویت تاریخی هر ملت است. بدون شک هم وجود و فعالیت صنایع دستی مثل قطره هایی هستند که اگر دست به دست هم بدهند میتوانند نقش بسزایی در اقتصاد کشور بویژه در صادرات داشته باشند.
میراث فرهنگی تا کنون حمایت هایی از شما داشته است؟
حمایت این سازمان بیشتر جنبه تبلیغی و معرفی بوده است بطوریکه که ما را در اکثر نمایشگاه ها معرفی کرده اند که بتوانیم آثار خودمان را به نمایش بگذاریم.
سخن آخر :
از همه جونان جویای کار دعوت می کنم که از فرصت هایی که هست استفاده کنند و فقط به فکر شغل های پشت میز نشینی نباشند و به کارهای هنری و تولیدی روی بیاوردند. به عنوان مثال صنایع دستی یک ابزار خوب و جوابگو برای افرادی است که میخواهند سریع وارد بازار شوند.  بدون شک هرکسی در هر کاری تلاش کند محال است که موفق نشود.
گفتگو با تولید کننده نمونه عسل دارویی
پرورش زنبور از جمله حوزه های کاری است که می تواند به خوداشتغالی و اقتصاد مقاومتی کمک ویژه داشته باشد.
عبدالرضا شریفی زنبور دار نمونه هرسینی است که با کمک وام های خود اشتغالی بسیج سازندگی توانسته است در این حوزه با موفقیت فعالیت کند.
عبدالرضا شریفی می گوید در  تولید عسل خود از گیاهان دارویی برای تغذیه زنبور ها استفاده کرده است که این مساله باعث شده است این عسل خاصیت درمانی داشته باشد.
وی تعداد کندوهای زنبور عسل خود را 300 کلنی عنوان کرد و افزود: از هر کلونی 15کیلوگرم عسل تولید می شود و این در حالی است که میانگین کشوری 10کیلوگرم است.
این زنبوردار نمونه علت موفقیت در کارش را شرکت در فعالیت‌های ترویجی سازمان جهاد کشاورزی شهرستان و ارتباط مستقیم با کارشناسان تحقیق و اجرا و جابه جایی های به موقع در تولید عسل می داند.
 
شریفی در رابطه با اشتغالزایی این طرح می افزاید: در کنار کار تولید عسل اقدامات دیگری از قبیل پرورش و فروش زنبور عسل را می توان انجام داد که در این راستا سالانه حدود 200کلونی به فروش می رسد.
 
وی در ادامه ضمن تشکر از ارائه تسهیلات برای این طرح از سوی بسیج سازندگی تاکید کرد: بسیج سازندگی توانسته است به اقشار کم درآمد و ضعیف جامعه کمک زیادی کند که این باعث رونق تولید و همچنین اشتغالزایی در راستای اقتصاد مقاومتی خواهد شد.
 
پرورش دهنده مرغ بومی در جوانرود
 

شهاب محمدی  از الگوهای برتر اقتصاد مقاومتی جوانرود است که با کمک بسیج سازندگی توانسته در زمینه پرورش مرغ بومی فعالیت کند.

 

محمدی ضمن تقدیر از خدمات بسیج سازندگی در عرصه اشتغال گفت: هم اکنون در کنار پرورش مرغ بومی به پرورش گاو شیری نیز مشغول هستم و بنا دارم با گسترش این کار فعالیت موثرتری در زمینه اقتصاد مقاومتی داشته باشم.

وی افزود: اطمینان دارم در مبحث پروار بندی نیز توانایی های لازم را در صورت جذب مقدار دیگری سرمایه را دارا می باشم که می تواند در کنار توسعه کار زمینه های اشتغال چند نفر دیگر را نیز فراهم نماید.

 

محمدی افزود: در سطح شهرستان و روستاهای آن استعدادهای فراوانی در زمینه اقتصاد مقاومتی وجود دارد که متاسفانه به خاطر نبود سرمایه لازم هم بیکار بوده و هم امکان استفاده از این تواناییها از آنان سلب می شود.

 

وی گفت: بنده خود در زمینه اقتصادی بخصوص برای ساکنین مناطق روستایی طرحهای خوب و حساب شده ای دارم که امید دارم با این گونه حرکتها در زمینه در اختیار گذاشتن سرمایه های لازم از سوی بسیج سازندگی، اجرایی شد.

 

 

خوداشتغالی بانوان با راه اندازی واحد پرورش مرغ محلی

 

  منظره جمشیدی یکی از جوانان روستای میرمینگه شهرستان گیلانغرب اوایل امسال برای فراهم کردن زمینه اشتغال خود و سه نفر دیگر از جوانان روستا اقدام به راه اندازی یک واحد پرورش مرغ محلی کرده است.

 

وی می گوید: با دریافت تسهیلات خوداشتغالی از بسیج سازندگی در فروردین امسال با خرید پنج هزار قطعه جوجه محلی واحد پرورش مرغ را راه اندازی کرده و پس از هفت ماه تلاش شبانه روزی جوجه ها به مرغ تبدیل شده اند اما اکنون برای فروش آنها با مشکل رو به رو شده ایم زیرا مشتری وجود ندارد.

 

جمشیدی عمده مشکلات تولید کنندگان مرغ بومی را فروش عنوان کرد و گفت: هر مرغ بومی پرورش یافته بین یک تا 1.5 کیلو گرم وزن دارد و هر قطعه آن با قیمت ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان فروخته می شود.

 

وی علت گران بودن مرغ ها هزینه تغذیه و مدت طولانی پرورش این نوع مرغ (حدود هفت ماه) نسبت به نوع های مختلف دیگر مرغ بیان کرد و از مسوولان در خواست کرد نسبت به بازاریابی مرغ های بومی چاره اندیشی کنند.

 

جمشیدی گفت: با توجه به مدت طولانی فروش مرغ بومی برای اینکه در هزینه معیشت مشکلی نداشته باشم با خرید دستگاه اسکاج ساز انواع اسکاج آفتاب گردان، سیم ظرفشویی، ابر اسکاچ را در منزل با کمک همسرم تهیه می کنیم اما چون تقریبا فروشش سخت است برای کار دوم خوب بد ولی برای شغل اصلی اصلا درامد چندانی ندارد.

 

وی در پایان ادامه داد: امید دارم در پرتو لطف ایزد منان بتوانیم سهمی هر چند اندک در جهت اعتلاء اقتصاد پویا جمهوری اسلامی ایران داشته باشیم.

انتهای پیام/ن

,

 رضا شاه ابراهیمی از کارآفرینان فعال در حوزه صنایع دستی است که با کمک بسیج سازندگی توانسته است اشتغال زایی کند.

,  رضا شاه ابراهیمی از کارآفرینان فعال در حوزه صنایع دستی است که با کمک بسیج سازندگی توانسته است اشتغال زایی کند.,

او در گفتگویی از چگونگی راه اندازی کارگاه خود می گوید. در ادامه مشروح گفتگو با این کارآفرین می آید:

,
لطفا خودتان را معرفی کنید
, لطفا خودتان را معرفی کنید,
به نام خالق هنر، من رضا شاه ابراهیمی هستم که حدود پنج سال است در زمینه هنر های صنایع دستی بویژه نقاشی پشت شیشه، ویترای، دکوپاژ و ... فعالیت دارم و در صحنه اولین نفری هستم که در رشته هنری نقاشی روی آیینه مدرک صنایع دستی و فنی و حرفه ای دارم.
,
از کارگاهتان برایمان بگویید
, از کارگاهتان برایمان بگویید,
ما در این کارگاه کارها و فعالیت های هنری زیادی انجام میدهیم من خودم نقاشی پشت شیشه، ویترای، دکوپاژ و ... را آموزش می دهم و خانمم به آموزش رو دوزی سنتی، ترمه دوزی و ... می پردازد.
,
 
,
, ,
چگونه ایده راه اندازی این کارگاه در صحنه به فکر شما آمد؟
, چگونه ایده راه اندازی این کارگاه در صحنه به فکر شما آمد؟,
چون من قبلا در این رشته فعالیت داشتم دنبال فرصتی بودم که این هنر را در شهرم ایجاد و احیاء کنم ولی هزینه خرید مواد و وسایل اولیه کارگاه بویژه خرید کوره شیشه ر انداشتم به همین دلیل به بسیج سازندگی سپاه صحنه مراجعه کردم و بعد از این اینکه طرحم را به مسئول آنجا گفتم با استقبال ایشان مواجه شد و توانستم از وام اشتغال زایی استفاده کنم و این کارگاه را راه اندازی کنم.
,

با توجه به اینکه این کارگاه برای اولین باراست که در صحنه راه اندازی شده نحوه استقبال مردم چگونه بوده است؟

,

با توجه به اینکه این کارگاه برای اولین باراست که در صحنه راه اندازی شده نحوه استقبال مردم چگونه بوده است؟

, با توجه به اینکه این کارگاه برای اولین باراست که در صحنه راه اندازی شده نحوه استقبال مردم چگونه بوده است؟,
خدا را شکر  می کنم که تا الان استقبال خوبی صورت گرفته است. من علاوه بر هنرجویان شهر خودم، کارآموزانی دارم که در سایر نقاط استان و حتی خارج از کشور هستند که با من در ارتباط اند و از راه دور آموزش می بینند. این افراد راه خودشان را پیدا کردند و به این نتیجه رسیده اند که می توانند با تکیه بر هنر و ذوقی که دارند یک تولید کننده موفق باشند. هم اکنون هم هنرجویانی که در این کارگاه فعالیت دارند از سنین ابتدایی تا افراد بزرگسال هستند.
,
 
,
 
,
, ,
به نظر شما کارگاه های صنایع دستی چه تاثیری بر روی اقتصاد کشور می توانند داشته باشند؟
, به نظر شما کارگاه های صنایع دستی چه تاثیری بر روی اقتصاد کشور می توانند داشته باشند؟,
ابتدا باید بگویم که کارهای هنری باعث میشود که هنر آن منطقه احیاء و از فراموشی جلوگیری شود یا به طور کلی تر بگویم که صنایع دستی معتبرین سند هویت تاریخی هر ملت است. بدون شک هم وجود و فعالیت صنایع دستی مثل قطره هایی هستند که اگر دست به دست هم بدهند میتوانند نقش بسزایی در اقتصاد کشور بویژه در صادرات داشته باشند.
,
میراث فرهنگی تا کنون حمایت هایی از شما داشته است؟
, میراث فرهنگی تا کنون حمایت هایی از شما داشته است؟,
حمایت این سازمان بیشتر جنبه تبلیغی و معرفی بوده است بطوریکه که ما را در اکثر نمایشگاه ها معرفی کرده اند که بتوانیم آثار خودمان را به نمایش بگذاریم.
,
سخن آخر :
, سخن آخر :,
از همه جونان جویای کار دعوت می کنم که از فرصت هایی که هست استفاده کنند و فقط به فکر شغل های پشت میز نشینی نباشند و به کارهای هنری و تولیدی روی بیاوردند. به عنوان مثال صنایع دستی یک ابزار خوب و جوابگو برای افرادی است که میخواهند سریع وارد بازار شوند.  بدون شک هرکسی در هر کاری تلاش کند محال است که موفق نشود.
,
گفتگو با تولید کننده نمونه عسل دارویی
, گفتگو با تولید کننده نمونه عسل دارویی, گفتگو با تولید کننده نمونه عسل دارویی,
پرورش زنبور از جمله حوزه های کاری است که می تواند به خوداشتغالی و اقتصاد مقاومتی کمک ویژه داشته باشد.
,
عبدالرضا شریفی زنبور دار نمونه هرسینی است که با کمک وام های خود اشتغالی بسیج سازندگی توانسته است در این حوزه با موفقیت فعالیت کند.
,
عبدالرضا شریفی می گوید در  تولید عسل خود از گیاهان دارویی برای تغذیه زنبور ها استفاده کرده است که این مساله باعث شده است این عسل خاصیت درمانی داشته باشد.
,
, ,
وی تعداد کندوهای زنبور عسل خود را 300 کلنی عنوان کرد و افزود: از هر کلونی 15کیلوگرم عسل تولید می شود و این در حالی است که میانگین کشوری 10کیلوگرم است.
,
این زنبوردار نمونه علت موفقیت در کارش را شرکت در فعالیت‌های ترویجی سازمان جهاد کشاورزی شهرستان و ارتباط مستقیم با کارشناسان تحقیق و اجرا و جابه جایی های به موقع در تولید عسل می داند.
,
, ,
 
,
شریفی در رابطه با اشتغالزایی این طرح می افزاید: در کنار کار تولید عسل اقدامات دیگری از قبیل پرورش و فروش زنبور عسل را می توان انجام داد که در این راستا سالانه حدود 200کلونی به فروش می رسد.
,
 
,
وی در ادامه ضمن تشکر از ارائه تسهیلات برای این طرح از سوی بسیج سازندگی تاکید کرد: بسیج سازندگی توانسته است به اقشار کم درآمد و ضعیف جامعه کمک زیادی کند که این باعث رونق تولید و همچنین اشتغالزایی در راستای اقتصاد مقاومتی خواهد شد.
,
 
,
پرورش دهنده مرغ بومی در جوانرود
, پرورش دهنده مرغ بومی در جوانرود, پرورش دهنده مرغ بومی در جوانرود,
 
,

شهاب محمدی  از الگوهای برتر اقتصاد مقاومتی جوانرود است که با کمک بسیج سازندگی توانسته در زمینه پرورش مرغ بومی فعالیت کند.

 

محمدی ضمن تقدیر از خدمات بسیج سازندگی در عرصه اشتغال گفت: هم اکنون در کنار پرورش مرغ بومی به پرورش گاو شیری نیز مشغول هستم و بنا دارم با گسترش این کار فعالیت موثرتری در زمینه اقتصاد مقاومتی داشته باشم.

وی افزود: اطمینان دارم در مبحث پروار بندی نیز توانایی های لازم را در صورت جذب مقدار دیگری سرمایه را دارا می باشم که می تواند در کنار توسعه کار زمینه های اشتغال چند نفر دیگر را نیز فراهم نماید.

 

محمدی افزود: در سطح شهرستان و روستاهای آن استعدادهای فراوانی در زمینه اقتصاد مقاومتی وجود دارد که متاسفانه به خاطر نبود سرمایه لازم هم بیکار بوده و هم امکان استفاده از این تواناییها از آنان سلب می شود.

 

وی گفت: بنده خود در زمینه اقتصادی بخصوص برای ساکنین مناطق روستایی طرحهای خوب و حساب شده ای دارم که امید دارم با این گونه حرکتها در زمینه در اختیار گذاشتن سرمایه های لازم از سوی بسیج سازندگی، اجرایی شد.

 

 

خوداشتغالی بانوان با راه اندازی واحد پرورش مرغ محلی

 

  منظره جمشیدی یکی از جوانان روستای میرمینگه شهرستان گیلانغرب اوایل امسال برای فراهم کردن زمینه اشتغال خود و سه نفر دیگر از جوانان روستا اقدام به راه اندازی یک واحد پرورش مرغ محلی کرده است.

 

وی می گوید: با دریافت تسهیلات خوداشتغالی از بسیج سازندگی در فروردین امسال با خرید پنج هزار قطعه جوجه محلی واحد پرورش مرغ را راه اندازی کرده و پس از هفت ماه تلاش شبانه روزی جوجه ها به مرغ تبدیل شده اند اما اکنون برای فروش آنها با مشکل رو به رو شده ایم زیرا مشتری وجود ندارد.

 

جمشیدی عمده مشکلات تولید کنندگان مرغ بومی را فروش عنوان کرد و گفت: هر مرغ بومی پرورش یافته بین یک تا 1.5 کیلو گرم وزن دارد و هر قطعه آن با قیمت ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان فروخته می شود.

 

وی علت گران بودن مرغ ها هزینه تغذیه و مدت طولانی پرورش این نوع مرغ (حدود هفت ماه) نسبت به نوع های مختلف دیگر مرغ بیان کرد و از مسوولان در خواست کرد نسبت به بازاریابی مرغ های بومی چاره اندیشی کنند.

 

جمشیدی گفت: با توجه به مدت طولانی فروش مرغ بومی برای اینکه در هزینه معیشت مشکلی نداشته باشم با خرید دستگاه اسکاج ساز انواع اسکاج آفتاب گردان، سیم ظرفشویی، ابر اسکاچ را در منزل با کمک همسرم تهیه می کنیم اما چون تقریبا فروشش سخت است برای کار دوم خوب بد ولی برای شغل اصلی اصلا درامد چندانی ندارد.

 

وی در پایان ادامه داد: امید دارم در پرتو لطف ایزد منان بتوانیم سهمی هر چند اندک در جهت اعتلاء اقتصاد پویا جمهوری اسلامی ایران داشته باشیم.

انتهای پیام/ن

,

شهاب محمدی  از الگوهای برتر اقتصاد مقاومتی جوانرود است که با کمک بسیج سازندگی توانسته در زمینه پرورش مرغ بومی فعالیت کند.

, شهاب محمدی  از الگوهای برتر اقتصاد مقاومتی جوانرود است که با کمک بسیج سازندگی توانسته در زمینه پرورش مرغ بومی فعالیت کند.,

 

,

محمدی ضمن تقدیر از خدمات بسیج سازندگی در عرصه اشتغال گفت: هم اکنون در کنار پرورش مرغ بومی به پرورش گاو شیری نیز مشغول هستم و بنا دارم با گسترش این کار فعالیت موثرتری در زمینه اقتصاد مقاومتی داشته باشم.

, محمدی ضمن تقدیر از خدمات بسیج سازندگی در عرصه اشتغال گفت: هم اکنون در کنار پرورش مرغ بومی به پرورش گاو شیری نیز مشغول هستم و بنا دارم با گسترش این کار فعالیت موثرتری در زمینه اقتصاد مقاومتی داشته باشم.,

وی افزود: اطمینان دارم در مبحث پروار بندی نیز توانایی های لازم را در صورت جذب مقدار دیگری سرمایه را دارا می باشم که می تواند در کنار توسعه کار زمینه های اشتغال چند نفر دیگر را نیز فراهم نماید.

, وی افزود: اطمینان دارم در مبحث پروار بندی نیز توانایی های لازم را در صورت جذب مقدار دیگری سرمایه را دارا می باشم که می تواند در کنار توسعه کار زمینه های اشتغال چند نفر دیگر را نیز فراهم نماید.,

 

,  ,

محمدی افزود: در سطح شهرستان و روستاهای آن استعدادهای فراوانی در زمینه اقتصاد مقاومتی وجود دارد که متاسفانه به خاطر نبود سرمایه لازم هم بیکار بوده و هم امکان استفاده از این تواناییها از آنان سلب می شود.

, محمدی افزود: در سطح شهرستان و روستاهای آن استعدادهای فراوانی در زمینه اقتصاد مقاومتی وجود دارد که متاسفانه به خاطر نبود سرمایه لازم هم بیکار بوده و هم امکان استفاده از این تواناییها از آنان سلب می شود.,

 

,

وی گفت: بنده خود در زمینه اقتصادی بخصوص برای ساکنین مناطق روستایی طرحهای خوب و حساب شده ای دارم که امید دارم با این گونه حرکتها در زمینه در اختیار گذاشتن سرمایه های لازم از سوی بسیج سازندگی، اجرایی شد.

, وی گفت: بنده خود در زمینه اقتصادی بخصوص برای ساکنین مناطق روستایی طرحهای خوب و حساب شده ای دارم که امید دارم با این گونه حرکتها در زمینه در اختیار گذاشتن سرمایه های لازم از سوی بسیج سازندگی، اجرایی شد.,

 

,

 

,

خوداشتغالی بانوان با راه اندازی واحد پرورش مرغ محلی

, خوداشتغالی بانوان با راه اندازی واحد پرورش مرغ محلی, خوداشتغالی بانوان با راه اندازی واحد پرورش مرغ محلی, خوداشتغالی بانوان با راه اندازی واحد پرورش مرغ محلی,

 

,

  منظره جمشیدی یکی از جوانان روستای میرمینگه شهرستان گیلانغرب اوایل امسال برای فراهم کردن زمینه اشتغال خود و سه نفر دیگر از جوانان روستا اقدام به راه اندازی یک واحد پرورش مرغ محلی کرده است.

,   ,   , منظره جمشیدی یکی از جوانان روستای میرمینگه شهرستان گیلانغرب اوایل امسال برای فراهم کردن زمینه اشتغال خود و سه نفر دیگر از جوانان روستا اقدام به راه اندازی یک واحد پرورش مرغ محلی کرده است.,

 

,

وی می گوید: با دریافت تسهیلات خوداشتغالی از بسیج سازندگی در فروردین امسال با خرید پنج هزار قطعه جوجه محلی واحد پرورش مرغ را راه اندازی کرده و پس از هفت ماه تلاش شبانه روزی جوجه ها به مرغ تبدیل شده اند اما اکنون برای فروش آنها با مشکل رو به رو شده ایم زیرا مشتری وجود ندارد.

,

 

,

جمشیدی عمده مشکلات تولید کنندگان مرغ بومی را فروش عنوان کرد و گفت: هر مرغ بومی پرورش یافته بین یک تا 1.5 کیلو گرم وزن دارد و هر قطعه آن با قیمت ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان فروخته می شود.

,

 

,

وی علت گران بودن مرغ ها هزینه تغذیه و مدت طولانی پرورش این نوع مرغ (حدود هفت ماه) نسبت به نوع های مختلف دیگر مرغ بیان کرد و از مسوولان در خواست کرد نسبت به بازاریابی مرغ های بومی چاره اندیشی کنند.

,

 

,

جمشیدی گفت: با توجه به مدت طولانی فروش مرغ بومی برای اینکه در هزینه معیشت مشکلی نداشته باشم با خرید دستگاه اسکاج ساز انواع اسکاج آفتاب گردان، سیم ظرفشویی، ابر اسکاچ را در منزل با کمک همسرم تهیه می کنیم اما چون تقریبا فروشش سخت است برای کار دوم خوب بد ولی برای شغل اصلی اصلا درامد چندانی ندارد.

,

 

,

وی در پایان ادامه داد: امید دارم در پرتو لطف ایزد منان بتوانیم سهمی هر چند اندک در جهت اعتلاء اقتصاد پویا جمهوری اسلامی ایران داشته باشیم.

,

انتهای پیام/ن

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه