اخبار داغ

آیا هیگل قربانی بشار اسد شد؟

آیا هیگل قربانی بشار اسد شد؟
برخی تحلیل گران آمریکایی می گویند که اختلاف دیدگاه سیاستمداران آمریکا درباره نحوه برخورد با نظام سوریه و تعیین سرنوشت آن یکی از دلایل مهم استعفا یا برکناری چاک هیگل از وزارت دفاع دولت باراک اوباما بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از جام جم، ناظران تحولات سیاسی آمریکا بر این باورند که چاک هیگل با فرماندهان نظامی تحت امر خود در پنتاگون در وضعیت جدال قرار داشت.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,


ریک فرانکونا سرهنگ بازنشسته ارتش آمریکا و تحلیلگر امور نظامی شبکه سی ان ان می گوید: هگل در مسیری نبود که سایر فرماندهان در وزارت دفاع آمریکا در آن قدم بر می داشتند و بسیاری از افسران وزارتخانه اش در برابر او مقاومت می کردند.

این افسر آمریکایی می افزاید: در ماه های گذشته شکاف هایی را بین او و ژنرال مارتین دمپسی فرمانده ستاد مشترک ارتش آمریکا شاهد بودیم و عملا در نهایت این دمپسی بود که پنتاگون را اداره می کرد.. در کناره گیری هگل زمان مهم بود و اگر خودش استعفا نمی داد، برکنار می شد.

سی ان ان در ادامه به نقل از کارشناسان سیاسی گزارش می کند که تکلیف پرونده وزیر دفاع آمریکا بعد از انتخابات میاندوره ای کنگره به این معناست که باراک اوباما می خواهد رای برتر را در وزارت دفاع داشته باشد (با توجه به جمهوری خواه بودن چاک هگل)، همچنین در بعد امنیت ملی گره هایی مانند مذاکرات مداوم با ایران و جنگ علیه داعش وجود دارد که نیازمند تعدیل در وزارت دفاع است.

فرانکونا درباره اختلاف های مهمی که بین رییس جمهور آمریکا و وزیر دفاعش آشکار شد به موضوع سوریه و معضل نظام بشار اسد در عین جنگ با داعش اشاره می کند و می گوید: وظیفه وزیر دفاع این است که مشورت نظامی به رییس جمهور بدهد و گزینه های مناسبی را فرارویش بگذارد...باراک اوباما قائل به ضرورت نزدیکی به نظام اسد و تعامل با آن نیست این در حالی است که وزیرش این دیدگاه را داشت.

وی تصریح می کند: هگل نماینده نظر افسرانی بود که معتقد بودند باید با داعش در سوریه نیز مانند عراق جنگید و بین عراق و سوریه در این زمینه تفاوت قائل نشد.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/ن

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه