اخبار داغ

16 آذر روز تجلیل از نخبگان است یا روز استکبار ستیزی؟!+جوابیه دانشگاه

16 آذر روز تجلیل از نخبگان است یا روز استکبار ستیزی؟!+جوابیه دانشگاه
برخی اخبار غیر رسمی حکایت از این دارد که مسئولین دانشگاه تبریز به دنبال مراسم تجلیل از نخبگان در سالروز گرامیداشت 16 آذر هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از  زیتون برخی اخبار غیر رسمی حکایت از این دارد که مسئولین دانشگاه تبریز به دنبال مراسم تجلیل از نخبگان در سالروز گرامیداشت 16 آذر هستند.

, شبکه اطلاع رسانی دانا, زیتون,

 

,

شنیده می شود این تصمیم برای جلوگیری از تنشهای احتمالی بین دانشجویان اتخاذ شده است.

,

 

,

اینکه مدیران دانشگاه تبریز به دنبال فضایی آرام برای دانشگاه هستند اقدامی در خور و شایسته ی قدردانی است اما اینکه برای رسیدن به این امر هویت 16 آذر که همان سیاسی بودن و جنبشی بودن با درون مایه استکبار ستیزی است را حاشا می کنند خود لطمات زیان باری را بر پیکره جنبش دانشجویی وارد خواهد ساخت.اما به نظر می رسد سیاست یک بام و دو هوا بر روز 16 آذر سایه افکنده است.

,

 

,

از یک سو ادعا می شود دانشگاه باید محل فعالیتهای دانشجویی باشد و از سویی دیگر در روزی که دانشجو باید میداندار باشد فضا از او گرفته می شود.

,

 

,

بر هیچ کس پوشیده نیست که 16 آذر متعلق به دانشجوست و این نیز اظهر من الشمس است که 16 آذر هویتش با استکبار ستیزی گره خورده و برای گرامیداشت این روز باید هر دو مورد با هم دیده شود.هم دانشجویی بودن آن و هم استکبار ستیز بودن آن.

,

 

,

شاید آنچه که برخی از مسئولین دانشگاهی ما را به برگزاری تجلیل از نخبگان سوق داده اتفاقات سال گذشته در دانشگاه آزاد تبریز بوده باشد که در آن برخی تشکلهای دانشجویی بجای پرداختن به اصل 16 آذر،مجالی را برای حمله به انقلاب و نظام اسلامی پیدا کردند که واکنش شدید مسئولین استانی و بسیاری از تشکلهای دانشجویی را به دنبال داشت.

,

 

,

طنز ماجرا اینجاست که این دست فعالیت های دانشجویی 16 آذر را بهانه تحرک و فعالیت خود قرار می دهند و به روی خود نمی آورند که آنها چه سنخیتی با شهدای 16 آذری دارند که جلوی پای نیکسون قربانی شدند؟

,

 

,

16 آذر آبرو و حیثیت جنبش دانشجویی در این کشور است و باید حق آن آنگونه که باید ادا شود.هم مدیران دانشگاهها فضای لازم را بوجود بیاورند و هم تشکلهای دانشجویی از ماهیت 16 آذر عدول نکنند.

,

 

,

گو اینکه دانشگاه تبریز نقش محوری در خط دهی به سایر دانشگاههای استان را دارد و نباید با روحیات محافظه کاری ندیدن و نپرداختن به 16 آذر را تئوریزه کند.

,

 

,

جوابیه دانشگاه

,

 

,

بلافاصله با انتشار این خبر رییس مرکز استعدادهای درخشان دانشگاه تبریز طی تماسی با مدیر مسئول زیتون نسبت به انتشار این خبر توضیحاتی ارائه نمود.

,

 

,

"دکتر متفکر آزاد گفت:خبر پایگاه خبری تحلیلی زیتون در خصوص برگزاری مراسم تجلیل از نخبگان در روز 16 آذر صحت ندارد و اتفاقاً بخاطر اینکه بنا داشتیم مانع برگزاری مراسمات دانشجویی در روز 16 آذر نباشیم لذا مراسم تجلیل از نخبگان را به 15 آذر انداختیم."

,

 

,

ما به عنوان یک رسانه ی دانشجویی وظیفه داشتیم به این موضوع پرداخت نماییم و اکنون نیز با فراغت تمام هم از مسئولین دانشگاه و هم متولیان برنامه ی تجلیل از نخبگان سپاس گذاریم که این شبهه را از ذهن مخاطبان و دانشجویان زدودند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه