اخبار داغ

اسطوره های بسیجی که حماسه شان در تاریخ ثبت شد/بسیجیانی که آرزویشان شهادت بود+تصاویر

اسطوره های بسیجی که حماسه شان در تاریخ ثبت شد/بسیجیانی که آرزویشان شهادت بود+تصاویر
جوانان بسیجی سیستانی و بلوچ که خود را حافظان مردم می دانند تا کنون با فدا کردن جانشان اقدامات تروریستی زیادی را خنثی و تبدیل به اسطوره های سیستان و بلوچستان شده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از عصر هامون، سیستان و بلوچستان هموراه آماج حملات گروهک های تروریستی بوده است و سالمندان ،جوانان، زنان و کودکان بسیاری در این حملات به شهادت رسیده اند اما در این بین بسیجیان زیادی اعم از بلوچ و سیستانی که خود را حافظان مردم می دانند با فدا کردن جانشان بسیاری از این اقدامات تروریستی را خنثی و تبدیل به اسطوره های سیستان و بلوچستان شده اند.
شهیدی که شهید فهمیده استان لقب گرفت
شهید بسیجی مسلم کیخا یکی از شهدای خنثی کنندگان توطئه شوم تروریست ها بود  که با شهادت خود به عمر آنهایی که حادثه هولناک 25 اسفند سال 1384 دشت تاسوکی واقع در میانه جاده زابل و زاهدان را آفریدند و تعداد 23 نفر از محبان اهل بیت را به شهادت رساندند و همچنین در حادثه ای دیگر تعدادی از پرسنل نیروی انتظامی را در شهرستان زاهدان به رگبار گلوله بستند و به شهادت رساندند و حادثه دارزین جاده بم- کرمان و چندین و چند حادثه مشابه دیگر انجام دادند را خاتمه داد.

, شبکه اطلاع رسانی دانا, عصر هامون,
,
,
, ,

 25 بهمن ماه سال 1385 ساعت 06:45 صبح روز چهارشنبه عده ای ناجوانمردانه خودروی حامل کارکنان نیروی زمینی سپاه پاسداران را که در مسیر بلوار ثار ا.. زاهدان در حال حرکت بود با نقشه ای شوم و از قبل طراحی شده منفجر نمودند که منجر به شهادت و زخمی شدن چندین تن از این عزیزان شد.
شهید مسلم کیخا که گوئی به ایشان الهام شده بود که به شهادت خواهد رسید، صبح حادثه پس از شنیدن انفجار سراسیمه از منزل بیرون آمده و وقتی با چنین صحنه غم انگیز و دلخراش رو به رو و عاملین این جنایت هولناک را مشاهده می نماید به تعقیب آنها پرداخته و یکی از آنها را از پشت سر در بغل می گیرد. همدست شرور پس ازطی مسافتی با موتور سیکلت جهت آزادی دوستش برگشته و شهید مسلم کیخا را تهدید به شهادت می کند ولی شهید فرد شرور را رها نمی کند تا اینکه او را هدف چند تیر قرار میدهد اما شهید کیخا با توجه به اینکه از طرف شرور تیر باران و به شدت زخمی شده بود باز هم رفیق او را رها نمی کند و طبق نقل شاهدان عینی صحنه هر تیری که به شهید اصابت می کرد با ذکر یا حسین (ع) دستانش را می فشرد و از هم باز نمی کرد که مبادا  فرد شرور فرار کند. تا اینکه جمعیت میرسند و فرد شرور و همدستش را دستگیر می کنند و شهید مسلم کیخا هم در همان جا به آرزوی دیرینه اش (که شهادت بود) می رسد. این اقدام شهید مسلم کیخا موجب می شود تا شرور دستگیر شده به جنایات خود و همدستانش اعتراف و در پی آن چندین مخفیگاه و خانه تیمی اشرار کشف و تعدادی از آنها دستگیر و تعدادی نیز به درک واصل شوند.
این عمل قهرمانانه، شجاعانه و با بصیرت او که مشابه شهادت شهید حسین فهمیده بود باعث شد که مردم استان به او لقب شهید فهمیده استان دهند.
نجمه رمضانی همسر شهید فهمیده سیستان و بلوچستان  با بیان اینکه شهید کیخا همیشه خود را سرباز مقام معظم رهبری می‌دانست و یکی از بسیجیان فعال بود، گفت: همسرم شدیداً مقید به اسلام بود و این احترام به ولی فقیه و عشق به امام حسین علیه السّلام باعث شد تا لایق شهادت شود و در زمان شهادتش ذکر «یاحسین» را بر لب داشته باشد.

شهید "گلدوی" بسیجی ایثارگر فاجعه مسجد جامع زاهدان
شهید محمد گلدوی یکی دیگر از شهدای بسیجی است که در سیستان و بلوچستان به مقام والای شهادت نایل شد در مسجدجامع زاهدان چشم به جهان گشود و برای حفظ این مکان مقدس و جلوگیری از فاجعه بزرگ انسانی، در همین مکان نیز به خیل شهدا پیوست.

,
,
,
,
,
,
,
, ,

24 تیر ماه 1389 ساعت 20:21 همزمان با برگزاری جشن میلاد امام حسین(ع) که شهید محمد گلدوی بسیجی جان بر کف به همراه چند نفر دیگر از همرزمان بسیجی خود مشغول بازرسی میهمانان مراسم میلاد ثارالله و دعای کمیل در ورودی مسجد جامع زاهدان بود مشاهده کرد فردی قصد ورود به داخل مسجد را دارد، شهید گلدوی قصد بازرسی او را می کند اما وی مانع می شود، شهید که به این تازه وارد مشکوک شده بود درصدد جلوگیری از ورود او برمی آید ولی این مهاجم سعی می کند خود را به داخل جمعیت حاضر در صحن مسجد برساند که شهید گلدوی با تلاش زیاد مانع او می شود.
با وجودی که فرد مهاجم تلاش می کند خود را به داخل مسجد برساند اما شهید گلدوی او را در آغوش می گیرد و تلاش می کند این مهاجم را از جمعیت دور کند و در همین هنگام تروریست جنایتکار با کشیدن ضامن بمب اقدام به انفجار می کند.
رشادت این بسیجی از بروز یک فاجعه بزرگتر انسانی جلوگیری کرد زیرا اگر فرد مهاجم می توانست خود را به داخل مسجد برساند افزون بر صد نفر شهید و صدها نفر دیگر زخمی می شدند.
جواد گلدوی پدر شهید محمد گلدوی که سالها سرایدار و خادم مسجد جامع زاهدان بوده است ،گفت: چندین سال سرایدار مسجد جامع بودم و محمد در سوم خرداد سال 1359 در همین مکان مقدس چشم به جهان گشود.
وی افزود: شهید محمد گلدوی سالهای کودکی، نوجوانی و جوانی را در همین مسجد گذراند، با گوشه گوشه این مکان مقدس انس گرفت و در پای منبر علمای اسلام رشد کرد.
او ادامه می دهد: افتخار می کنم که فرزند رشیدم چنین رشادت بزرگی از خود نشان داد و ضمن جلوگیری از قتل عام شمار زیادی از مسلمانان نمازگزار، خود به فیض عظیم شهادت نایل آمد.
فریبا کفاش همسر شهید گلدوی  با بیان اینکه بزرگترین آرزوی محمد شهادت بود، گفت: از اینکه همسر شهیدم، خوشنودم و افتخار می کنم چون محمد عاشق شهادت و سرباز واقعی ولایت بود.

"مولوی جنگی زهی" بسیجی شهیدی که شهید بصیرت و وحدت سیستان و بلوچستان لقب گرفت
مولوی مصطفی جنگی زهی یکی از شهدای روحانی بسیجی اهل سنت استان است که امروز در جنوب شرق ایران به عنوان شهید بصیرت از او یاد می شود، از شخصیت های استثنایی اهل سنت در سیستان و بلوچستان بود که عملکرد وی موجب شده بود خاری در گلوی دشمنان این مرز و بوم باشد.
مولوی جنگی زهی در جایگاه امام جمعه شهرستان راسک فرمانده دسته رزمی بسیج بود و معتقد بود که یک بسیجی باید همواره مطیع فرمان ولی امر باشد و بر بصیرت مردم منطقه بسیار تاکید می کرد. 

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ,

وی در آخرین مصاحبه خود قبل از شهادت نیز گفته بود که "اطاعت از رهبری در نزد اهل سنت یک واجب شرعی است." همچنین در یکی از سخنرانی‌هایش گفته بود: «امروز ما رهبری داریم که بر همه چیز آگاه است و مسائل سیاسی منطقه را به خوبی رصد می‌کند و همین آگاهی امام خامنه ای است که ما را از شر شیاطین حفظ کرده است.»
30 دی ماه 1390 بود که شهید مصطفی جنگی زهی پس از اقامه نماز پر فضیلت جمعه و ایراد سخنرانی و افشاگری در مورد وهابیت و گروهک ریگی، در مسیر بازگشت به منزل، همراه با شهید خاکساری توسط ایادی استکبار و وهابیت به فیض عظیم شهادت نایل آمد.
سخنرانی‌های مولوی جنگی زهی تنها به افشاگری در مورد وهابیت و گروهک ریگی محدود نبود و ایشان افشاگری درباره آل سعود و آل خلیفه را نیز جزو وظایف علمای اهل سنت در ایران می‌دانست.
وی حتی پس از ربودن پسرش به دست عوامل وهابی نیز حاضر به کوتاه آمدن در دفاع از انقلاب اسلامی نشد.
مولوی جنگی زهی بارها علی‌رغم تهدیدهای گروه‌های مختلف وهابی در سیستان و بلوچستان و خارج از کشور اعلام کرده بود که شهادت را در راه انقلاب اسلامی یک افتخار بزرگ برای خود می‌داند و از افشاگری درباره وهابیت و عوامل ضد وحدت در سیستان و بلوچستان کوتاه نخواهد آمد.
یکی از نزدیکان و شاگردان مولوی جنگی زهی بیان داشته است: «وصیت این روحانی شهید، اطاعت از ولایت فقیه و وفاداری به نظام اسلامی بود و همواره طلاب اهل سنت را در مورد وفاداری به جمهوری اسلامی به عنوان پرچم‌دار بیداری اسلامی در جهان توصیه می‌کرد.»

بسیجیان شهیدی که محافظین نماز جمعه لقب گرفتند
شهید مرتضی آسوده، دانش‌آموز دبیرستان نمونه دولتی و شهید حامد بزی دانشجوی رشته کامپیوتر دانشگاه آزاد 2 بسیجی شهیدی بودند که همواره در گیت های بازرسی شهرستان چابهار جهت حفظ امنیت مردم نمازگزار حضور پررنگ داشتند و در آخرین حفاظت خود ناجی به هم نخوردن صفوف نماز جمعه شدند.
 

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ,

۲۸ مهر ماه ۹۱ ساعت 12:50 که فردی تروریست در پی انجام اقدام تروریستی با لباس مبدل نظامی در مقابل مسجد امام حسین(ع) و مصلای چابهار در کمین خروج نمازگزاران بود که با واکنش سریع نیروهای بسیجی و انتظامی مواجه شد و حین شناسایی و تعقیب و گریز مقابل درمانگاه سیدالشهدا خیابان تعاون جنب مسجد بر اثر انفجار جلیقه انفجاری به هلاکت می رسد و در این اقدام مرتضی آسوده و حامد بزی و چند کودک شهید و زخمی می‌شوند به این صورت جلوی یک فاجعه ی بزرگ گرفته شد.
محمد آسوده پدر شهید آسوده در گفت‌ و گو با بیان اینکه از این که فرزندم در راه اسلام و قرآن به شهادت رسید خوشحالم ، اظهارداشت: پسرم عاشقانه ناجی نمازگزاران مسجد امام حسین (ع) چابهار شد و سربلندی و عزت و افتخار را برای خانواده بر جای گذاشت.
وی اضافه کرد: دشمنان نظام و قرآن بدانند که همانند این فرزندان در ایران اسلامی بسیارند، که عاشقانه و داوطلبانه آماده نوشیدن جام شهادت هستند و تا وقتی این فرزندان در سایه ولایت و رهبری مقتدرانه در سنگر بسیج ایستاده‌اند، آنها در تمامی توطئه‌چینی‌هایش شکست می‌خورد.
پدر شهید آسوده اضافه کرد: پسرم با ایثار و از خود گذشتگی خود حماسه‌ای آفرید که افتخارش برای نظام و مردم ولایت‌مدار شیعه و سنی این مرز و بوم است.
علی بزی، پدر شهید حامد بزی این بسیجی جهادگر نیز  اظهار داشت: پسرم 21 ساله و عضو پایگاه بسیج امام حسین(ع) بود؛ او از هفت سالگی با بسیج و انقلاب اسلامی رشد کرد؛ حامد در اعیاد و مناسبت‌های مختلف به همراه برادرش بسیجی‌وار فعالیت می‌کرد، او مسئول عملیات پایگاه مقاومت بسیج بود و برادرش حمید هم مسئول نیروی انسانی پایگاه است.
وی با اشاره به اینکه شهادت آرزوی حامد بود، ادامه داد: روز حادثه آماده رفتن به نماز جمعه بودیم، به حامد گفتم صبر کن تا با هم برویم، اما او گفت «باید زودتر بروم و نیروها را نسبت به امنیت مسجد تجهیز کنم» پسرم لباس بسیجی‌اش را پوشید، سوار موتور شد و رفت؛ ساعت 11:30 ما هم به مسجد رفتیم و نماز جمعه را خواندیم. وقتی می‌خواستیم نماز عصر را بخوانیم، خبر دادند یک حادثه تروریستی رخ داده و دو تن از جوانان شهید شده اند.
بزی خاطرنشان کرد: شهید آسوده و پسرم بسیجیانی بود که ناجی نمازگزاران مسجد امام حسین(ع) چابهار شدند.

شهید بسیجی درزاده نماد وفاداری قوم بلوچ به ایران و اسلام
شهید یار محمد درزاده یکی از شهدای بسیجی اهل سنت است که خونش را در راه حفظ و صیانت از مرز کشورش داد. مقتدرانه ایستاد که دشمن یک قدم، بر خاک کشورش پا ننهد.
شامگاه 18 مرداد ماه 93 تعدادی از اشرار مسلح که خود را حامی قوم بلوچ معرفی کرده و سعی در فریب بسیجیان حاضر و ورود و حمله به پاسگاه منطقه مرزی میل 171 همجوار با روستای آسکان شهرستان سراوان را داشتند با هوشیاری و رشادت و ایستادگی رزمندگان سپاه و نیروهای بسیجی بلوچ از جمله یار محمد درزاده بار دیگر دشمنان ملت و میهن اسلامی ایران در رسیدن به اهداف شومشان ناکام ماندند و یار محمد درزاده در حین دفاع از خاک کشور به شهادت رسید.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ,

طاهره درزاده فرزند شهید با بیان اینکه اشرار خود را قوم بلوچ معرفی کرده بودند، گفت: اشرار از قوم بلوچ نیستند و آنها از بلوچ بودن فقط پیراهنش نصیبشان گشته است. آنها خود را مسلمان می دانند اما من به خوبی می دانم آنها حتی نمی دانند مسلمانی یعنی چه؟  آخر در کجای اسلام برادر کشی آمده، پدر من شهید شد تا به همه ثابت کند که بلوچ اگر جانش را بدهد اما هرگز با دشمنش دوست و برادر نخواهد بود. مرز برای بلوچ مثل ناموس است و اگر پدر من رفت هم رزمانش ایستاده اند.
انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه