اخبار داغ

جزییات عملیات قسام در “عسقلان”

جزییات عملیات قسام در “عسقلان”
۵ تن از مجاهدان قسام ازجمله علاء طنطیشی، عمار حمدونه، حمزه ماضی، طارق العجرمی و اسماعیل خله در نزدیکی پادگان آموزشی عسقلان واقع در شمال نوار غزه کمین زدند، هدف از این اقدام واردکردن خسارت‌های سنگین به دشمن صهیونیستی و به هلاکت رساندن شمار زیادی از نیروهای آن بود. این مبارزان در جریان درگیری با اشغالگران صهیونیست به شهادت رسیدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از امت اسلامی، پس از گذشت چند ماه از پایان جنگ اخیر غزه که خسارت‌های سنگینی به دشمن صهیونیستی زد، گردان‌های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی “حماس” تصاویری را در مورد برخی تجهیزات نظامی منتشر کردند که مبارزان این گردان‌ها آن‌ها را در جریان این جنگ ۵۰ روزه با نصب کمینی در شمال بیت لاهیا واقع در شمال نوار غزه به غنیمت گرفتند.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,

آغاز داستان

مبارزان گردان‌های قسام ساعت یک ۱ شب سرد شروع به آماده‌سازی کمین کردند و آنان با عزم و اراده و امیدوار به لقای پروردگارشان کار را شروع کردند تا اینکه با نظامیان صهیونیست درگیر شدند دست به یک عملیات بزرگ زدند، عملیاتی که در تاریخ مبارزات گردان‌های قسام ثبت و ضبط شد.

جنگ در تابستان ۲۰۱۴ آغاز شد و شدت گرفت، موشه یعلون وزیر جنگ اسرائیل تهدید کرد که دست به یک حمله گسترده خواهد زد و خشک و تر را باهم خواهد سوزاند.

ابوعبیده سخنگوی گردان‌های شهید عزالدین قسام در یک واکنش تند به این تهدیدات تأکید کرد:«ای یهودی آیا ما را به چیزی تهدیدی می‌کنی که منتظرش هستیم.»

حمله زمینی فرصتی برای نیروهای قسام بود که تا یگان‌های دشمن صهیونیستی را تار و مار کنند و شمار زیادی از نظامیان صهیونیستی را به هلاکت برسانند. دشمن صهیونسیتی وقتی به این مساله پی برد که اشغالگران صهیونیست چندین متر در خاک نوار غزه پیشروی کردند و نیروهای مقاومت به آنان درس فراموش‌نشدنی دادند.

مرز عسقلان

۵ تن از مجاهدان قسام ازجمله علاء طنطیشی، عمار حمدونه، حمزه ماضی، طارق العجرمی و اسماعیل خله در نزدیکی پادگان آموزشی عسقلان واقع در شمال نوار غزه کمین زدند، هدف از این اقدام واردکردن خسارت‌های سنگین به دشمن صهیونیستی و به هلاکت رساندن شمار زیادی از نیروهای آن بود. این مبارزان در جریان درگیری با اشغالگران صهیونیست به شهادت رسیدند.

نیروهای ارتش صهیونیستی در نخستین ساعات روز جمعه بیستم رمضان مصادف با ۱۸/۷/۲۰۱۴ به نوار غزه حمله زمینی کردند، دلاورمردان قسام بی‌صبرانه منتظر نزدیک شدن نیروهای ارتش عبری و گرفتار شدن آنان در این کمین بودند.
کمین پیچیده

مسئول عملیات کمین که آن را “مرز عسقلان” خواند، گفت: این عملیات در حقیقت نصب کمینی در دو منطقه شرقی و غربی بود. ۲ تن از نیروهای قسام در اطراف کمین غربی و ۳ تن دیگر در اطراف کمین شرقی مستقر شدند.

ابوحمزه افزود: این کمین مجهز به سیستم ارتباط ایمن بود و در آن یک بمب و سه مین ضدنفر و یک مین ضد زرهی کار گذاشته‌شده بود.

جزئیات عملیات

نیروهای صهیونیستی شب پنجشنبه مورخه هفدهم ماه ژوئیه سال ۲۰۱۴ دروازه‌های “زکیم” و “نتیو هعتسرا” را بازکرده و شروع به پیشروی به‌سوی نوار غزه کردند.

وی افزود که دشمن صهیونیستی ساعت ۲:۳۰ به سمت رزمندگان ما پیشروی کرد، نیروهای پیاده‌نظام به کمین منطقه غربی رسیدند، مجاهدان ما به‌سوی آنان آتش گشودند و با آنان درگیر شدند و یک بمب را در مسیر حرکتشان منفجر کردند.

وی تصریح کرد: یک تانک اسرائیلی ظرف چند دقیقه به سمت محل درگیری پیشروی کرد و مبارزان قسام موفق شدند که یک بمب را در مسیر آن منفجر کنند که به دنبال آن جنگنده‌های اف ۱۶ منطقه کمین را بمباران کردند.
وی یادآور شد که در جریان این درگیری‌ها شمار زیادی از اسرائیلی‌ها به هلاکت رسیده و زخمی شدند.

مسئول این عملیات خاطرنشان کرد: شماری از نظامیان اسرائیلی به کمین منطقه شرقی حرکت کردند تا مبارزان ما را به محاصره درآورند که ناگهان آنان در کمین دوم گرفتار شدند و درگیری شدیدی میان طرفین صورت گرفت و آنان یک بمب را در مسیر حرکت نفربر اسرائیلی منفجر کرده و با شلیک چندین فروند آرپی‌جی و تیربار آنان را هدف حمله قراردادند که در پی این اقدام دلیرانه تعداد زیادی از اسرائیلی‌ها به هلاکت رسیده و زخمی شدند.

انتقال کشته‌شدگان و مجروحان به پشت خط

نیروهای صهیونیستی از این منطقه به‌صورت کامل عقب‌نشینی کردند. این اقدام پس‌ازآن صورت گرفت که آنان نظامیان کشته‌شده و مجروح خود را به پشت منطقه درگیری انتقال دادند، پس‌ازآن جنگنده‌ای اسرائیلی اف ۱۶ این منطقه را بمباران کردند.

وی در پایان سخنان خود اظهار داشت که درگیری‌ها رأس ساعت ۴:۱۰ با شهادت تعدادی از مبارزان به پایان رسید و شمار زیادی از نیروهای ارتش عبری به هلاکت رسیده و مجروح شدند، پس از آن بولدوزرهای اسرائیلی وارد این منطقه شده و تمامی جمادات و نباتات را از بین بردند. دشمن صهیونیستی بیش از ۶۰ باب خانه این منطقه را با خاک یکسان کرد.

منبع : مرکز اطلاع رسانی فلسطین
 
انتهای پیام/س
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, جزئیات عملیات,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, انتقال کشته‌شدگان و مجروحان به پشت خط,
,
,
,
,
,
,
 
,
انتهای پیام/س
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه