اخبار داغ

کارشناس مسائل کشورهای حوزه عرب :

داعش در مسیر شکست قرار دارد

داعش در مسیر شکست قرار دارد
سید هادی سید افقهی، کارشناس مسائل کشورهای حوزه عرب در خصوص شرایط میدانی عراق و سوریه، شرایط کلی را خوب ارزیابی کرد و از روند شکست های تروریست های تکفیری خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، "سیدافقهی" در گفتگو با آناج در خصوص شرایط میدانی سوریه گفت: قرار بود یک منطقه حائل با تسخیر کوبانی توسط داعش شکل بگیرد که آمریکا با ترکیه مخالفت کرد. اما در ادامه اسرائیل با بمباران بلندی های قنیطره مقدمه ورود جبهه النصره را مهیا کرد تا یک منطقه حائل جدید ایجاد شود.

وی با اشاره به حمایت های اسرائیل از جبهه النصره، تصریح کرد: حزب الله نیز دو مین در مسیر خودروهای گشتی اسرائیل در مزارع شبعا گذاشت تا این پیام را به اسرائیل مخابره کند که در صورت ورود مستقیم به این جنگ ما نیز در مناطق فلسطین اشغالی مستقیم ورود می کنیم.

وی ادامه داد: لذا جبهه النصره نتوانست نوار مورد نظر را برای ایجاد منطقه حائل به طور کامل تسخیر کند. اما برخی از ارتفاعات قنیطره را هنوز در اختیار دارد و اسرائیل نیز از آن حمایت می کند تا بتواند یک نوار امنیتی در مقابل ورود حزب الله به سرزمین های اشغالی ایجاد کند.

کارشناس مسائل کشورهای حوزه عرب، در خصوص شرایط میدانی عراق عنوان کرد: پس از شکست های پی در پی داعش در مناطق آمرلی، سلیمان بیک و جرف الصخر که یک چهار راه استراتژیک بود و بعد از آن شکست در مناطق سعدیه و جلولا، داعش برای ایجاد روحیه در بین جنگجویان خود، نفوذهایی به رمادی داشتند، اما با مقابله عشایر، علی الخصوص عشایر البونمر به کمک ارتش عراق رمادی پاکسازی شده است. ولی داعش برای اینکه حداقل یک پیروزی به دست بیاورد درگیری های سنگینی در اطراف الرمادی به راه انداخته است.

, شبکه اطلاع رسانی دانا, آناج,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه