اخبار داغ

قالیباف در دیدار وزیر امور خارجه سوریه:

باید در عرصه اقتصادی هم همچون میدان مقاومت دشمن را ناکام کنیم

باید در عرصه اقتصادی هم همچون میدان مقاومت دشمن را ناکام کنیم
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دشمنان جبهه مقاومت آنچه که در عرصه میدان نتوانستند به دست بیاورند را در جنگ اقتصادی دنبال می‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدباقر قالیباف در دیدار «فیصل مقداد»، وزیر امور خارجه سوریه، گفت: سفر به کشور سوریه سفر مهمی بود که در ذهن من باقی مانده است. در این جا نیز درخواست می‌کنم که سلام من را به رئیس‌جمهور و رئیس مجلس سوریه برسانید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی افزود: در خصوص مسائلی که در کشور سوریه مورد توافق قرار گرفت چند جلسه مهم تشکیل دادیم و بیشتر بر مسائلی همچون تسهیل فعالیت بخش‌های خصوصی دو کشور، فعال‌تر شدن اتاق‌های بازرگانی و کمک به توسعه تولیدات صنعتی و کشاورزی متمرکز شدیم.
,
 
,
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز مهم‌ترین موضوع ما توسعه اقتصادی بین ایران و سوریه است تصریح کرد: دلیل روشن این مسئله هم این است که دشمنان جبهه مقاومت آنچه که در عرصه میدان نتوانستند به دست بیاورند را در جنگ اقتصادی دنبال می‌کنند و بر همین اساس باید تلاش کنیم در عرصه‌های اقتصادی و سیاسی موفقیت میدان را کسب کنیم.
,
 
,
قالیباف با اشاره به اینکه در آینده‌ای نزدیک کمیسیون مشترک با مسئولیت وزیر راه و شهرسازی در سوریه حاضر می‌شود، ادامه داد: در کنار مباحث اقتصادی و سیاسی، ناامنی‌های موجود را باید با گفتگوهای سوری-سوری به نتیجه برسانید و ایران و برای نقش‌آفرینی از طریق فرایند آستانه آماده همکاری است.
,
 
,
در ادامه این نشست «فیصل مقداد»، وزیر امور خارجه سوریه، گفت: امکان ندارد مسئولان و ملت سوریه سفر رئیس مجلس ایران را فراموش کنند، این سفر نمود حقیقی و تعبیر عمیق از علاقه ملت ایران به ملت و مجلس سوریه بود که شما به نمایندگی از ملت ایران آن را ابراز کردید.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه خوشحالم که امروز در خانه ملت و پایگاه دموکراسی در ایران هستم که نقطه و کانون امیدبخشی برای ملت‌های منطقه است تا همواره استقلال، آزادی و حاکمیت خود را حفظ کنیم، ادامه داد: سلام‌های پر مهر رئیس‌جمهور بشار اسد و همین طور رئیس مجلس سوریه را تقدیم شما می‌کنم.
,
 
,
وزیر امور خارجه سوریه با تأکید بر اینکه از صمیم قلب به دیپلماسی پارلمانی اعتقاد دارم، عنوان کرد: این دیپلماسی در سایه حضور فعال نمایندگان پارلمان‌های ایران و سوریه در محافل بین‌المللی رنگ و بوی بهتری به خود گرفته است، چنین اجلاس‌ها و محافلی که نمایندگان ایران و سوریه در آن شرکت می‌کنند فرصتی فراهم می‌سازد تا تبادل تجربیات کنیم و دشمنان، دستاوردها و پیشرفت‌های ما را مشاهده کنند.
,
 
,
وزیر امور خارجه سوریه تصریح کرد: دستاوردهای بزرگی به برکت جانفشانی‌های ارتش سوریه و خون شهدایی مانند شهید سلیمانی، شهید ابومهدی المهندس، شهدای حزب‌الله و دیگرانی که در ایران، سوریه و لبنان جانفشانی کرده‌اند، محقق شده است اما به رغم همه این پیروزی‌ها، جنگ ما با تروریست‌ها هنوز تمام نشده است.
,
 
,
«فیصل مقداد» همچنین بر تلاش سوریه برای پایان دادن به اشغال برخی مناطق شمالغربی این کشور تأکید کرد و گفت: اشغال‌گری‌های آمریکا در شمال شرق و جنوب سوریه نیز خطرناک است و باید پایان پیدا کند، آن‌ها همچنین از طریق جنگ نرم و به کمک ابزارهای خود در منطقه و سازمان‌های غیردولتی وابسته به آن‌ها، ابزارهای اقتصادی و خریدن افراد تلاش می‌کنند سلطه و استعمار را بر کشورهای ما تحمیل کنند.
,
 
,
وی افزود: آمریکایی‌ها بعد از شکست در به‌کارگیری تروریسم، دخالت مستقیم در کشورها و ایجاد پایگاه‌های نظامی، مجبور به خروج از بخش‌هایی از منطقه شدند و به شیوه‌های دیگری برای تحقق اهداف خود متوسل شده‌اند.
,
 
,
«فیصل مقداد» با اشاره به اینکه تحریم‌های ضدانسانی آمریکا که علیه ایران، سوریه و کشورهای دیگر اعمال می‌شود با هدف به زانو در آوردن ما هستند و قصد دارند آن چیزی که نتوانسته‌اند با شیوه‌های نظامی به دست آورند را با تحریم‌ها محقق کنند، افزود: از ایستادگی مردم ایران در کنار مردم سوریه تشکر می‌کنم.
,
انتهای پیام؛ 
,
 
,
 
,
 
,
 
,
 
,
 
,
 
,
 
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه