اخبار داغ

چرا تروریست‌ها به نبل و الزهراء حمله کردند؟

چرا تروریست‌ها به نبل و الزهراء حمله کردند؟
حملات تروریست‌ها به دو شهر شیعه‌نشین شمال حلب، با هدف تحت فشار گذاشتن ارتش سوریه برای دست کشیدن از تلاش برای آزادی حلب صورت می‌گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از العالم، گروه های تروریست، به حملات خود در حومه شمالی حلب به شهرهای نبل و الزهراء ادامه می دهند و کمیته های مردمی، در درگیری با آنان موفق شدند که شماری از پایگاه های نظامی را با پاتکی که ضد عناصر جبهه النصره داشتند، پس بگیرند.

, شبکه اطلاع رسانی دانا, العالم,


با وجود شدت درگیری ها در اطراف دو شهر نبل و الزهرا، به گفته منابع نظامی، اوضاع تحت کنترل است و کمیته های مردمی، در پاتکی ضد جبهه النصره موفق شدند برخی از پایگاه های واقع در خطوط تماس در منطقه المعامل را پس بگیرند و عناصر مسلح را در این اماکن گرفتار کرده و آن ها را در کارخانه گوگرد محاصره کنند. در این میان، جبهه النصره نیز با اعتراف به خسارت های سنگینی که در اطراف ساختمان "جمعیت الجود" در شرق شهر الزهراء متحمل شد، اعلام کرد که از این مکان عقب نشینی کرده است.

"بشیر الشربچی" تحلیل گر سیاسی در خصوص حملات گروه های مسلح به شهرهای نبل و الزهراء به شبکه العالم گفت: این حملات، با هدف تحت فشار گذاشتن ارتش سوریه برای دست کشیدن از حملات به حلب صورت می گیرد و این در حالی است که علیرغم سلاح های پیشرفته ای که در اختیار گروه های مسلح قرار دارد، ارتش سوریه عملیات موفقی در این شهر داشته است.

در این میان، حملات گروه های مسلح، از سه محور به نبل و الزهراء همچنان ادامه دارد که شدیدترینِ این حملات، از جنوب شرقی بوده است، کمیته های دفاع مردمی، حمله گستردۀ گروه های مسلح را خنثی کردند و شماری از عناصر مسلح را به هلاکت رساندند که در میان کشته ها "محمد خیر" شناسایی شد و او از مهم ترین افرادی است که دعوت به حمله به این شهرها می کرد.

از سوی دیگر، نیروی هوایی سوریه اطراف این دو شهر را بمباران کرد و با ایجاد کمربند آتش، جلوی پیشروی عناصر مسلح را گرفت و به ستونی از خودروهای نظامی ِ مجهز به تیرباز و خمپاره انداز ضربه های سنگینی وارد کرد. این ستون از گروه های مسلح، در حال پیشروی به سمت اماکن درگیری در روستای حریتان در نزدیکی نبل و الزهراء بودند.

در این میان، میان گروه های مسلحی که در این حملات شرکت دارند، اختلاف افتاده است و برخی از این گروه ها به هدف قرار دادن غیرنظامیان اعتراض کردند.

"محمد خلدونی الخانی" که یک روحانی است، درباره علت حمله به شهرهای نبل و الزهراء گفت: آن ها دیدگاهی طایفه ای دارند و میان طایفه های سنی و شیعی تفاوت قائل می شوند، من به اینان می گویم که مردم الزهراء، عشق اهل بیت پیامبر را در سینه دارند، اهل بیتی که خداوند از آن ها در قرآن یاد کرده است.

در حال حاضر، ارتش در آستانه کامل کردن محاصره شهر حلب از سمت شرق است و گروه های مسلح، برای تغییر دادن معادلات، در منطقه ریف حلب در تلاش مذبوحانه هستند.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/ن

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه