اخبار داغ

پاسخ آیت‌الله علم‌الهدی به اظهارات مطهری

پاسخ آیت‌الله علم‌الهدی به اظهارات مطهری
امام جمعه مشهد گفت: خبرگان وظیفه مراقبت از شرایط رهبری را دارد نه نظارت بر ایشان و مجموعه‌های تحت امر ایشان. متاسفانه افرادی که اینگونه سخن می‌گویند مبانی فقهی را نمی‌دانند و بر مبنای دانسته‌های لیبرال خود تحلیل می‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از نسیم، امام جمعه مشهد در جریان جلسه تفسیر هفتگی قرآن خود در مهدیه مشهد ضمن تفسیر آیاتی از سوره کوثر گفت: اکنون و در زمان غیبت حجت امام زمان(عج) بر مبنای آیات و روایات ولی امر است و کسی که در برابر ولی امر بایستد در برابر شخص امام زمان و حضرت رسول مکرم اسلام ایستاده است، مقابله با ولی فقیه مقابله یا شخص پیامبر و برخورد با او برخورد با پیامبر است، حال این فرد می‌تواند شیعه باشد یا نباشد یا برخی میانی را قبول داشته باشد یا نباشد فرقی در احوالاتش نمی‌کند. برخورد با مسئله ولایت فقیه به معنای برخورد با ستون اسلام است و از طرفی به معنای برخورد با ستون این انقلاب نیز هست.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,


وی افزود: دشمنان مدت‌هاست که به این نتیجه رسیده‌اند باید به ولایت فقیه بزنند. متاسفانه در داخل برخی افراد به دنبال قدرت هستند و با سوء استفاده از بستر حداقلی که از جریان‌های لائیک در جامعه وجود دارد و با هدف جلب رای و نظر آنها سعی می‌کنند با ایراد سخنانی مقابل رهبری بایستند.هدف اینها رسیدن به قدرت است و می‌خواهند با ایستادن مقابل رهبری خود را مطرح کنند. این البته جریانی است که می‌خواهد با ایستادن مقابل رهبری آن گروه حداقلی با بستر لائیک را به سمت خود جذب کند.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: شما می‌بینید در فتنه 88 برخی از افرادی که مقابل نظام ایستادند افراد ضد نظام نبودند اما هنگامی که مقابل نظام ایستادند سریعا از آن سو مورد حمایت قرار گرفتند، اینها جاسوس که نبودند اما مورد بهره‌برداری دشمن قرار گرفتند.

وی گفت: باید فتنه را بازخوانی کرد، باید بدانیم راهبرد دشمن در شرایط کنونی چیست، اگر ما این را بشناسیم می‌توانیم در هر شرایطی دست دشمن را بشناسیم. دشمنان می‌خواهند از هر فضایی برای یه میدان آوردن جریان لائیک استفاده کنند اما این عده بسیار قلیل هستند و واقعا در ظهور و بروزهای بیرونی خود نهایتا به یکی دو هزار نفر بیشتر نمی‌رسند، اکثریت مردم دیندار و معتقد هستند، ممکن است نظرات مختلفی داشته باشند اما لائیک نیستند. اینکه در برابر سخنان برخی سریع بخواهیم برخورد تندی بکنیم، این هم صحیح نیست، باید با این افراد برخورد منطقی داشت.

امام جمعه مشهد گفت: ببینید یکی از فتنه‌گران پیش از شروع انتخابات سال 88 در مصاحبه‌ای با روزنامه لوموند فرانسه تلویحا راهکار خودش را مشخص می‌کند، او در آنجا استراتژی خود را اردوکشی خیابانی معرفی کرده است، او در آنجا در پاسخ به سوالی در مورد اختیارات رئیس جمهور و جایگاه رئیس جمهور در ایران در قیاس با جایگاه رهبری می گوید، اگر رئیس جمهور قوی باشد می‌تواند با آوردن مردم به خیابان رهبر ی را در محدوده 110 قانون اساسی محدود کند، ما نمی‌خواهیم بر اساس مستندات پنهان در مورد اتفاقات آن زمان سخن بگوییم چون به آن مستندات دسترسی نداریم، اما اینها چاپ شده است، هرچند وی بعدا تحت فشار گفت من این حرف‌ها را نگفته‌ام اما هیچ‌گاه این سخنان را به صورت رسمی تکذیب نکرد. مدتی بعد از این مقاله نیز روزنامه نیویورک تایمز با اشاره به این سخنان وی گفت او با رهبر انقلاب مشکل دارد.

وی ادامه داد: در آن زمان برخی با وجود اختلاف 11 میلیونی در آرا گفتند که ما نسبت به نتایج معترضیم و شبهه داریم، این موضوع راهکار قانونی خود را داشت، آنها باید به شورای نگهبان مراجعه می‌کردند و مستندات خود را ارائه می‌کردند، اما به جای این کار اردوکشی خیابانی کردند، آنها زیر بار قانون نرفتند و گفتند باید انتخابات را باطل کنید، از طرفی رای حق مردم است نمی‌توان آن را باطل کرد، اگر مستنداتی باشد می‌توان روی آن بحث کرد یا گفت صندوقی یا صندوق‌هایی باطل بوده، اما نمی‌توان همه انتخابات را به این راحتی باطل اعلام کرد. کسی حق ندارد آراء را باطل کند و کسی که زیاده خواهی بکند در برابر قانون اسلام حکم "بغی" را دارد و "باغی" است و حکم باغی هم مشخص است. خوب اینها قبول نکردند راهکارهای قانونی را و اردوکشی خیابانی کردند.

علم الهدی گفت: از آن طرف آن جریان در 25 خرداد راهپیمایی غیر قانونی ایجاد کرد و در آخر راهپیمایی برخی از بین جمعیت به سمت پایگاه بسیج حمله کردند و به سمت پایگاه تیراندازی کردند، پایگاه بسیج نیز با دادن تعدادی تلفات مجبور به دفاع از خود و اسلحه‌خانه شد. در این قضیه حدود 22 نفر کشته شدند، مسئول این خون‌ها کیست؟ از نظر اسلام مشخص است، قتل بر عهده قاتل و در صورت مشخص نشدن قاتل بر عهده مباشر قتل و باز هم در صورت مشخص نشدن بر عهده مسبب قتل است، در این جریان قاتل و مباشر مشخص نشدند، اما مسبب آن فردی بود که بدون مجوز راهپیمایی برپا کرده بود، خوب پس تنها اگر به همین یک جرم رسیدگی کنیم و به اتفاقات قبل و بعد آن کار نداشته باشیم حکم مشخص است. از این به بعد آقایان رسما برای برپایی راهپیمایی بیانیه می‌دادند، اینها برای شعار نه غزه نه لبنان پیام دادند و حرکت را تایید کردند، اینها حاضر نشدند حتی در یکی از بیانیه‌های خود این شعار را و پاره کردن عکس امام یا آتش زدن پرچم امام حسین(ع) را محکوم کنند. اینها اگر راضی نبودند چرا یک بیانیه در محکومیت این اقدامات ندادند و از هیچ یک از این اتفاقات تبری نکردند؟

وی افزود: خوب این آقا بر اساس نظر دادستان بازداشت شده، در هیچ کجای قانون هم زمانی برای بازداشت مشخص نشده، این آقایان در خانه خود بازداشتند و امکانات نیز در اختیار آنهاست، رهبری در این قضیه داخل نشده‌اند بلکه این قانون است که وارد قضیه شده است. این آقایانی که اکنون از دفاع از این افراد دم می‌زنند در صورت محاکمه نیز راضی به نتیجه حکم نیستند، بهترین عملکرد همینی است که تا الان عمل شده.

امام جمعه مشهد گفت: کسی اعتقاد ندارد ولی فقیه معصوم است، اما ولی فقیه "حافظا لدینه" است، این را قبول نداریم که چون نظر ما با ولی فقیه متفاوت است باید آنگونه صحبت کنیم و حتما نظر ما صحیح است، ایشان اگر در قضیه‌ای به نتیجه رسید نمی‌توانیم بگوییم نظر ما صحیح است. امام زمان(عج) فرموده‌اند به راویان احادیث ما مراجعه کنید، امام زمان(عج) که نمی‌آیند جهان اسلام را ول کنند.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: خداوند شهید مطهری را رحمت کند، ایشان تعریف کردند که در جریان ورود امام به ایران نظر شورای انقلاب بر این بود که امام در آن مقطع به کشور بازنگردند، و ایشان مامور بوده که این نظر را به حضرت امام برسانند، ایشان در تماس با امام موضوع را درمیان می‌گذارند و حضرت امام می‌گویند که من صبح امروز به امام زمان متوسل شدم و تصمیم گرفتم که به ایران بیایم و می‌آیم. امام زمان خود فرموده‌اند به راویان احادیث ما مراجعه کنید، قرار نیست مثلا بیایند چیزی را به کسی بگویند، ایشان مسئولیت این موضوع را پذیرفته‌اند و هرکجا که نیاز باشد در افراد تصرف می‌کنند و مطالب را در باور آنها می‌نشانند، ما مسلمانیم.  اگر کسی چنین مقابل رهبری موضع می‌گیرد یا دیوانه است، یا دشمن است و یا به دنبال قدرت.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: خبرگان قانون اساسی بر اساس قانون اساسی هر تصمیم بگیرد در حکم قانون است، اصولا دندانه وصل جامعه ما به دین مجلس خبرگان رهبری است. وظیفه این مجلس است که در زمان نیاز حجت خدا را تشخیص دهند، آنها هستند که باید تشخیص دهند در قضیه رهبری اعلمیت مطرح است یا اینکه ولی فقیه "ابصر" باشد، چون در اینجا موضوع موضوع جان و مال و فروج مسلمین مطرح است. وقتی کسی را خبرگان تشخیص داد برای رهبری آن فرد مقدم است و می‌تواند اقامه حکم کند. خبرگان باید مراقب شرایط رهبری باشد نه ناظر بر رهبری، رهبری از لحظه‌ای که رهبر شد بر همه ولایت دارد حتی بر افراد خبرگان، همانطور که بر مردم ولایت دارد بر اعضای خبرگان نیز ولایت دارد، لذا خبرگان وظیفه مراقبت از شرایط رهبری را دارد نه نظارت بر ایشان و مجموعه‌های تحت امر ایشان. متاسفانه افرادی که اینگونه سخن می‌گویند مبانی فقهی را نمی‌دانند و بر مبنای دانسته‌های لیبرال خود تحلیل می‌کنند. خبرگان در این هشت سال چه باید می‌کرده که نکرده؟ بیایند اثبات کنند که یکی از شرایط رهبری سقوط کرده. در سال 68 حدود 65 درصد از اعضای خبرگان رهبری به مقام معظم رهبری رای دادند، اما سال گذشته در جلسه‌ای این موضوع مطرح شد و آنجا 100 درصد آقایان حاضر اعلام کردند نه در ایران که حتی در کل دنیا کسی را که بتواند جایگزین رهبری باشد نداریم و همگی بر رهبری ایشان توافق داشتند.

وی در پایان گفت: در این نظام آزادی بیان وجود دارد و آقایان هم نظرات خود را می‌گویند، اما برخی سخن‌ها کفران نعمت است. البته ما در برابر کسانی که مقابل رهبری می‌ایستند با حفظ ملاحظات امنیتی و با منطق می‌ایستیم، باید در خط دفاع از رهبری بایستیم.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/ن

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه