اخبار داغ

بسیجی کارآفرین قمی مطرح کرد؛

بسیجیان ث حمایت شوند در اقتصاد مقاومتی شگفتی ساز می شوند

بسیجیان ث حمایت شوند در اقتصاد مقاومتی شگفتی ساز می شوند
اقتصاد مقاومتی یعنی هر جوان ایرانی می تواند در هر کاری با توجه به سختی هایی که وجود دارد موفق شود مخصوصا اگر فرد دارای یک روحیه بسیجی باشید زیرا این روحیه نمی گذارد فرد عقب نشینی کند در این مسیر خودم بارها شکست خورد اما عقب نشینی نکردم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا  به نقل از  پایگاه خبری ثامن، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بسیج همواره در خط مقدم مسائل فرهنگی دفاعی، اجتماعی، سازندگی و در این سال های اخیر در مسائل اقتصادی قرار داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی دانا, به نقل از  , پایگاه خبری ثامن, پایگاه خبری ثامن, پایگاه خبری ثامن, پایگاه خبری ثامن,

بعد از تحریم های ظالمانه آمریکا با بهانه های مختلف علیه نظام جمهوری اسلامی ایران، مقام معظم رهبری با تدبیر مسئله اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند که اولین لبیک به اجرای اقتصاد مقاومتی از سوی نیروهای بسیج صورت گرفت، بسیجی ها با توجه به امکانات کمی که در اختیار دارند به اندازه توان خود وارد اقتصاد مقاومتی شدند.

,

علی اتابکی بسیجی 22ساله قمی با این که شاغل هم بود، بعد از مطرح شدن اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری تصمیم گرفت سهمی در این امر داشته باشد تا به گفته خودش بتواند به کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران که مدیون خون هزاران شهید است کمکی کرده باشد.

,

حوزه فعالیت این بسیجی کارآفرین تولید ورمی کمپوست است، ورمی کمپوست، عبارت است از کود آلی بیولوژیک که دراثر عبور مداوم و آرام مواد آلی در حال پوسیدگی از دستگاه گوارش گونه هایی از کرم های خاکی و دفع این مواد از بدن کرم، حاصل می شود، ورمی کمپوست، در حال حاضر این کود به عنوان یکی از غنی‌ترین کودهای‌آلی بیولوژیک شناخته شده در دنیا می‌باشد که به دلیل داشتن ویژگی های خاصی همچون دارا بودن مقادیر خاصی از هورمون ها مواد تحریک کننده ی رشد، غنی بودن از نظر عناصر ریز مغذی، خنثی بودن، بالا بودن ظرفیت نگهداری آب و ... در کشورهای صنعتی از سوی کشاورزان بسیار مورد توجه است.

,

پایگاه اطلاع رسانی ثامن

, پایگاه اطلاع رسانی ثامن,

گفتگوی خبرنگار ثامن با این کار آفرین بسیجی؛

, گفتگوی خبرنگار ثامن با این کار آفرین بسیجی؛,

ثامن: خودتان را معرفی کنید؟ چند سال است که در بسیج فعالیت می کنید؟

, ثامن: خودتان را معرفی کنید؟ چند سال است که در بسیج فعالیت می کنید؟,

اتابکی: علی اتابکی هستم 22ساله و 10سال است که عضو بسیج هستم، و 5 سال است که به صورت مداوم و فعال در مجموعه بسیج فعالیت می کنم.

, اتابکی:,

ثامن: چرا و چگونه وارد مسئله کار آفرینی و تولید شدید؟

, ثامن: چرا و چگونه وارد مسئله کار آفرینی و تولید شدید؟,

اتابکی: یکسال است که وارد تولید ورمی کمپوست شدم، از طریق سپاه مسئله اقتصاد مقاومتی و تولید در بخش های مختلف به بسیجی ها پیشنهاد شد و اعلام کردند بسیجی هایی که می توانند وارد تولید در بخش های مختلف شوند اعلام آمادگی کنند من با توجه به تحقیقاتی که انجام دادم متوجه شدم در زمینه تولید ورمی کمپوست دراستان کار زیادی انجام نشده است به همین دلیل تولید ورمی کمپوست را انتخاب کردم.

, اتابکی:,

ثامن: شروع کار چگونه بود؟

, ثامن: شروع کار چگونه بود؟,

اتابکی: در ابتدا بسیار خوب بود زیرا هنوز کسی وارد این کار نشده بود و من و دیگر بسیجی های که در این زمینه به من کمک کردند ما از گروه های اولی بودیم که این کار را آغاز کردیم و سود خوبی هم داشت، در ابتدا تنها توانستیم وام کارآفرینی از بسیج بگیریم اما متأسفانه بعد از آن حمایتی از ما نشد از جمله راهنمایی و کمک به بازاریابی، تنها این روحیه و تفکر بسیجی بود که ما را یاری کرد شاید هر فرد و یا گروه دیگری بودند این کار را به دلیل عدم حمایت رها می کردند، اما ما این کار را ادامه دادیم و بازار فروش را پیدا کردیم اما این عدم حمایت باعث شد این اواخر هم سود دهی کاهش پیدا کند اما ما این کار را رها نمی کنیم و بر کار و تلاش خود می افزاییم.

, اتابکی:,

پایگاه اطلاع رسانی ثامن

, پایگاه اطلاع رسانی ثامن,

ثامن: نفع  تولید ورمی کمپوست در اقتصاد داخلی مخصوصا استان قم چیست؟

, ثامن: نفع  تولید ورمی کمپوست در اقتصاد داخلی مخصوصا استان قم چیست؟,

اتابکی: ورمی کمپوست یک کود طبیعی است که نسبت به کود شیمیایی از خواص بیشتری برخوردار است  یکی از این خواص این است  که این کود باعث نمی شود که کیفیت محصول کشاورزی کاهش پیدا کند بلکه به بهتر شدن کیفیت و بیشتر شدن تولید نیز کمک می کند اما در کود شیمیایی محصول تولیدی را افزایش می دهد اما این افزایش با کاهش کیفیت همراه است.

, اتابکی:,

کودهای گاوی که برای تولید استفاده می کنیم دراستان قم درصورت عدم تبدیل به ورمی کمپوست بیهوده بودند و استفاده بهینه از آنها نمی شد و گاها دور ریخته می شد، ما با این کار هم توانستیم یک درآمد جانبی برای دامداران استان داشته باشیم، هم یک سود آوری برای خودمان دارد، این همان اقتصاد مقاومتی است.

,

ثامن: چند نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم مشغول کار شدند؟

, ثامن: چند نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم مشغول کار شدند؟,

اتابکی: 10نفر مستقیما مشغول کار شدند و درآمدشان از این راه به دست می آید و حدود 30 نفر هم به صورت غیر مستقیم مشغول فعالیت شدند علاوه بر آن ما تبدیل به الگو شدیم و خیلی از افراد بعد از دیدن فعالیت ما وارد این کار شدند.

, اتابکی:,

ثامن: آیا بسیجیان ما می توانند در اقتصاد مقاومتی تاثیر گذار باشند؟

, ثامن: آیا بسیجیان ما می توانند در اقتصاد مقاومتی تاثیر گذار باشند؟,

اتابکی: اگر از بسیجیان در زمینه اقتصاد مقاومتی حمایت شود می توانند شگفتی ساز شوند، جوانان در هر حیطه و در هر کاری و در هر سن و سالی می توانند خلاقیت به خرج دهند، مهم این است که جوانان ظرفیت و توانایی خود را شناسایی کنند و از کار نترسند.

, اتابکی:,

هر کار مثبتی که بخواهد ترویج پیدا کند باید از بسیج ترویج پیدا کند زیرا بسیج در این زمینه تا به امروز موفق بوده است، طبق فرمایش  مقام معظم رهبری فرمودند شروع کننده اقتصاد مقاومتی باید بسیج باشد.

,

پایگاه اطلاع رسانی ثامن

, پایگاه اطلاع رسانی ثامن,

ثامن: چه کمک ها و چه ارگان های باید به تحقق اقتصاد مقاومتی کند؟

, ثامن: چه کمک ها و چه ارگان های باید به تحقق اقتصاد مقاومتی کند؟,

اتابکی: یک بسیجی همواره نشان داده که خلاقیت و ابتکار عمل را دارد اما متأسفانه در زمینه مالی توان انجام کار را ندارد باید از این خلاقیت ها حمایت شود، آموزش و حمایت مالی اولین اقدام برای تحقق ایده های خلاقانه است، بعد از آن هم پشتیبانی مطمئنا بعد از آن یک بسیجی با تفکر و روحیه خود به مراحل بالاتر اقتصاد مقاومتی دست پیدا خواهد کرد و شگفتی می آفریند، ابتدا باید حمایت از یک بسیجی مبتکر از طریق بسیج و سپاه صورت گیرد ارگان های دیگر هم به نوبه خود وظیفه دارند برای تقویت بنیه اقتصادی که منجر به تقویت بنیه سیاسی کشورمی شود از خلاقان اقتصادی حمایت کنند.

, اتابکی:,

ثامن: چه اتفاقی افتاد که بعد از فرمایش رهبری مبنی بر تحقق اقتصاد مقاومتی بسیاری از جوانان سعی کردند به اندازه خودشان وارد این حوزه شوند؟

, ثامن: چه اتفاقی افتاد که بعد از فرمایش رهبری مبنی بر تحقق اقتصاد مقاومتی بسیاری از جوانان سعی کردند به اندازه خودشان وارد این حوزه شوند؟,

اتابکی: این زیباست که رهبر یک کشور به جوانان یک کشور اعتماد کند، یک جوان برای انجام کار نیاز به یک انگیزه اولیه دارد و این سخنان رهبری انگیزه خوبی بود، اقتصاد مقاومتی یعنی هر جوان ایرانی می تواند در هر کاری با توجه به سختی هایی که وجود دارد موفق شود مخصوصا اگر فرد دارای یک روحیه بسیجی باشید زیرا این روحیه نمی گذارد فرد عقب نشینی کند در این مسیر خودم بارها شکست خورد اما عقب نشینی نکردم.

, اتابکی:,

ثامن: یک بسیجی همواره رزمندگان و بسیجیان هشت سال دفاع مقدس را الگوی خود قرار می دهد، اگر همان رزمندگان در شرایط امروزی بودند چه کاری انجام می دادند؟

, ثامن: یک بسیجی همواره رزمندگان و بسیجیان هشت سال دفاع مقدس را الگوی خود قرار می دهد، اگر همان رزمندگان در شرایط امروزی بودند چه کاری انجام می دادند؟,

اتابکی: در زمان هشت سال دفاع مقدس شرایط ایجاب می کرد که به میدان رزم رفت و از سرزمین و خاک و ناموس دفاع کرد، همان ها رزمندگان اگر در این شرایط زمانی در کشور حضور داشتند، به ندای اقتصاد مقاومتی مقام معظم رهبری لبیک می گفتند زیرا این امر هم مانند دفاع از خاک برای سربلندی کشور خودمان ایران است پس به راهی که انتخاب کردم اطمینان دادم.

, اتابکی:, م.,

ثامن: از این که وقت خود را در اختیار ما گذاشتید تشکر می کنم.

, ثامن: از این که وقت خود را در اختیار ما گذاشتید تشکر می کنم.,

اتابکی : من هم تشکر می کنم به امید موفقیت بسیجیان در همه عرصه ها؛

, اتابکی :]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه