اخبار داغ

مسئولین به‌گوش باشند؛

آتش‌گرفتن بخاری نفتی مدرسه‌ای در استان اردبیل

آتش‌گرفتن بخاری نفتی مدرسه‌ای در استان اردبیل
زمان زیادی طول نکشید که تمام کلاس پر از دود غلیظ شد و نفس کشیدن ها هر لحظه سخت‌تر و سخت‌تر ...
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سبلانه، روز شنبه 24 آبان سالجاری بود که در جلسه شورای برنامه ریزی استان اردبیل اعلام شد در نواحی 19 گانه آموزش و پرورش استان اردبیل از هشت هزار و 666 کلاس درس 550 کلاس از بخاری تابشی، سه هزار و 400 کلاس از سیستم حرارت مرکزی، دو هزار و 800 کلاس درس نیز از بخاری های گازی استفاده می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلانه, سبلانه,

 

,

یک هزار و 800 کلاس درس استان اردبیل هم بخاری های نفتی دارند که با این وضعیت همچنان 23 درصد سیستم گرمایشی مدارس این استان نیازمند استانداردسازی هستند و تا نصب و راه اندازی سیستم گرمایشی استاندارد فاصله چندانی وجود دارد.

,

 

,

این درحالی است که همه به خوبی می دانند که حادثه شین‌آباد، اولین و آخرین نیست! و می تواند هر روز در هریک از یک هزار و 800 کلاس درسی که از بخاری های نفتی استفاده می کنند اتفاق بیافتد درست مثل حادثه ای که یک روز قبل در یکی از مدارس شهرستان گرمی استان اردبیل افتاد.

, ین درحالی است که همه به خوبی می دانند که حادثه شین‌آباد، اولین و آخرین نیست! و می تواند هر روز در هریک از یک هزار و 800 کلاس درسی که از بخاری های نفتی استفاده می کنند اتفاق بیافتد درست مثل حادثه ای که یک روز قبل در یکی از مدارس شهرستان گرمی استان اردبیل افتاد.,

 

,

حادثه زمانی اتفاق افتاد که بخاری نفتی یکی از کلاس های درس در دبیرستان شهید غیاثی روستای درمانلوی شهرستان گرمی آتش گرفت و بلافاصله دود همه جا را فرا گرفت.

,

 

,

خوشبختانه با اقدام سریع و به موقع معلم این دبیرستان کسی آسیب جانی شدیدی ندید و تنها چند نفری به علت مشکلات تنفسی راهی بیمارستان شدند اما شاهدان عینی می گویند آسیب روحی این حادثه تا مدت ها در ذهن دانش آموزان باقی خواهد ماند؛ حال (صمد سلیمانزاده) معلم فداکار این مدرسه رضایت بخش است و این معلم از بیمارستان مرخص شده است.

,

 

,

گفته می شود خبر این حادثه به آتش نشانی اطلاع داده شده بود ولی آنها در محل حادثه حاضر نشدند و آتش بخاری نفتی با تلاش عوامل مدرسه و روستائیان مهار شده است.

,

 

,

مدیر آموزش و پرورش گرمی مغان از جمع آوری تمام بخاری های نفتی چکه ای خطر ساز از مدارس و تعویض آنها با بخاری های کاربراتوری خبر داده و یادآور شده است: دبیرستان روستایی شهید غیاثی فاقد گاز است از این رو در این دبیرستان بخاری های کاربراتوری جدید که استاندارد است،  کار گذاشته شده است. .

,

 

,

این اتفاقات در حالی رخ می دهد که به  گفته علی آذرنژاد معاون امور عمرانی استاندار اردبیل در مدارس یک یا دو کلاسه استفاده از سیستم حرارت مرکزی توجیه ندارد و چاره ای جز استفاده از بخاری های نفتی کاربراتوردار نیست..

,

 

,

البته یاور وحدتی‌پور مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل در اظهاراتی گفته است: تمام بخاری های چکه‌ای در اردبیل برچیده شده و تا پایان سال 94 نیز بخاری های کاربراتوری استاندارد مورد استفاده مدارس استان به سیستم گرمایشی مرکزی مجهز می شوند.

,

 

,

این اظهارات مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل در حالی بیان می شود که صابر سپهری مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل  گفته است: تهیه و نصب سیستم های گرمایشی یک بحث است اما برای تجهیز و نگهداری سیستم های موجود نیز با مشکل روبرو هستیم چرا که در بودجه آموزش و پرورش اعتباری برای این امر اختصاص داده نشده است.

,

 

,

 مجید خدابخش استاندار اردبیل هم اعتبار 8میلیاردی اختصاص یافته به تجهیز مدارس اردبیل به سیستم گرمایشی را کافی ندانسته و گفته است: به هیچ وجه اعتبار اختصاص‌یافته برای راه‌اندازی سیستم گرمایشی مدارس استان اردبیل کافی نیست و باید به نحوی جبران شود.

,

 

,

با تمام این اوصاف تجهیز مدارس به سیستم گرمایشی استاندارد در استان سردسیر اردبیل که فقط شش ماه از سال نیاز به بخاری ندارد بیشتر از همه جا احساس می شود، این درحالی است که هنوز هم بخاری های نفتی قصد خداحافظی از مدارس اردبیل را ندارند.

,

انتهای پیام/پ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه