اخبار داغ

آیت‌الله جوادی آملی تشریح کردند:

دست مدعیان دموکراسی روی ماشه بمب اتم

دست مدعیان دموکراسی روی ماشه بمب اتم
استاد حوزه علمیه قم گفت: دو جنگ جهانی میلیون‌ها کشته بر جای گذاشتند و امروز کسانی شعار دموکراسی سر می‌دهند که از آدم‌کشی‌های گذشته خود خسته شده‌اند و حال هم دست‌هایشان روی ماشه بمب‌های اتمی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از مشرق،  آیت‌الله عبدالله جوادی‌آملی در دیدار با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: شما باید واقعا اسلامی رفتار کنید زیرا پسوند اسلامی بر روی دانشگاهتان است و امام راحل هم آن را تایید کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,


وی افزود: باید بدانیم که صرف ساختن نمازخانه یا پسوند اسلامی بر سر دانشگاه، آن را اسلامی نمی‌کند دیگر اینکه اگر علم اسلامی باشد دانشگاه اسلامی خواهد شد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه تفکیک جنسیتی نمی‌تواند به تنهایی دانشگاه‌ها را اسلامی کند، خاطرنشان کرد: اگر دانش اسلامی در دانشگاه‌ها تدریس شود آنگاه می‌توانیم به دانشگاه اسلامی هم دست یابیم.

وی ادامه داد: سئوال اینجاست که آیا علم دینی وجود دارد یا خیر؛ اگر صورت مسئله را خوب درک کنیم آنگاه می‌توانیم اصل موضوع را هم حل کنیم.

آیت‌الله جوادی‌آملی با تصریح به اینکه فیلسوفان باید صورت مسئله دینی بودن یا نبودن علم را مورد ارزیابی و تحلیل قرار دهند گفت: انکار خداوند توسط یک فیلسوف که وارد جهان‌بینی شده دو اشکال را ایجاد می‌کند یکی اینکه خودش راه الحاد را در پیش گرفته و دیگر اینکه دانش را غیر دینی کرده است.

مفسر قرآن کریم خاطرنشان کرد: اگر فیلسوفی وجود خداوند را اثبات کند هم خودش راه نورانیت را پیموده و هم علم را الهی جلوه می‌دهد.

وی با بیان اینکه اگر فسلفه الهی کار خود را به درستی انجام دهد هر دانشمندی در رشته خودش در مورد بخشی از کار خداوند بحث خواهد کرد گفت: این معنا اگر برای دانشگاه‌ها تبیین شود فضای دانشگاه‌ها عطرآگین خواهد شد.

آیت‌الله جوادی آملی با تاکید بر ساماندهی دانشگاه‌ها در چارچوبی مناسب زیر نظر رهبری انقلاب خاطرنشان کرد: هیچ کاری نیست که در این دنیا وجود داشته باشد ولی مربوط به خداوند نباشد؛ اساتید دانشگاه‌ها نیز باید همین حقیقت را تبیین کنند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه پرچم سه رنگ نتوانست ایران را در دفاع مقدس نگاه دارد گفت: فرهنگ دینی و پرچم‌های «یا زهرا(س)» و «یا حسین(ع)» بود که انقلاب و ایران را حفظ کرد و به پیروزی رساند.

وی افزود: دو جنگ جهانی میلیون‌ها کشته بر جای گذاشتند و امروز کسانی شعار دموکراسی سر می‌دهند که از آدم‌کشی‌های گذشته خود خسته شده‌اند و حال هم دست‌هایشان روی ماشه بمب‌های اتمی است.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/ن

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه