اخبار داغ

به بهانه حاشیه‌های به وجود آمده در لیگ بسکتبال

وقتی اخلاق در ورزش دانشگاهی رنگ می‌بازد

وقتی اخلاق در ورزش دانشگاهی رنگ می‌بازد
اتفاقات یکی دو هفته گذشته در لیگ بسکتبال باعث کمرنگ شدن اخلاق در این رشته دانشگاهی شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا همواره از بسکتبال به عنوان یک ورزش دانشگاهی یاد می‌شود و به همین دلیل اخلاق در آن حرف اول را می‌زند و بازیکنانی که این رشته را دنبال می‌کنند باید جایگاه این رشته را بدانند، اما متاسفانه در یکی دو سال گذشته به قدری حاشیه وارد این رشته شده است که نام دانشگاه و دانشگاهی را از این رشته تا حدود زیادی جدا کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,

هنوز اتفاقات فینال سال گذشته و آن جار و جنجال‌ها در دیدار مهرام و پتروشیمی یادمان نرفته است که امسال نیز در یکی دو هفته گذشته حاشیه هایی تاسف بار رخ داد.

,

در دیدار شهرداری گرگان و پتروشیمی حاشیه های این فصل آغاز شد. جایی که تماشاگران گرگانی با پرتاب اشیا و شعارهایی علیه داور باعث توقف بازی شدند و از سوی دیگر گرگانی ها معتقد بودند صمد نیکخواه بهرامی با مشت به گردن بابک نظافت زده است و به همین دلیل به فدراسیون شکایت کردند.

,

هنوز یک هفته از این اتفاق نگذشته بود که روز گذشته در دیدار هفت الماس قزوین و پتروشیمی بندرامام صحنه های زشتی رقم خورد. درگیری صمد نیکخواه بهرامی و مجید صالحی بازیکن تیم قزوین آنقدر زننده بود که جای هیچ حرفی باقی نمی‌گذارد. درگیری لفظی و فیزیکی این دو بازیکن در زمین و جلوی چشم هواداران، داوران و دوربین‌های تلویزیونی افتاد.

,

در یکی دو سال گذشته جریمه‌های نقدی و محرومیت‌ها نشان داده که کارساز نبوده و جای فرهنگ سازی خالی است. نقش مربیان و مدیران در این بین کجا است؟ آیا مربیان نباید پیش از هر کار تاکتیکی و فنی انضباط و اخلاق را سرلوحه کار شاگردان خود قرار دهند؟

,

اینکه صمد نیکخواه بهرامی به عنوان کاپیتان تیم ملی حرکتی را انجام می دهد، اصلا قابل تایید نیست، اما بازیکن جوانی که مقابل او قرار می‌گیرد نباید احترام پیشکسوت و کاپیتان تیم ملی را حفظ کند؟

,

صمد نیکخواه بهرامی باید بداند کاپیتان تیم ملی است و هر رفتار و حرکتی که انجام می‌دهد زیر ذره بین است و حالا چه صحبت هایی بین این دو رد و بدل شده است که منجر به درگیری شده باید کمیته انضباطی در این خصوص تصمیم گیری کند.

,

به هرحال نگاه جامعه به ورزش بسکتبال یک نگاه متفاوت است و بازیکنان، مربیان، مدیران و مسئولان فدراسیون باید این نکته را در نطر بگیرند و هر حرکت، رفتار و صحبتی را انجام ندهند و انتظار می‌رود با آمدن رئیس جدید بسکتبال شاهد روزهای خوبی برای این رشته هم از لحاظ اخلاقی و هم از لحاظ فنی باشییم.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه