اخبار داغ

هدیه حداد عادل به نمایندگان زن

هدیه حداد عادل به نمایندگان زن
غلامعلی حداد عادل روز سه‌شنبه به هر یک از نمایندگان زن مجلس شورای اسلامی یک نسخه از کتاب «من زنده‌ام» اثر معصومه آباد را هدیه داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از فارس، دکتر غلامعلی حداد عادل روز سه‌شنبه به هر یک از نمایندگان زن مجلس شورای اسلامی یک نسخه از کتاب «من زنده‌ام» اثر معصومه آباد را هدیه داد.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,


مشاور عالی رهبر فرزانه انقلاب، ضمن تحسین این کتاب، به نمایندگان خانم مجلس شورای اسلامی توصیه کرد بعد از مطالعه این کتاب در مسابقه‌ای که با محوریت آن برگزار می‌شود شرکت کنند.

کتاب «من زنده‌ام» شرحی از اسارت 40 ماهه معصومه آباد است که به قلم وی به رشته تحریر در آمده است. این بانوی آزاده به همراه سه دختر ایرانی تنها اسرای دختر ایرانی هستند که در دوران جنگ تحمیلی توسط نیروهای متجاوز بعثی به اسارت در آمده و سندی بر متجاوز بودن ریژم عراق هستند. این کتاب با بیانی جذاب مخاطب را پابه‌پای سختی‌ها و رنج‌های دوره اسارت همراه می‌کند و خواننده را با واقعیت‌های موجود در دوران جنگ 8 ساله روبرو می‌کند.

«من زنده‌ام» را انتشارات بروج منتشر کرده و رهبر انقلاب بر آن تقریظ نوشته و آن را ستوده‌اند. متن تقریظ رهبر فرزانه انقلاب به این شرح است:

«بسم‌الله الرحمن الرحیم

کتاب را با احساس دوگانه‌ اندوه و افتخار و گاه از پشت پرده‌ اشک، خواندم و بر آن صبر و همت و پاکی و صفا، و بر این هنرمندی در مجسّم کردن زیبائی‌ها و زشتی‌ها و رنج‌ها و شادی‌ها آفرین گفتم. گنجینه‌ یادها و خاطره‌های مجاهدان و آزادگان، ذخیره‌ عظیم و ارزشمندی است که تاریخ را پربار و درس‌ها و آموختنی‌ها را پرشمار می‌کند. خدمت بزرگی است آن‌ها را از ذهن‌ها و حافظه‌ها بیرون کشیدن و به قلم و هنر و نمایش سپردن.

این نیز از نوشته‌هائی است که ترجمه‌اش لازم است. به چهار بانوی قهرمان این کتاب بویژه نویسنده و راوی هنرمند آن سلام میفرستم.»

این کتاب اکنون به عنوان کتاب محور مسابقه «کتاب و زندگی» انتخاب شده و در مدت کوتاهی بعد از کاهش 60 درصدی قیمت آن به چاپ 115 رسیده و توجه مخاطبان را به خود جلب کرده است.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/ن

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه