اخبار داغ

سعد الحریری خواستار مذاکره با حزب الله شد

سعد الحریری خواستار مذاکره با حزب الله شد
رئیس جریان المستقبل لبنان خواستار گفت‌وگوی بی‌قید و شرط با حزب الله شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از فارس، سعد الحریری رئیس جریان المستقبل لبنان در گفت‌وگوی تلویزیونی خواستار گفت‌وگوی بی‌قید و شرط با حزب الله شد و تاکید کرد که رئیس جمهور توافقی تنها راه حل است.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,


الحریری با بیان اینکه به دنبال گفت‌وگوی جدی با حزب الله است تصریح کرد که یکی از مهمترین نتایج گفت‌وگو با حزب الله کاهش اختلافات شیعه و سنی در لبنان است.

سعد الحریری در شرایطی این سخنان را مطرح می‌کند که با تشدید درگیری‌ها در شمال لبنان میان سلفی‌ها با ارتش این کشور و همچنین به گروگان گرفته شدن تعدادی از نیروهای لبنانی توسط سلفی‌ها جریان المستقبل هم در کنار حزب الله و دیگر گروه‌ها تحرکات سلفی‌ها در شمال لبنان به ویژه شهر طرابلس را محکومکردند.

این درحالی بود که خود المستقبل و دیگر گروه‌های لبنانی موسوم به 14 مارس با آغاز بحران سوریه تلاش کردند به نیروهای سلفی برای حضور در سوریه و جنگ با دولت دمشق و همچنین ایجاد پایگاه لجستیک برای شبه نظامیان مخالف دمشق در شمال لبنان کمک کنند اما پس از انکه این افراد شبه نظامی وارد درگیری با دولت بیروت شدند و امنیت را در شمال لبنان مختل کردند، 14 مارسی‌ها به صف مخالفان سلفی‌ها پیوسته‌اند.

,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/ن

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه