اخبار داغ

آیت‌الله امامی کاشانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:

تفکر بسیجی حافظ انقلاب است/ آمریکا نمی‌تواند در مذاکرات ایران را به زانو در آورد/ حمله آل‌خلیفه به بیت آیت‌الله عیسی قاسم محکوم است

تفکر بسیجی حافظ انقلاب است/ آمریکا نمی‌تواند در مذاکرات ایران را به زانو در آورد/ حمله آل‌خلیفه به بیت آیت‌الله عیسی قاسم محکوم است
خطیب موقت نماز جمعه تهران ضمن محکوم کردن حمله به بیت آیت‌الله شیخ عیسی قاسم گفت: این حرکات ناشی از توأم شدن انحراف در اسلام با استکبار است.
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا،‌آیت‌الله محمد امامی کاشانی خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه‌های نماز عبادی-سیاسی جمعه تهران با اشاره به اینکه ریشه تفکر تکفیری به عصر امیرالمؤمنین(ع) و خوارج نهروان باز می‌گردد، اظهار داشت: تقویت این تعصب و جهل و انحراف از اسلام رشد کرد و وهابیت شکل گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

آیت‌الله امامی کاشانی ادامه داد: آنها در همان زمان با قدرتی که در عربستان سعودی بنیانگذار حکومت آل سعود است همراه شدند و این تفکر به عربستان و سپس به مصر رفت.

,

امام جمعه موقت تهران با اشاره به شرک دانستن زیارت اهل بیت(ع) از سوی تفکر وهابی یادآور شد: کسی که یک سنی واقعی باشد با حرم اهل بیت(ع) و زیارت قبور سلفا مخالف نیست اما امروز سعودی‌ها این را دنبال می‌کنند.

,

وی بر همین اساس به تشکیل همایش شناخت جریان تکفیری در قم با حضور مراجع معظم اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری هم در این زمینه مطالب بسیار ارزنده‌ای مطرح کرده‌اند.

,

آیت‌الله امامی کاشانی با تأکید بر اینکه باید این تفکر تکفیری در کشورهای اسلامی تبیین شود و این وظیفه حوزه‌های علمی شیعه و سنی است، افزود: حرکت این تفکر منحرف از اسلام که توأم با استکبار شده است، را در فلسطین یا در حمله به بیت آیت‌الله شیخ عیسی قاسم می‌بینیم.

,

امام جمعه موقت تهران ضمن محکوم کردن این هجوم و حرکات زشت دشمنان اسلام این مسئله را ناشی از انحراف از اسلام و توأم شدن با استکبار دانست.

,

آیت‌الله امامی کاشانی به برخی رساله‌هایی که در دانشگاه‌ها ارائه می‌شود اشاره کرد و گفت:‌ با این تفکر انحراف از اسلام، گاهی رساله‌ای با این عنوان که امام حسین(ع) بی‌جهت علیه یزید حاکم وقت قیام کرد، می‌نویسند و در دانشگاه هم نمره بالایی می‌گیرند. از این رو متأسفانه این جهل که بسیاری از جوانان بیچاره را فریب داده با پول‌های نفتی و در هماهنگی با استکبار جهانی است.

,

وی با اشاره به رفتارهای استکباری و خود برتربینی در این زمینه گفت: ژست گروه 1+5 در مذاکرات ژست استکباری بود اگر چه تیم مذاکره‌کننده ایرانی و وزیر خارجه از نظر متانت و قدرت بیان طوری حرکت کردند که برای دنیا یعنی میلیاردها در جهان نه صرفاً آمریکا و انگلیس مشخص شد که ایران به دنبال سلاح هسته‌ای نیست.

,

آیت‌الله امامی کاشانی منطق جمهوری اسلامی را حرام بودن سلاح هسته‌ای دانست و افزود: کشورها باید حق خود را استیفا کنند و مبنای جمهوری اسلامی نیز قانون اساسی و ولایت فقیه است.

,

خطیب موقت تهران پشتوانه تیم مذاکره‌کننده را همین تفکر اسلامی، مقام معظم رهبری و مردم دانست و تأکید کرد:‌ بنابراین آنها مجبور هستند با ایران کنار بیایند و نمی‌توانند جمهوری اسلامی را به زانو در آورند.

,

وی در ادامه با بیان اینکه ایران با تفکر بسیجی حرکت می‌کند و در مقابل فتنه‌هایی مانند فتنه 88 با قوت قد علم می‌کند، تصریح کرد:‌ بنابراین جمهوری اسلامی تسلیم زیاده‌خواهی‌های دشمن نخواهد شد.

,

آیت‌الله امامی کاشانی با اشاره به صحبت‌های امیر سیاری فرمانده نیروی دریای ارتش در پیش از خطبه‌ها گفت:‌ ما می‌دانیم که چقدر نیروهای دریایی به این کشور خدمت کرده‌اند و در روزهای اول جنگ تحمیلی نیروی دریایی عراق را زمین‌گیر کردند.

,

خطیب موقت تهران همچنین به طرح سلامت که از سوی وزیر بهداشت پیش از خطبه‌ها مورد بحث نیز قرار گرفت، گفت: آقای هاشمی قاضی‌زاده یک وزیر کاملاً باسواد و بسیجی است و امیدواریم که بتوانند طرح سلامت را محقق کنند.

,

وی در پایان به تفکر تکفیری و وقایع شام در زمان اسارت اهل بیت(ع) اشاره کرد و شهادت حضرت رقیه (ع) را تسلیت گفت.

,

انتهای پیام/ن

,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه