اخبار داغ

دستگیری 13 داعشی در اتریش

دستگیری 13 داعشی در اتریش
پلیس اتریش 13 نفر را به اتهام همکاری با داعش برای جذب و استخدام نیرو و پیوستن به درگیری‌ها در سوریه،دستگیر کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از دادستان «گرتس» نوشت:پلیس اتریش 13 نفر را به اتهام همکاری با داعش برای جذب و استخدام نیرو و پیوستن به درگیری‌ها در سوریه، دستگیر کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,

خبرگزاری «رویترز» می‌نویسد که 500 نفر از نیروی پلیس اتریش، امروز (جمعه) مسجدها و نمازخانه‌های وین، گرتس و لینز را در جستجوی داوطلبین پیوستن به گروه تندروی داعش در سوریه و عراق بازرسی کرده‌اند.

,

دادستان گرتس در بیانیه‌ای گفت که 16 نفر تحت بازجویی قرار گرفته‌اند. همچنین مقامات اتریشی از بازجویی بیش از 150 نفر در اتریش که گفته می‌شده بنا دارند به نیروهای تندروی داعش در خاورمینه بپیوندند، خبر داده‌اند.

,

اقدام داعش برای گمراه نمودن و جذب نیروهای جوان به چالشی جدید برای اروپا بدل شده است؛ داعش دست به تبلیغات گسترده‌ای برای جذب نیرو می‌زند و از سوی دیگر شهروندان اروپایی‌ که به داعش پیوسته‌اند، پس از بازگشت به وطن، تهدید جدی برای امنیت داخلی این کشورها به حساب می‌آیند تا آنجا که پلیس در قالب عملیات ضد ترور به شناسایی و ممانعت از پیوستن جوان‌ها به گروه تروریستی داعش، اقدام می‌کند؛ همچنین سیاست‌های گوناگونی در قبال اعضای داعش که به وطن باز می‌گردند از سوی این کشورها اتخاذ می‌شود.

,

انتهای پیام/م

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه