اخبار داغ

در میزگرد رسانه ای مطرح شد؛

محرومیت مرکزنشینان از امکانات اولیه در دوران پهلوی/ایران در زمینه های مختلف تولید کننده و مولد است/ امروز استقلال ایران وابسته به شرق و غرب نیست

محرومیت مرکزنشینان از امکانات اولیه در دوران پهلوی/ایران در زمینه های مختلف تولید کننده و مولد است/ امروز استقلال ایران وابسته به شرق و غرب نیست
کارشناسان برجسته سیاسی و فرهنگی استان هرمزگان با بیان اینکه در دوران حکومت پهلوی، مرکزنشینان کشور هم از امکانات اولیه محروم بودند، گفتند: امروز استقلال ایران وابسته به شرق و غرب نیست و نظام جمهوری اسلامی ایران در زمینه های مختلف، تولید کننده و مولد است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ میزگرد رسانه ای هرمز با موضوع تحولات ایران از زمان سرنگونی رژیم منحوس پهلوی و پیشرفت های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

در این نشست رسانه ای حجت‌الاسلام والمسلمین علی اکبر میرزایی مدرس دانشگاه و معاون فرهنگی استاندار هرمزگان،حجت‌الاسلام والمسلمین احمد غلامی کارشناس مسائل سیاسی هرمزگان و جواد بیژنی کارشناس مسائل سیاسی استان هرمزگان به تشریح وقایع و همچنین پیشرفت های حاصله پرداخته اند.

پیروزی انقلاب اسلامی ایران، اتفاقی بود که نگاه دنیا را به سمت خودش کشید

حجت‌الاسلام والمسلمین علی اکبر میرزایی معاون فرهنگی استاندار هرمزگان با اشاره به مقایسه هوشمندانه پیشرفت‌های ایران با کشورهای پیشرفته اظهار کرد: با فرا رسیدن ایام الله دهه فجر، همیشه نگاه ها به سمت جمهوری اسلامی انقلاب اسلامی و تحولی که در این منطقه از کره زمین سال ۱۳۵۷ اتفاق افتاد که یک اتفاق ساده ای هم نبود معطوف می شود.

وی در ادامه افزود: پیروزی انقلاب اسلامی ایران، اتفاقی بود که نگاه دنیا را به سمت خودش کشید، همه مردم مظلوم دنیا که زیر یوغ استکبار، طاغوت و ظلم و بیداد بودند بیدار شدند همانطوری که ما این را در بیداری اسلامی مشاهده کردیم اینها همه مرهون حرکت مردم آزادیخواه در کشور عزیزمان به رهبری پیامبرگونه حضرت امام راحل رحمه الله علیه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز ,
,
,
,
, پیروزی انقلاب اسلامی ایران، اتفاقی بود که نگاه دنیا را به سمت خودش کشید, پیروزی انقلاب اسلامی ایران، اتفاقی بود که نگاه دنیا را به سمت خودش کشید,
,
,
,
,

, ,


مدرس حوزه و دانشگاه های هرمزگان پیرامون مباحث مربوط به انقلاب اسلامی ایران تصریح کرد: یکی از موضوعات مهم آن بعنوان مقدمه؛ این است که انقلاب اسلامی ایران را به حکومت اسلامی زمان پیغمبر اسلام (ص) تشبیه کنم. حکومت اسلامی زمان پیامبر (ص) زمانی روی کار آمد که شبه جزیره عربستان به قطب بت پرستی و کانون توجه به غیر خدا، ظلم و صد بشریت و فردگرایی و فرد خواهی، استبداد و زور و فشار به اقشار جامعه تبدیل شده بود و فساد اقتصادی و اخلاقی در آن منطقه بیداد می کرد همه اینها در شرایطی بود که در آن قسمت از شبه جزیره عربستان شکل گرفته بود و تجلی آن در مردم مکه بود.

میرزایی بیان داشت: در چنین شرایطی اسلام روی کار آمد و با وحی از سوی خداوند متعال، پیغمبر اسلام (ص) به پیامبری مبعوث شد و با استبداد و طاغوت مبارزه و مردم را بیدار کرد و مردم با مشاهده دین خدا، فوج فوج به دین اسلام گرویدند و در این شرایط و با آن سوابق، حکومت اسلامی پیغمبر اکرم (ص) شکل گرفت. ایام گذشت تا عصر ما آغاز شد و حکومت پهلوی روی کار آمد. این حکومت چندین ویژگی داشت، نخستین ویژگی آن، دست نشانده بودن آن بود، حکومت سرتاپا دست نشانده انگلیسی‌ها و آمریکایی‌ها بود.

دومین ویژگی حکومت شاهنشاهی، فاسد و ظالم بودن آن بود

وی گفت: دومین ویژگی حکومت شاهنشاهی، فاسد و ظالم بودن آن بود، آنچنان زورگویی شان عیان بود که افتخار رضاشاه به زورگویی و قلدری اش به مردم بیچاره و بدبخت آن زمان بود، وی با کشف حجاب، به زور چادر از سر زنان ایرانی بیرون می آورد، با لگد به مردم حمله ور می شد و آنان را شکنجه می‌داد و فحاشی می‌کرد، هر کاری دوست داشت بر سری ملت بدبخت ایران آن زمان انجام می داد. حکومت محمدرضا پهلوی هم که حکومتی فاسد بود و فساد وی طی خاطراتی که خیلی از درباریان خودش نوشتند و به این مسئله اشاره کردند، در چنین شرایطی حضرت امام راحل رحمه الله علیه احساس تکلیف و وظیفه کردند و مردم را بیدار و با ظلم، استبداد، رژیم پهلوی و فردگرایی مبارزه کردند.

استاد دانشگاه های هرمزگان ابراز داشت: برگزاری انتخابات یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران است که بعد از ۴۳ سال، بطور میانگین سالی یک انتخابات برگزار می‌شود درحالی که تا قبل از انقلاب، چیزی به عنوان انتخابات و حق مردم وجود نداشت، لذا جایگاه حکومت اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی معلوم است که با حکومت اسلامی صدر اسلام با آن ویژگی‌ها تشبیه شد. اما اگر بخواهیم به مقایسه هوشمندانه پیشرفت‌های ایران با کشورهای پیشرفته بپردازیم و همچنین گریزی به قبل از انقلاب اسلامی بزنیم معتقدم هرگز نباید حکومت جمهوری اسلامی را با حکومت طاغوت مقایسه کنیم چراکه زمین تا آسمان فرق است یعنی مثل این است که بخواهیم قطره (حکومت شاهنشاهی) را با دریا (حکومت اسلامی) مقایسه کنیم.

دوران حکومت پهلوی، مرکزنشینان از امکانات اولیه محروم بودند

میرزایی افزود: در دوران حکومت پهلوی حتی تهران که پایتخت کشور بود تا سال ۵۹ ، از نعمت آب آشامیدنی، گاز، تلفن و اینترنت، خودرو، دسترسی آسان به امکانات پزشکی و … محروم بود. همین شهر بندرعباس که امروزه مردم منتظر یک روز تعطیلی هستند که به این شهر بیایند و از امکانات و ظرفیت های آن بهره ببرند، در دوران حکومت پهلوی تنها یک تبعید گاه بود و هر کس از نظر دستگاه شاهنشاهی، مجرم شناخته می‌شد به شهرهای استان هرمزگان به ویژه بندرعباس تبعید می‌کردند. از این رو این دو حکومت به هیچ وجه قابل مقایسه باهم نیستند.

وی بیان کرد: کشور ایران اسلامی باید با کشورهای پیشرفته مقایسه شود، ایران در زمینه تولید علم جزو ۱۰ کشور برتر دنیاست، همچنین در حوزه پرتاب ماهواره نیز در رده چند کشور برتر دنیا قرار داریم به لحاظ تجهیزات نظامی و تولیدات مختلف نیز همین گونه است ، همه اینها دستاوردهای ناچیزی نیست. البته کمبودها و کاستی هایی هم هست که برای رفع آنها تلاش صورت گرفته و خواهد گرفت. این همه پیشرفت ها در سایه هشت سال جنگ و تحریم های ظالمانه آمریکا به دست آورده ایم، اگر جنگ و تحریم‌ها نبود قطعا به پیشرفت های بیشتری دست یافته بودیم به همین خاطر دشمن واقف است و همیشه برای کشور جمهوری اسلامی ایران دردسر ایجاد می‌کند که به خیال خام خودش، با ایجاد این دردسرها مانع از پیشرفت ایران شود.

مدرس حوزه های علمیه هرمزگان گفت: در حال حاضر به یک نقطه رسیدیم و به تعبیر مقام معظم رهبری، به سمت قله در حرکت هستیم. برای رسیدن به آن قله، مشکلات و گرفتاری هایی در مسیر ما وجود دارد و برای این پیروزی، تحمل مسیر و یک سری تجهیزات لازم است. اما مهم این است که به سمت قله در حرکت هستیم و روزی به این قله خواهیم رسید و آن لحظه زمانی است که این پرچم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به دست صاحب اصلی اش حضرت مهدی (عج) داده شود و اینها اعتقادات ملت ایران است.

ایران در میان کشورهای اسلامی جزو برترین‌ها است

میرزایی ادامه داد: کشور ایران در میان کشورهای اسلامی جزو برترین ها هستیم ، بعضی از کشورهای اسلامی که خیلی هم پر طمطراق حرف می زنند و حرکت می‌کند همه مصرف کننده هستند، کشورهای حاشیه جنوب خلیج فارس چیزی از خودشان ندارند هرچه هست از کشورهای غربی به آنان دیکته می کنند. حتی اسم مواد غذایی بسیار پیش پا افتاده هم از کشورهای غربی می گیرند ، این کشورها مصرف کننده هستند اما نظام جمهوری اسلامی در زمینه های مختلف، تولید کننده و مولد است. امر مهم صادرات از کشور ایران در حوزه های گوناگون نه تنها در حوزه نفتی بلکه صادرات غیرنفتی نیز هر ساله رو به افزایش است. همچنین در زمینه کشاورزی، پزشکی، فرهنگی و … به پیشرفت های بسیاری دست یافته ایم.

وی اضافه کرد: یک زمانی افتخار حکومت شاهنشاهی این بود که مثلاً در استان مازندران یک خط راه آهن احداث کرده است درحالی که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، شاهد پیشرفت چشمگیری در زمینه احداث خطوط راه آهن، هوایی، زمینی ، تولید خودرو و … هستیم همه اینها از برکات و دستاوردهای انقلاب اسلامی است. البته نگرانی‌هایی در بعد گرانی و برخی مسائل وجود دارد که دولتمردان برای برون رفت از این شرایط، دذ حال تلاش و کوشش هستند و مطمئنیم با عنایت به خدای متعال و دعاهای امام زمان (عج) ، کشور جمهوری اسلامی ایران روز به روز بهتر و قله‌های ترقی را طی خواهد کرد.

این مدرس دانشگاه های هرمزگان بیان داشت: مردم فهمیم و ولایت مدار ایران اسلامی، امسال نیز در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن باشکوه حضور پیدا خواهند کرد، البته با توجه به شرایط کنونی باید دید مسئولین و متولیان امر ، نحوه شرکت در راهپیمایی را چگونه اعلام می‌کند، دل مردم با نظام، انقلاب اسلامی و امام خامنه‌ای است و این مسائل و مباحث و جریانات برای همه ما یک حرکتی برای رسیدن به سمت قله ای باشد که به سمت آن در حرکت هستیم.

ضرورت حضور حماسی و با شکوه در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه امسال

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد غلامی کارشناس مسائل سیاسی هرمزگان با اشاره به ضرورت حضور حماسی و با شکوه در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه امسال اظهار کرد: راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه یک رفراندوم عمومی برای کشور و برای ملت‌های آزاده سیگنال بسیار قوی است که به عالم مخابره می کند که ملتی بر علیه طاغوت قیام کرد و عزتمند شد و امروز در دنیا با عزت زندگی می کند و یک نقطه امید آفرینی و قوتی برای امت اسلامی است که اسلام می‌تواند داشته باشد.

,
,
,
,
,
, دومین ویژگی حکومت شاهنشاهی، فاسد و ظالم بودن آن بود, دومین ویژگی حکومت شاهنشاهی، فاسد و ظالم بودن آن بود,
,
,
,
,
,
, دوران حکومت پهلوی، مرکزنشینان از امکانات اولیه محروم بودند, دوران حکومت پهلوی، مرکزنشینان از امکانات اولیه محروم بودند,
,
,
,
,
,
,
,
, ایران در میان کشورهای اسلامی جزو برترین‌ها است, ایران در میان کشورهای اسلامی جزو برترین‌ها است,
,
,
,
,
,
,
,
, ضرورت حضور حماسی و با شکوه در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه امسال, ضرورت حضور حماسی و با شکوه در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه امسال,
,
,

, ,


غلامی افزود: اسلامی که خداوند می‌فرماید زیر بار طاغوت نمی‌رود مجسمه عینی آن در بیست و دوم بهمن ماه به رهبری امام راحل متبلور شد.

وی گفت: حضور ایرانیان در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه یک تکلیف شرعی و جهاد انقلابی برای حفظ دستاوردهای نظام و ارسال پیام به دوستان و دشمنان انقلاب اسلامی است.

ملت ایران نسبت به آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی پایبند است

کارشناس مسائل سیاسی هرمزگان تصریح کرد: پیام ۲۲ بهمن ماه برای دوستان انقلاب اسلامی این است که این انقلاب که در ۲۲ بهمن ماه سال ۱۳۵۷ به پیروزی رسید و امروزه شاهد حضور میلیونی ملت ایران در این روز می تواند طاغوت و استکبار را در همه جای دنیا سرنگون کند و به دشمنان انقلاب اسلامی نیز پیام می دهد که ملت ایران نسبت به آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی پایبند است و برای حفظ آرمان‌ها از هیچ کوششی دریغ نمی کند.

غلامی بیان کرد: بعد از گذشت قریب به نیم قرن با بالندگی و اقتدار هم آنانی که انقلاب آفرین و فجر آفرین بودند و آن ایام را درک کردند حضور دارند و هم آنانی که پیروزی انقلاب را ندیدند دشمن بداند که مقاوم و استوار و حتی مقاوم تر از سال ۵۷ هستند. این پیام به دشمنان انقلاب اسلامی ایران است که بداند اگر بخواهد به این نظام مقدس و انقلاب ناب محمدی نگاه چپ کند سیلی محکمی خواهد خورد.

وی گفت: همه ما ایرانیان موظفیم که به قصد قربت و برای انجام تکلیف شرعی در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن ماه در صفوف فشرده حضور یابیم و این را افتخار بدانیم .

غلامی خاطرنشان کرد: این حضور برای همه ما افتخار است. درصورت حضور نیافتن در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه، اولین ضرر متوجه خود فرد خواهد شد چون تکلیف شرعی خود را انجام نداده است.

امروز استقلال ایران وابسته به شرق و غرب نیست

کارشناس مسائل سیاسی هرمزگان به مقایسه استقلال ایران با کشور های همسایه پرداخت و  ابزار داشت: امروز استقلال ایران استقلال واقعی است و به شرق و غرب وابسته نیست. امروز همه ارکان جمهوری اسلامی ایران، مستقیم یا با واسطه توسط مردم انتخاب می شود به عبارتی حرف اول و آخر را مردم می زنند و مردم ایران این استقلال را دارند.

غلامی تصریح کرد: حتی در همه ابعاد سیاسی نیز کشور مستقل بوده و زیر بار استکبار نمی‌رود و اینکه از آمریکا یا برخی از کشورهای زورگو در زمان شاه دستور می گرفتند برعکس شده و قبل از انقلاب حتی تعیین مسئولان نیز توسط آمریکا و ایادی غرب صورت می گرفته است و شاه عملا کاره ای نبود و دست‌نشانده های غرب در این کشور حاکم بوده اند.

نظام سلطه بعد از جنگ جهانی دوم به دو بخش شرقی و غربی ایدئولوژیکی تقسیم شد

جواد بیژنی کارشناس مسائل سیاسی استان هرمزگان با مقایسه استقلال ایران اسلامی با کشورهای وابسته منطقه اظهار کرد: واقعیت این است که نظام سلطه بعد از جنگ جهانی دوم به دو بخش شرقی و غربی ایدئولوژیکی لیبرالیسم و کمونیسم تقسیم شد.

وی در ادامه افزود: ولی بودند کشورهایی که در شرق جغرافیایی، غربی بودند یا در غرب جغرافیایی، شرقی. بیشتر مبنا ایدئولوژیک است.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: بعد از فروپاشی شوروی بخشی از این کشورهای شرقی هم به سمت غرب تمایل پیدا کردند. کشور ما هم از این قاعده مستثنی نبود و در پازل غرب بازی می کرد.

,
,
,
,
,
, ملت ایران نسبت به آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی پایبند است, ملت ایران نسبت به آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی پایبند است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, امروز استقلال ایران وابسته به شرق و غرب نیست, امروز استقلال ایران وابسته به شرق و غرب نیست,
,
,
,
,
,
, نظام سلطه بعد از جنگ جهانی دوم به دو بخش شرقی و غربی ایدئولوژیکی تقسیم شد, نظام سلطه بعد از جنگ جهانی دوم به دو بخش شرقی و غربی ایدئولوژیکی تقسیم شد,
,
,
,
,
,
,

, ,


انقلاب اسلامی یک واکنشی به این وابستگی بود

بیژنی اضافه کرد: انقلاب اسلامی یک واکنشی به این وابستگی بود، وابستگی فقط این نبود که عده‌ای زیر پرچم غرب، نسخه حاکمیت ما را بپیچند و آنها تعیین کنند که چه کسی در کشور ما رییس ، وزیر یا وکیل باشد.
سطح عمیق تر وابستگی این است که ما پیش از انقلاب کلاً در پازل نظام سلطه و بخش غربی آن بازی می کردیم و همه هستی ما در آن پازل تعریف می شد یعنی ما برای منافع آنها نیرو به جنگ اعزام می کردیم، تولید نفت را برای حفظ منافع آنها افزایش می دادند، جنگنده می‌خریدیم و به کشورهایی که در آن پازل بازی می کردند تقدیم می کردیم و امروز بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هیچ کشوری نمی‌تواند ادعا کند که به جمهوری اسلامی یک امری را تحمیل کند. این اتفاق خیلی بزرگی است که باید قدردان آن باشیم.

کشورهای حوزه خلیج فارس هنوز استقلال سیاسی را ندارند

این کارشناس مسائل سیاسی ابراز داشت: اما کشورهای حوزه خلیج فارس هنوز استقلال سیاسی را ندارند و با شرایط موجود نمی توانند داشته باشند با این روندی که داریم پیش میریم و داریم مشاهده می‌کنیم این امکان را ندارند که بتوانند استقلال خودشان را حفظ کنند و از زیر یوغ غرب بیرون بیایند. خروج آنها همراه با فروپاشی شان است.

بیژنی گفت: حتی برخی کشورهای نزدیک به ما با وجود تغییر رژیم در آنها و تلاش نخبگان آنها برای تغییرات سیاسی و رسیدن به استقلال ، هنوز نتوانسته اند استقلال سیاسی خود را به خوبی تأمین کنند.

وی ادامه داد: بعد از شهادت فرماندهان مقاومت، پارلمان عراق دستور و قانون اخراج متجاوزان آمریکایی را به تصویب کرد ولی بعد از گذشت ۲ سال هنوز این قانون اجرا نشده است. بنابراین باید قدر استقلال سیاسی را بهتر دانست که برای تحقق این استقلال،چه زحمت‌هایی کشیده شده و چه خون هایی بر زمین ریخته و چه مجاهدت‌های عظیمی برای این امر مهم صورت گرفته است.

انتهای یپام/

,
, انقلاب اسلامی یک واکنشی به این وابستگی بود, انقلاب اسلامی یک واکنشی به این وابستگی بود,
,
,
,
,
, کشورهای حوزه خلیج فارس هنوز استقلال سیاسی را ندارند, کشورهای حوزه خلیج فارس هنوز استقلال سیاسی را ندارند,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه