اخبار داغ

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد:

وزارت ارشاد به دنبال برگزاری جشنواره‌ها به شکل تخصصی است

وزارت ارشاد به دنبال برگزاری جشنواره‌ها به شکل تخصصی است
مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این اداره کل به دنبال برگزاری جشنواره‌های تخصصی از جمله پانتومیم است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; کاظم نظری شامگاه پنج‌شنبه در آیین اختتامیه اوین جشنواره ملی پانتومیم ایران که در زنجان برگزار شد، اظهار داشت: اداره کل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد به دنبال برگزاری جشنواره‌های تخصصی از جمله پانتومیم است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه چند سالی بود که برگزاری چنین جشنواره‌ای به شکل تخصصی نبودیم، خاطرنشان کرد: سال آینده، حمایت ویژه‌ای از این جشنواره می‌کنیم.

,

نظری با بیان اینکه پانتومیم، هنر فاخری است، افزود: طبق آیات قرآن کریم که به جریان هابیل و قابیل اشاره می‌کند، کلاغ با حرکت خود نحوه دفت مردگان را نشان داد.

,

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: این نشان می‌دهد که حرکت بدن، فراتر از زبان است و تاثیر زیادی در انتقال پیام دارد.

,

وی با بیان اینکه امیدواریم سال آینده شاهد دومین جشنواره پانتومیم به‌صورت بین‌المللی در زنجان باشیم، گفت: این جشنواره، حرفه‌ای بود چرا علاوه بر برگزاری جشنواره شامل آموزش، گفت‌وگو، کارگاه نقد و از همه مهمتر، نشان‌دهنده تجربه سال‌های دور استان زنجان است.

,

نظری خاطرنشان کرد: هنر، فعالیت مردمی است و در دل مردم جا می‌گیرد و امیدواریم سال آینده شاهد کارهای فاخر و زیبا باشیم.

,

وی در ادامه، پیام محمود سالاری (معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) به اولین جشنواره ملی پانتومیم ایران را قرائت کرد.

,

*‌ خیلی از مشکلات با زبان هنر حل می‌شوند

, *‌ خیلی از مشکلات با زبان هنر حل می‌شوند, *‌ خیلی از مشکلات با زبان هنر حل می‌شوند,

امراله حسنی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز در ابتدای این آیین گفت: دنیا وارد فضای جدیدی شده و تکنولوژی و هنر به سرعت و لحظه‌به‌لحظه در حال به‌روز شدن است و ما باید سهم خود از این جایگاه را نشان دهیم.

,

وی با بیان اینکه هنر، زبانی است که به وسیله آن به راحتی می‌توان تمام مفاهیم زندگی را به دیگران انتقال داد، اظهار کرد: اولین و ابتدایی‌ترین ارتباط مردم با یکدیگر از زمان انسان‌های اولیه، ارتباطات کلامی و رو در رو بوده است.

,

حسنی با بیان اینکه پانتومیم روزبه‌روز تخصصی‌تر می‌شود، خاطرنشان کرد: هنری که در خدمت مردم نباشد ارزشی ندارد چرا که مردم، تشنه هنر هستند و داشته‌هایمان را باید با زبان هنر به مردم نشان دهیم.

,

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه با زبان هنر می‌توان خیلی از مشکلات کشور را حل کرد، گفت: سرمایه‌گذاری ما در مقابل حجم عظیم سرمایه‌گذاری طرف‌های مقابل، اندک است اما هنری که ما داریم بسیار ارزشمند است که تاریخچه گذشته ما را نشان می‌دهد.

,

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم که جشنواره سال آینده به‌صورت بین‌المللی باشد، خاطرنشان کرد: امسال هم چند اثر از کشورهای خارجی داشتیم که بنا به دلایلی حضور آن‌ها محقق نشد.

,

حسنی با اشاره به جلسه اخیر مدیران کل استان‌ها در وزارت ارشاد ابراز کرد: قرار است آثار و نمایش‌های شهرستانی که کیفیت خوبی دارند را اجازه دهند تا در سالن‌های نمایش تهران از جمله تئاتر شهر به اجرا بروند که حرکت میمون و مبارکی برای ارتقای هنر شهرستان‌ها است.

,

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: جشنواره ملی پانتومیم، جزء جشنواره‌های دائمی وزارت ارشاد قرار گرفت.

,

*‌ ایران می‌تواند مرکز پانتومیم خاورمیانه شود

, *‌ ایران می‌تواند مرکز پانتومیم خاورمیانه شود, *‌ ایران می‌تواند مرکز پانتومیم خاورمیانه شود,

ساسان قجر، دبیر اولین جشنواره پانتومیم ایران نیز در ادامه این آیین با بیان اینکه 8 سال برای برگزاری این جشنواره تلاش کردیم، گفت: برگزاری جشنواره هر بار به دلیل جابه‌جایی مدیران در سطح کشور و استان به تعویق می‌افتاد اما امسال تصمیم به برگزاری گرفته شد.

,

وی با بیان اینکه 41 اثر به دبیرخانه جشنواره واصل شده بود، اظهار داشت: انتظار چنین استقبالی را نداشتیم و در نهایت 11 اثر که تا حدودی توانسته بودند به مرز تکنیک‌های پانتومیم نزدیک شوند، انتخاب شده و در این جشنواره به رقابت پرداختند.

,

قجر با بیان اینکه خانه پانتومیم ایران امروز در زنجان افتتاح می‌شود، خاطرنشان کرد: امیدواریم با ایجاد شعبه در استان‌های دیگر و آموزش صحیح تکنیک‌های پانتومیم، شاهد پرورش پانتومیم‌کاران متخصص بوده و سال بعد شاهد خروجی علمی و صحیح در جشنواره باشیم.

,

وی افزودک امیدواریم پانتومیم ایران را قوی‌ترین مرکز خاورمیانه کنیم که دور از ذهن هم نیست.

,

به گزارش موج رسا؛ اولین جشنواره ملی پانتومیم ایران به میزبانی استان زنجان از 20 تا 22 اردیبهشت برگزار شد. در آیین اختتامیه این جشنواره، بیانیه گروه منتقدان و هیات داوری قرائت و از گروه منتقدان و هیات داوری جشنواره تجلیل شد.

,

همچنین از گروه‌های برگزیده با نظر منتقدان و گروه‌های برگزیده با آرای هیات داوران نیز تجلیل به عمل آمد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه