اخبار داغ

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان:

نمی‌توان کشت یک محصول را به طور کامل متوقف کرد/ با صادرات محصولات کشاورزی آب مجازی صادر می‌شود

نمی‌توان کشت یک محصول را به طور کامل متوقف کرد/ با صادرات محصولات کشاورزی آب مجازی صادر می‌شود
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: هر کشوری سیاستی دارد و بر مبنای آن عمل می‌کند در کشور ما نیز سیاست این که است که محصول مورد نیاز را با تولید تامین کند و تا جایی که امکان دارد وابسته به واردات محصول نباشد بنابراین نمی‌توان تولید محصولی خاص همچون هندوانه را به طور کامل متوقف کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اکبر طیبی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: آب مجازی، به آبی گفته می‌شود که در روند تولید فرایند کالاها و محصولات به کار برده شود اما به دلیل این‌که این آب استفاده‌ شده، در محصول نهایی دیده نمی‌شود به آن مجازی یا آب پنهانی می‌گویند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی افزود: هر کشوری سیاستی دارد و بر مبنای آن عمل می‌کند در کشور ما نیز سیاست این که است که نیاز کشور را با تولید محصول تامین کند و تا جایی که امکان دارد وابسته به واردات محصول نباشد بنابراین نمی‌توان تولید محصولی خاص را به طور کامل متوقف کرد.

,

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: محصول هندوانه جزو میوه‌های ارزان قیمت است و اگر به طور کلی کشت آن حذف شود بخشی اعظمی از جامعه که قشر پایین هستند از استفاده از میوه‌های ارزان قیمت محروم می‌شوند.

,

وی با اشاره به اینکه در طول سال‌های گذشته جهاد کشاورزی تلاش خود را به کارگرفته تا تولید محصولات پر آب‌بر مانند هندوانه را محدود کند، گفت: در برخی مناطق کشت محصولات دیگر جایگزین شده است، با این حال در سال‌هایی که تولید محصول هندوانه زیاد بوده صادرات محصول انجام شده که به نحوی صادرات آب محسوب می‌شود و قابل کتمان نیست.

,

طیبی با بیان اینکه در تولید اکثر محصولات آب کاربرد دارد و صادرات آن، به نحوی صادرات آب مجازی محسوب می‌شود، عنوان کرد: برای ارز آوری، محصولات و کالاها باید صادر شوند و نمی‌توان مانع از انجام صادرات محصول تولیدی شد.

,

وی با بیان اینکه درست است نیاز آبی در محصولی همچون هندوانه بالا است و باید به سمتی رفت که محصولات کم آب بر کشت شود، ادامه داد: یکی از سیاست‌های کاهش میزان مصرف آب، استفاده از آبیاری تحت فشار و نوار تیپ در کشت محصولات کشاورزی است و این امر در استان زنجان طبق هدف‌گذاری انجام شده در حال اجرا است چراکه مصرف آب را بسیار پایین می‌آورد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه